Heroes of the Storm-proffs stängs av för grisigt beteende – missar tävlingsmatch

Robot
Heroes of the Storm-proffs stängs av för grisigt beteende – missar tävlingsmatch

Den dryga stilen förevigades i livesändning.

#blizzard, #heroes-of-the-storm


Medlem

Bra, mer av detta i alla spel!

Medlem

Löjligt i min mening vad fan har Pro games med pub games att göra. Dock är hots en rätt död e sport i vilket fall


signatur

AYY LMAO

Medlem

Avinstallerade Dota 2 häromdan. 30gb ledigt. Tog bara upp en massa plats. Är ändå bara hots som gäller för min del.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Haziza:

Löjligt i min mening vad fan har Pro games med pub games att göra. Dock är hots en rätt död e sport i vilket fall

Tycker att det är en självklarhet att han ska bestraffas för sitt beteende. Han är en profesionell spelare, han har mer ansvar än en "vanlig" spelare.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Tycker att det är en självklarhet att han ska bestraffas för sitt beteende. Han är en profesionell spelare, han har mer ansvar än en "vanlig" spelare.

Nej, det har han inte. Han är ett rövhål, inget mer än det, han bör straffas på samma nivå som Alla som gör som han gjorde.

Avstängd
Skrivet av Luciphear:

Tycker att det är en självklarhet att han ska bestraffas för sitt beteende. Han är en profesionell spelare, han har mer ansvar än en "vanlig" spelare.

Nej, det har han inte, inte utanför tävlingar åtminstone.

Medlem
Skrivet av Araxes:

Nej, det har han inte, inte utanför tävlingar åtminstone.

Om man kan bli avstängd i andra fysiska sporter för dåligt beteende utanför matcher/tävlingar och liknande, varför skulle man då inte kunna bli det i e-sport?

Medlem

Jag är positivt överraskad av att grisiga beteenden inom e-sport inte accepteras. Trodde ett tag att man skulle se på det som vissa ungdomar med sönderslagna inventarier gör; spela roll man måste väl få reagera..!

Medlem
Skrivet av Cordayne:

Om man kan bli avstängd i andra fysiska sporter för dåligt beteende utanför matcher/tävlingar och liknande, varför skulle man då inte kunna bli det i e-sport?

Det sa han ingenting om, det var du som sa det, han sa att han inte har mer ansvar än någon annan som spelar. I alla fall inte utanför tävlingar.

Medlem

Det spelar inte ens någon roll att det var utanför tävlan, det som det till och med fanns videobevis på är hursomhelst straffbart i HotS eller vilket moba som helst för den delen. Så det är en ban/markering som är helt riktig.

Gör man det får man ta konsekvenserna helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Haziza:

Löjligt i min mening vad fan har Pro games med pub games att göra. Dock är hots en rätt död e sport i vilket fall

Om folk kunde bete sig med lite mer hyfs online, så hade det vart trevligare för alla. 99% av det som sker på nätet, hade folk troligtvis aldrig gjort eller yttrat IRL. Tycker det är helt rätt att han blev avstängd. Kvittar om man spelar i ett publikt spel eller privata matcher.

För några år sen så var det en stor grej när Blizzard skulle införa "Real ID" som krav (som sedan ändrades till att folk får välja). Nuförtiden hade jag sagt att Real ID borde vara påtvungen, överallt. Kan man inte gömma sig bakom anonyma "smeknamn", så kanske man beter sig vettigare.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Esri:

Det sa han ingenting om, det var du som sa det, han sa att han inte har mer ansvar än någon annan som spelar. I alla fall inte utanför tävlingar.

Stämmer inte alls. I all sport så ställs det högre krav på proffsen än övriga spelare pga. att de ska vara förebilder för sporten.
I klassisk sport stängs proffs av för saker som t.o.m. är helt orelaterade till själva sporten. Det har säkert hänt i e-sport också, men inte i samma skala.

Så absolut, enligt traditionella synsätt så har han absolut mer ansvar än gemene man. Om de borde ha det eller inte, det är en helt annan diskussion.

Medlem

Bra.
Grisar överlag i multiplayer såel.behöver.bestraffas.
Ofta det.är.svordommar.könsord.och påståenden om sexuella läggningar i voice.chat och text osv för mycket


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det är Mopsio vi snackar om, han har varit toxic sedan betan.

Ett under att han inte har blivit bannad tidigare. Dock hade han lugnat sig lite av vad jag sett, men återgick väl till sitt vanliga jag.

Förövrigt börjar HotS bli vidrigt(dock bättre än alla andra mobas), ju populärare spelet blir desto vidrigare community. Hände exakt samma sak i LoL, det var helt ok säsong 1-2, sen vid 3-4 började det bli helt åt helvete.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jag har varit en del av HOTS sedan alphan men vet inte vad som har hänt dom senaste sesongerna. Spelarna har blivit mer och mer på att gnälla på varandra jämfört med season 1-2.

Har varit en stadig ökning på gnäll på alla nivåer. Spelar på Diamond nivå i rankat dock händer det inte lika ofta men det händer. Hade dåliga placements nu denna season med folk som flamar och ragar som bara den så hamnade på Guld 1 och shit... känns som att man spelar LoL igen dock vet jag att det inte är alla matcher men min erfarenhet är det ca varannan var tredje som är flaming.

Medlem
Skrivet av Araxes:

Nej, det har han inte, inte utanför tävlingar åtminstone.

Det ska han väl visst? Han har skrivit på kontrakt. Hans beteende strider mot reglerna i kontraktet. Inte mer än rättvist att han stängs av från HGC.

Avstängd
Skrivet av Bard:

Det ska han väl visst? Han har skrivit på kontrakt. Hans beteende strider mot reglerna i kontraktet. Inte mer än rättvist att han stängs av från HGC.

Jaså, du är insatt i hans kontrakt, du? Vad står det i det exakt, om jag får fråga?

Medlem
Skrivet av Araxes:

Jaså, du är insatt i hans kontrakt, du? Vad står det i det exakt, om jag får fråga?

Ja visst, de är offentliga. Du kan läsa hela här.

6.1 Är det mest relevant.
"All Team Members must at all times observe the highest standards of personal integrity and good sportsmanship. Team Members are required to behave in a professional and sportsmanlike manner in their interactions with other competitors, Qualifier organizers and members of the administration team, the media, sponsors and fans."

Medlem
Skrivet av Araxes:

Jaså, du är insatt i hans kontrakt, du? Vad står det i det exakt, om jag får fråga?

Det hade hjälpt att själv göra ett par google-sökningar och läsa upp på vad det innebär att vara en professionell spelare inom Esport(och dess olika spels regler) samt vad för ansvar du som spelar har innan du är uppkäftig mot andra...

Men jag hoppas du fått svar på frågan (tackar till Bard!)
(Ursäkta om detta är något utav en onödig kommentar av mig. Om jag missuppfattar tonen på ditt inlägg så ber jag om ursäkt.)

Medlem

Sen är det heller inte unikt för just e-sports att man ska bete sig på vettigt sätt, både under en match, och övrig tid. Finns flera exempel på spelare i andra sporter som fotboll eller hockey, som blivit avstängda under olika perioder pga dåligt beteende.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

1
Skriv svar