Du kan inte göra egna banor till Switch-versionen av Doom

Robot
Du kan inte göra egna banor till Switch-versionen av Doom

Och multiplayer-delen får inte plats på kassetten.

#doom, #switch


Medlem

Känns som Nintendo måste skaffa bättre kassetter till Switch

Releasehästryttare

Hur många gig är doom på pc ?

eld
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Känns som Nintendo måste skaffa bättre kassetter till Switch

Endast kostnadsfråga, om någon fick den dumma idén att släppa sitt spel på ett 128gb minne eller liknande så hade det inte funnits några tekniska hinder.

Skrivet av Devan:

Hur många gig är doom på pc ?

ca 70gb

Avstängd

Är någon förvånad? Alla titlar som är portade till Switch är extremt begränsade. Vill inte ens veta hur Skyrim blir, 16-bit grafik most likely.

Skrivet av Devan:

Hur många gig är doom på pc ?

Kollade då jag fortf har det installerat, 68 gig exakt.

Medlem

Mest nyfiken på om Vulkan kommer att användas och om det fungerar på Switch, det kan öppna upp för mycket potential.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av EXPLICIT:

Är någon förvånad? Alla titlar som är portade till Switch är extremt begränsade. Vill inte ens veta hur Skyrim blir, 16-bit grafik most likely.

Kollade då jag fortf har det installerat, 68 gig exakt.

Skumt, eller har du skrivit fel. Jag har 78 Gig installerat av D00M och den sista uppdateringen som bjuder på hela season pass ligger på 34 gig. Har pausat den nerladdningen då jag har lite med utrymme. 112 Gig borde spelet då ta upp på HDD'n efter att den har installerats.

Tycker det är skit tråkigt att Nintendo snålar med kassetternas snåla utrymme . Girighet så det skriker om det.. De får ta o kamma sig alltså.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

@EXPLICIT: Skyrim ligger på runt 13 GB med alla expansioner, så tror nog INTE skyrim kommer vara något problem.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Skumt, eller har du skrivit fel. Jag har 78 Gig installerat av D00M och den sista uppdateringen som bjuder på hela season pass ligger på 34 gig. Har pausat den nerladdningen då jag har lite med utrymme. 112 Gig borde spelet då ta upp på HDD'n efter att den har installerats.

Tycker det är skit tråkigt att Nintendo snålar med kassetternas snåla utrymme . Girighet så det skriker om det.. De får ta o kamma sig alltså.

Samma status på min installation, 78591 MB och en pausad nedladdning på 34.7 GB.

Jag tycker de löst lagringsbiten så bra man kan med de förutsättningar som råder innan större Switch-kassetter lanseras.

Medlem

Storleken på kassetterna duger fint, skulle inte vilja betala för ett typ 128gb sd kort för varje spel jag köper + själva kostnaden för spelet😑

Medlem

varför ens släppa spelet då? switch är ju inte direkt lämpad för såna här spel ändå.

Medlem

Jag tror nog att Switch-ägarna klarar sig utan den värdelösa multiplayerdelen faktiskt.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Struggle:

Mest nyfiken på om Vulkan kommer att användas och om det fungerar på Switch, det kan öppna upp för mycket potential.

Av vad jag har förstått så ska Vulkan funka med Nintendo Glitch sedan början på sommaren via en uppdatering till OSet. Det snackas om att Doom är det första stora spelet som kommer dra nytta av det på Snitchen. Jag är mest nyfiken på om Doom kommer köras i 60 fps som mer eller mindre krävs och hur de lyckas med den bedriften, samt vad de kommer offra för det.

Medlem

Det är en ganska fiffig lösning ändå från bethesda. Hålla ner kostnaden med billigare diskar. Om en spelare tänkt köra multiplayer behöver den vara uppkopplad på nätet så att ladda hem den delen vore väl inga problem. Med dagens hastigheter går det nog fort.

