Divinity: Original Sin 2 släpps idag - se sista trailern!

Robot
Divinity: Original Sin 2 släpps idag - se sista trailern!

Nu vankas det många timmars rollspelsmys, själv eller med vänner.

#divinity-original-sin-2, #early-access, #larian-studios, #nyhetstips


Moderator | Testpilot

17.00 för de människorna som är intresserade. Då släpps hela spelet så bara att införskaffa då. För folk som redan äger spelet så kommer det en "patch" att tanka ned


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Releasehästryttare

Förhoppningsvis 17 idag ja, de har ju ingen ström just nu

https://twitter.com/LarAtLarian/status/908277064591200258

Moderator | Testpilot
Skrivet av Devan:

Förhoppningsvis 17 idag ja, de har ju ingen ström just nu

https://twitter.com/LarAtLarian/status/908277064591200258

Attans. Hoppas det löser sig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Sjukt tråkigt om strömavbrottet skjuter fram släppet.
Så galet hajpat på detta spel!

Medlem
Skrivet av LePig:

Sjukt tråkigt om strömavbrottet skjuter fram släppet.
Så galet hajpat på detta spel!

det är ju ett PR skämt fattar du väl

Medlem

Så hur är det nu? Är det en fortsättning på ettan eller är det fristående?

Orkade aldrig varva ettan efter flertalet försök så hade varit bra om det vart fristående.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

det är ju ett PR skämt fattar du väl

Vore ju fantastiskt roligt om så är fallet, stor portion humor

Gnällkuk

pepp!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kommer bli fett de här, dock lite besviken på att herr Sundelius inte kunde väntat den där extra minuten med att publicera! ; )


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Skrivet av LePig:

Vore ju fantastiskt roligt om så är fallet, stor portion humor

Kanske skulle vara mindre roligt för de miljoner människor utan ström pga Irma dock. så ett PR skämt är det nog inte om inte t.ex. Pewdiepies "n-word" var ett PR skämt också =p väldigt smaklöst med andra ord om det var ett PR skämt.

Testpilot

Hållit mina fingrar ur syltburken (early access) men nu slår jag till och ska spela som en dåre.

Releasehästryttare

Ny kickstarter uppdate basicly saying att spel lanseringen förmodligen blir försenad

MEG
Medlem

Argh... 17,00, hur ska man kunna vänta.
Hoppas på fet en recension här på FZ


signatur

Death is only the beginning

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fuidama:

Kanske skulle vara mindre roligt för de miljoner människor utan ström pga Irma dock. så ett PR skämt är det nog inte om inte t.ex. Pewdiepies "n-word" var ett PR skämt också =p väldigt smaklöst med andra ord om det var ett PR skämt.

Varje dag i världen är miljoner människor utan ström.

Medlem
Medlem

Köpte det för väldigt länge sedan men har helt missat det här hehe. Ska bli kul att spela då.

Medlem

He he ja, den videon sålde spelet rätt bra.. Kanske dags för ett rpg igen


signatur

K9
:.:

Medlem

Game of the year, detta. Mark my words Så sinnessjukt bra.

Medlem

@Kiwigalaxy: är det på liknande nivå som ettan, då är det givet!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Kiwigalaxy:

Game of the year, detta. Mark my words Så sinnessjukt bra.

Har bara börjat spela och det är fantastiskt än så länge. Bra röstskådisar, och jag gillar berättarrösten också. Gjorde en Enchanter Lizard som min karaktär (inte Origin story alltså).

Medlem

Ännu en titel att lägga till sin backlog.

Medlem

Samma karaktärskapningssystem som är så ångestladdat att man startar om spelet typ 10 gånger innan man ger upp?

Medlem
Skrivet av Todilo:

Samma karaktärskapningssystem som är så ångestladdat att man startar om spelet typ 10 gånger innan man ger upp?

Nä jag tycker de har förbättrat mycket jämfört med förra spelet, särskilt när det gäller skills och stats. Man får naturligtvis fortfarande tänka efter lite men det hela är mycket flexiblare nu.

Medlem

@Castor.T: Det är till och med ännu bättre än ettan. Inte bara lite bättre - mycket bättre. Det trodde jag var svårt, men de har gjort ett så sinnessjukt bra jobb i min mening.

Medlem

Lite trist att de flesta stora spelsajterna har noll artiklar om releasen. De bara skriver om AAA titlar och PUBG.

Medlem

backade första spelet då jag tyckte det såg väldigt kul ut. dock har det legat där i spelhyllan utan att jag spelat det. man spelar inte lika mö som förr. kankse man baraq skulle tagit å gått rätt på tvåan.

Är det någon som hört mer om handkontroll stöd? sitter hela dagarna framför en dator i jobbet så därför är det gott med lite avslappning med kontroll

Releasehästryttare

@educk: vet att spelet har stöd för xbox kontrollerna men ej koll på om det stödjer andra kontroller.

Och fan vad jag älskar spelet so far, spelat två timmar och inte kommit av båten än

Blev Elf enchanter, spar att spela odöd tills andra genomgången av spelet!

Medlem
Avstängd

Funkar handkontroll? Eller ska man vänta på PS4 versionen?
Nån som vet om ettan funkar med handkontroll på PC?

12
Skriv svar