S: Äldre "big box" PC spel!

Avstängd
S: Äldre "big box" PC spel!

Säljer dessa:

Priser, skick osv är kanske bäst att diskutera via PM?

Tack för titten!

Medlem

@Harmond: Baldurs Gate är jag intresserad av. Beroende på skick å pris såklart.
Hittar inte vart jag skickar PM. Kanske är för att jag är på mobilen..

Avstängd

Det mesta är sålt. Har Twilight 2000, Xwing vs Tie Fighter, Populus, Unlimited Adventures och Legacy of Kain kvar.

Medlem

Jag är intresserad av Legacy of Kain, kan du hålla den tills måndag?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Avstängd
Avstängd

TES I: Arena vore ju lite kul att ha faktiskt.

edit; såg att den var borta

Medlem

Av ren nyfikenhet, då jag har en del "big box" på vinden hemma, vad är en sådan värd idag? Förstår att det beror på skick och sällsynthet men ca ungefär?

Avstängd

Generellt skulle jag säga att man får ut 500 - 800:- för de lite mer ovanliga, men ja folk är petiga med skick. Man kan få kanske 400:- för de lite vanligare titlarna om de är i bra skick.

Av de mest värdefulla jag ägt så var det Uncharted Waters där jag vare sig rört poster eller instruktionsbok, fick 950:- för den.

Har slängt en väldig massa genom åren, det är synd vet att en gång när jag flyttade slängde jag 50% av samlingen för det var så mycket.. bl.a en enorm box av en av de tidiga Might and Magic-spelen.. det var dumt, säkert värd en hel del idag. MEN å andra sidan, jag tror jag är den enda i min umgängeskrets som sparade i alla fall några av de gamla bigbox-spelen..

Medlem

Det är så man får en tår i ögat när man ser "Alone in the dark", "Dark Forces" och en del andra titlar. Those were the days of high adventure! Även om jag själv hade hyllan full med stora boxar (varav de flesta bara innehöll några disketter eller CD-rom) så har de under årens lopp beklagligt nog fått försvinna i spelbutikernas begagnathyllor. Hyllmetrarna talar sitt dystra språk. Inte blir det bättre när tjejen flyttar in och man blir tvungen att kompromissa om utrymmet.

1
Skriv svar