The Witcher 3 får snart PS4 Pro-uppdatering

Robot
The Witcher 3 får snart PS4 Pro-uppdatering

Xbox One X-patchen dröjer till slutet av året.

#the-witcher-3


Medlem

Kommer troligen bara vara 4k tillägg.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

åh faan. ni menar att XBox One X patchen inte släpps innan den konsolen släpps.
vilken chock.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Kommer troligen bara vara 4k tillägg.

Förhoppningsvis HDR


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Förhoppningsvis HDR

Sen är frågan, hur många egentligen kommer dra nytta av den funktionen?
4K är rätt sällsynt även idag för en svensson, ännu mer med HDR.

Det kommer iaf inte komma någon unlocked framerate mode för att CPUn är för dålig


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Sen är frågan, hur många egentligen kommer dra nytta av den funktionen?
4K är rätt sällsynt även idag för en svensson, ännu mer med HDR.

Det kommer iaf inte komma någon unlocked framerate mode för att CPUn är för dålig

tja, 4k är ju på ingång iaf, och man kan få en väldigt bra tv med HDR-stöd för kring 15 000kr i dagsläget.
Vet inte hur det är med PS4 Pro, men har för mig att Microsoft sagt att Xbox One X ska stöda alla de nuvarande HDR-standarderna, medan Xbox One S i dagsläget bara stödjer HDR10.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

KoP
Medlem
Skrivet av Dumlen:

tja, 4k är ju på ingång iaf, och man kan få en väldigt bra tv med HDR-stöd för kring 15 000kr i dagsläget.
Vet inte hur det är med PS4 Pro, men har för mig att Microsoft sagt att Xbox One X ska stöda alla de nuvarande HDR-standarderna, medan Xbox One S i dagsläget bara stödjer HDR10.

Du får en 50" 4K tv med HDR för halva det priset idag.

Medlem

@KoP:
Du får inte en väldigt bra tv med hdr för halva det priset.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Ok så witcher 3 ska "nästan" upp i pc standard först nu några år senare


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Molotov: kommer ni nånsin ge er? Sitter med pcmasterrace kommentarer för ni har slut på spel?

Hur spelar du Uncharted på din PC? Horizon som förmodligen blir goty för mig, har du nog rätt svårt att få igång på din PC också?

Konsol och PC är två helt skilda saker och jag förstår inte meningen med att jämföra dom, folk gillar olika, fattar inte att det ska va så svårt att förstå?

Själv tar jag min 75" tv och surround framför en PC varje dag, förutom spel som typ CS, WoW och overwqtch. Det roliga i kråksången är att min ps4 förmodligen krossar min 7 år gamla PC.

Så återigen när det snackas om pcmasterrace, så år det för den lilla klick pc-spelare som hr råd att konstant köpa det senare. Ett 1080 ti kostar ju typ som 2 ps4 pro, bara grafikkortet....

Smidigheten i att kunna spela spelen rakt av utan att sitta med allt från drivers, patchar, fipplande med settings, temperaturer, whatever...

Så ja, en rejält maxad PC för 25-30k är säkert en nice grej, men det är inte rättvist att jämföra det med en konsol rakt av.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

@KoP:
Du får inte en väldigt bra tv med hdr för halva det priset.

Kanske inte med HDR men jag köpte en bra 55 tums 4K tv med 60Hz för 6000 spänn för två veckor sen. Den har iofs HDR-Pro, men ps4an verkar inte veta vad det är förnåt.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Kanske anledning nog för mig att ge det ett nytt försök, måste ju spela igenom det nångång 😛

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Kanske inte med HDR men jag köpte en bra 55 tums 4K tv med 60Hz för 6000 spänn för två veckor sen. Den har iofs HDR-Pro, men ps4an verkar inte veta vad det är förnåt.

