Recension – PES 2018

Robot
Recension – PES 2018
Medlem

Vet någon som äger de tidigare delarna på Steam om det släpps inofficiella uppdateringar av riktiga lagnamn och riktiga spelarnamn.? Lirade PES för över 10 år sedan och då fanns det en redigerare av lag o spelarnamn som man kunde mixtra med i spelet. Gick även att lägga in reklam på tröjorna eller skriva texter på bröstet på matchtröjan.

Är sjukt kräsen med äkta namn o lag men att göra allt själv varje år tar väldigt mycket tid. Därför jag undrade om det gick att tanka ner det till sitt egna spel som någon annan har fixat.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

@CARTMAN: https://www.pesworld.co.uk finns det inofficiella patchar till alla plattformar.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

@CARTMAN: https://www.pesworld.co.uk finns det inofficiella patchar till alla plattformar.

Guld mannen.! Då slipper jag shoppa FiFA 18 via Origin då jag föredrar ett samlat bibliotek på Steam. Gracias.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

För att kommentera recensionen så måste jag säga att PES inte är "my cup of tea". Jag älskar det taktiska djupet och målvakterna i PES.. Annars har jag stora problem med att passningar och mottagningar känns felfria, gillar heller inte att nästan varenda one touch pass blir någon flashig klack.
Testade FIFA demot idag och måste säga att det känns mindre arkadigt än PES. Inte som förr när PES nästan var en direkt simulation av fotboll och FIFA var långt efter.

Kommer väl förmodligen köpa båda spelen, men tror ändå att jag kommer spela FIFA mer pga det djupare karriärsläget och alla licenser.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Vet någon som äger de tidigare delarna på Steam om det släpps inofficiella uppdateringar av riktiga lagnamn och riktiga spelarnamn.? Lirade PES för över 10 år sedan och då fanns det en redigerare av lag o spelarnamn som man kunde mixtra med i spelet. Gick även att lägga in reklam på tröjorna eller skriva texter på bröstet på matchtröjan.

Är sjukt kräsen med äkta namn o lag men att göra allt själv varje år tar väldigt mycket tid. Därför jag undrade om det gick att tanka ner det till sitt egna spel som någon annan har fixat.

Finns flera olika siter som arbetar med detta för PES.
PESUniverse har en som släpps idag bla och man kan redan nu hitta en tidig korrigering här för PS4 & PC som rättar licenser, klubbnamn, emblem, tröjor och spelare:
http://www.pesgaming.com/showthread.php?t=102533

Medlem

Briten på licenser är aldrig kul.

FM-guru
F.d. Sisyr

PES 6, det var grejer det.

Medlem

PEZ är gott!

Medlem

Att Arsenal är med ser inte jag som något plus.. snarare ett enormt minus.

Finns bättre lag att fokusera på.

Medlem

Kan tycka att det är lite udda att världens dyraste övergång genom tiderna visas i en Barcelona tröja på bilden

Medlem

Briten, det är briten som gör det hela så bra..... Mer brit åt folket


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Å andra sidan, är briten på licencer verkligen ett problem? Jag började spela PES4 och slutade vid PES6. Visst var det irriterande att kan utläsa de riktiga namnen (särskilt på de mindre kända spelarna), men spelet var förjävla roligt. Om de nu har ryckt upp sig kan jag tycka att licenserna är petitesser i sammanhanget. Slipper jag EA och Origin mot att jag får sitta och döpa om varenda spelar så får jag nog betrakta det som en fair deal.


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Medlem

Bästa PES sedan PES6.
I år blir det svårt att välja mellan FIFA och detta. Kanske briten på licenser som blir avgörande.

Medlem

Briten på licenser är nog det största problemet med PES enl. mig. Klart det går att ordna briten med moddar, men det orkar man ju inte.

Skribent
Skrivet av Dizzz:

Att Arsenal är med ser inte jag som något plus.. snarare ett enormt minus.

Finns bättre lag att fokusera på.

Ha ha. Näääääää.

Medlem

Jag är en som har föredragit PES framför FIFA länge, men, jag skulle nog vilja säga att bristen på licenser inte alls är PES största problem, utan bristen på fördjupning i olika spellägen.
Jag har definitivt föredragit PES gameplay och grafik framför FIFAS.
Gameplay och AI har varit spot on. Varierat och spännande, men känns i 2018 som både enahanda och förutsägbart. Någon utmaning blir det för mig knappt på högsta nivån, vilket är helt oacceptabelt.
Grafiken har känts realistisk mot FIFAs ryckiga sprattelgubbar som alltid har förstört inlevelsen för mig, tills nu.
Men, PES största fel och problem är att karriärläget och managerläget länge har varit eftersatta. Det finns helt enkelt ingenting som suger in dig.
I år blir nog första gången på många år som jag inte kommer att köpa PES.

Medlem

Spelade PES fram till PES 6, sedan tog Fifa över fram till Fifa 16. Sedan tröttnade jag på att allt kretsas kring Ultimate Team och offlinelägen känns avskalade. I fjol köpte jag inget av spelen.

Testade precis Fifa 18-demot och PES 2018-demot. PES kändes mer följsamt på något sätt, och svarade på vad jag ville göra. Fifa kändes mer arkadigt, allt gick på ett snöre. Men här är grejen: jag hade mycket roligare i Fifa. Det var rappare, mer rakt på sak. PES var definitivt kul och i sina stunder riktigt underhållande, men lite för såsigt för min smak. Men det blir nog inget Fifa i år heller, så länge jag vägrar spela FUT.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

@Anwest: Det här inlägget skulle jag själv ha kunnat skrivit. Saknar den gamla goda Sorhetstiden för PES. Det är något inget fotbollspel har kommigt i närheten av.

1
Skriv svar