En LG? HDR Pro ska vara HDR10 och borde fungera. Tråkiga är att många av LGs apparater har så hög input delay med HDR.
Problemet med billiga tv är att HDR inte blir bra då TVn har för dålig kontrast eller ljusstyrka.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

@whoo: nej nej missförstå mig inte.
Jag är ps4 ägare, spelar på 100" som jag även kan köra pc på.
Jag menar mer på ett halvironiskt sätt att jag tycker dagens konsolgeneration mest består av polering av gammal skåpmat.
Att man behöver en dator som kostar 20k med ett 1080ti för att motsvara ps4 vet du inte stämmer
Spelar med 3770k och ett 1060 och att jämföra med ps4 går inte.
Dessutom var datorn smidigare ps4 när jag hade ett geforce 570 i den.
Minns klart och tydligt när jag jämförde shadow of mordor på ps4 och pc då det begav sig.
Sen tar spelen på pc aldrig slut finns jämgörelsevis oändligt jämfört mot ps4.
Sitter nu också och varva pubg med fallout 4 även där.
Fallout 4 är/går att få idag stor skillnad mot ps4 versionen (som är handikappad i jämförelse)

Nu blev det ett försvaratal men det var mot direkta felaktigheter i ditt inlägg no offence


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av marcus8958:

En LG? HDR Pro ska vara HDR10 och borde fungera. Tråkiga är att många av LGs apparater har så hög input delay med HDR.
Problemet med billiga tv är att HDR inte blir bra då TVn har för dålig kontrast eller ljusstyrka.

Japp. En LG Kanske bara är någon inställning då. Får kolla upp det.
Jag ville egentligen köpa en OLED bara för att får "riktig" HDR men jag kunde inte riktigt motivera varför jag skulle betala 10.000 extra för något som förmodligen kommer kosta ungefär som min LG (dvs 6000kr) om några år. Men jag var sugen ska du veta
Jag uppgraderade för övrigt från en 10 år gammal Anderson tv som nästan hade Full-HD så det kan vara så att jag för tillfället är något överväldigad av skillnaden mellan de två.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

@Godofcheese: jo fast jag förmodar att man har en 4k tv om man köpt en ps4 pro. Lite de som e grejjen eller?

KoP
Medlem
Medlem
Skrivet av KoP:

Du får en 50" 4K tv med HDR för halva det priset idag.

Jo, men tänkte typ på en billigare oledtv, de får man inte för halva det priset

Syftade mer på något liknande den här
https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/tv/philips-55pos901...

Med en tillhörande recension här:
http://m3.idg.se/2.1022/1.675853/philips-55pos901f/sida/1/1-s...


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

@marcus8958: vad menar du med att många LGs har hög input? Aldrig hört talas om innan. Jag har en 65tums LG oled med Dolby vision och ligger på 23 ms.

Medlem

@oDIRTDIVERo:
Många som köper Pro för att få en extra potentiell performance upgrade, ingen idé att köpa en normal PS4
Så folk utan 4k tv kommer köpa Pro också.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

@ChriL: sitter på samma tv och innan uppdateringen hade den också hög input delay. Dock aldrig lika hög som många av deras ips paneler i hdr idag.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

När kommer nästa rea på witcher till ps4 då?

Medlem
Skrivet av Star Lord:

När kommer nästa rea på witcher till ps4 då?

Du missade den just. Var på summer sale som tog slut i början på September. Tror det var 129kr


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Kanske inte med HDR men jag köpte en bra 55 tums 4K tv med 60Hz för 6000 spänn för två veckor sen. Den har iofs HDR-Pro, men ps4an verkar inte veta vad det är förnåt.

Jag köpte mig en sådan: Samsung 49" 4k HDR

Den har även ett game mode som den aktiverar automatiskt när man kör på Konsol, så det är riktigt låg input lag och grym bild med HDR. 55" kostar lite mer såklart.

Men ska man köpa 4K TV med HDR så ska man inte köpa det billigaste modellerna, de är oftast inte så bra.

Jag köpte uteslutande den TVn för den hade så mycket lägre input lag än de flesta andra modeller.
Har mest TVn för spel så det var ett givet val för mig.

Avstängd

Grymt! Kör nästan inga spel längre som inte har HDR /4K. Kan bli att spelar om Witcher 3 om de lyckas bra med det, tyckte grafiken på standard ps4 med standard TV var rätt medioker.

Ah just det, LG TVs suger, stay away. Sony, Samsung eller Panasonic ska ni köpa. Läs på noga innan, ni kommer ha TVn typ av 7-10 år, tjänar inget på att snåla in. Spar hellre tills ni har råd med en bra. Bara ett tips.

Medlem

@DeFeCT: Ser nice ut tänker köpa en oled sen när priserna går ner lite och dom blir lite mer energisnåla.
Har också tvn till gaming och den funkar kanon.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

@SenseMaker: haha det är nog du som behöver läsa på. LGs oledmodeller har legat i topp i flera år nu. Har själv en oled och skulle aldrig köpa en led TV igen 😁

Medlem
Skrivet av Molotov:

@whoo: nej nej missförstå mig inte.
Jag är ps4 ägare, spelar på 100" som jag även kan köra pc på.
Jag menar mer på ett halvironiskt sätt att jag tycker dagens konsolgeneration mest består av polering av gammal skåpmat.
Att man behöver en dator som kostar 20k med ett 1080ti för att motsvara ps4 vet du inte stämmer
Spelar med 3770k och ett 1060 och att jämföra med ps4 går inte.
Dessutom var datorn smidigare ps4 när jag hade ett geforce 570 i den.
Minns klart och tydligt när jag jämförde shadow of mordor på ps4 och pc då det begav sig.
Sen tar spelen på pc aldrig slut finns jämgörelsevis oändligt jämfört mot ps4.
Sitter nu också och varva pubg med fallout 4 även där.
Fallout 4 är/går att få idag stor skillnad mot ps4 versionen (som är handikappad i jämförelse)

Nu blev det ett försvaratal men det var mot direkta felaktigheter i ditt inlägg no offence

Okey, hajar.

Dock så missförstod du mig:
Jag har en #pcmasterrace polare som säger att allt förutom PC suger åsna. Han har så jäävla bra 4K-ultra upplevelser på sin PC.
Det jag då menar på är att det inte är rättvist att jämföra hans tokklockade pc som kör 1080ti sli på en skärm som kostar typ 15 lax.
Hela hans setup kostar säkert 40-50kkr.

Det är det där jag menar när jag blir trött på många (inte alla) som jämför det mest high-end pc du kan köpa med en ps4:a, det är inte rättvist.

http://store.steampowered.com/hwsurvey/videocard/
Det finns säkert nån bättre hemsida som klumpar ihop den där statistiken på typ "generationer" av GPU eller nått istället,
Men tittar man lite snabbt så ser man att det är ungefär 20% som sitter på senaste generationens NVidia. AMD har jag ingen koll på. Det jag menar är att det även finns många många många pc-gamers som sitter på burkar som inte är så sjukt mkt bättre än konsolerna.

Jag tror t ex att min burk med ett GTX 660 säkerligen blir krossad av en Xbox One X?
Har jag inte fattat det fel så har en PS4 Pro typ ett RX 480 i sig.
http://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-GTX-660-vs-AMD-RX...
Mao så krossar min PS4 Pro min pc också?

Det skulle vara intressant att se om någon kunde "klumpa" ihop alla grafikkort som ligger över/under PS4, PS4 Pro och XboXXX.
Skulle inte förvåna mig om säkert 30% av alla pc sitter på sämre prestanda.

Så jag väljer att vända på myntet. Du säger att konsol nu hopplöst kappt kommer ikapp PC.
Jag väljer att se det som så att ett PS4 Pro patchat witcher 3 kommer se bättre ut på min PS4 Pro än min PC

Avstängd

@ChriL: öh Nä. De är kassa jämfört med mina

1
Skriv svar