Nu köper jag aldrig spel fysiskt längre (go green ) men min fråga, är det problematiskt att ladda hem spel på switch?

Medlem

Tycker detta är en ypperlig lösning, åtminstone för mig. Då det enbart är kampanjen som är av intresse.

Medlem

@Struggle: kanske? Vore nog bra för att kräva ur switched. Och id software är ju Kända för att ligga i förkant när det gäller ny teknik.
https://www.google.se/amp/wccftech.com/nintendo-switch-suppor...


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

varför ens släppa spelet då? switch är ju inte direkt lämpad för såna här spel ändå.

Den är väl lika lämpad, bara att man sänker grafiken lite? Pro-kontrollen är la lika bra/dålig på fps som på xbox och ps?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Jag håller andan för att dessa portningar blir bra: om de håller hög kvalitet och inte ser ut som skräp så kan det locka fler att köpa Switch (inkl. jag själv). Vore asfränt att kunna spela AAA-spel på det portabla formatet (släpps sällan något nytt till Vitan numera).

Avstängd
Skrivet av Potatisbullen:

@EXPLICIT: Skyrim ligger på runt 13 GB med alla expansioner, så tror nog INTE skyrim kommer vara något problem.

Inte det jag syftade på. Skyrim är en fantastisk upplevelse, om det spelas på rätt sätt. Dvs, med 4K textures, massa community patches och immersive mods.

Skulle hellre skjutas än lira det på en konsol, än mindre en handheld.

eld
Medlem
Skrivet av EXPLICIT:

Inte det jag syftade på. Skyrim är en fantastisk upplevelse, om det spelas på rätt sätt. Dvs, med 4K textures, massa community patches och immersive mods.

Skulle hellre skjutas än lira det på en konsol, än mindre en handheld.

90+ på metacritic när det släpptes, helt utan patchar, helt utan moddar, bara med vanilla versionen som såg likadan ut mellan 360, ps3 och pc.

Sluta överdriva.

Switchen är dessutom snabbare än ps3 och 360, det kommer flyta bra.

Medlem

Blir rätt sugen på att sälja mitt Switch helt ärligt. Mario Kart och Zelda var roligt en stund och jag har egentligen aldrig varit ett stort fan av Nintendos spel. Men man blir ju bra trött på hur dålig maskinen egentligen är. Ska nog ta och sälja den och pimpa min dator med mer gamepads istället. TV med kabel från dator och soffa finns redan här hemma, så...

Avstängd
Skrivet av eld:

90+ på metacritic när det släpptes, helt utan patchar, helt utan moddar, bara med vanilla versionen som såg likadan ut mellan 360, ps3 och pc.

Sluta överdriva.

Switchen är dessutom snabbare än ps3 och 360, det kommer flyta bra.

>Metacritic. lol'd

Och nej, mods började komma inom 1 vecka. 360 versionen krashade och hade sinnessjuka laddningstider.

eld
Medlem
Skrivet av EXPLICIT:

>Metacritic. lol'd

Och nej, mods började komma inom 1 vecka. 360 versionen krashade och hade sinnessjuka laddningstider.

Creationkit släpptes några månader senare än spelet, och mer högupplösta texturer gjorde knappast någon skillnad på hur bra spelet var.

Sen ska vi inte se bort från det faktumet att fler personer kör utan moddar än de som kör med moddar likaså fler som kör utan community patchar av de som faktiskt använder moddar.

Så inget emot moddning av elderscrolls serien, det är något helt fantastiskt, men elderscrolls säljer bra nog i sin vanilla-variant, det kan man lättast se på hur elderscrolls har sålt bra på konsoll sedan Morrowind och helt fantatiskt där sedan Oblivion.

Medlem
Skrivet av SorbP:

@Struggle: kanske? Vore nog bra för att kräva ur switched. Och id software är ju Kända för att ligga i förkant när det gäller ny teknik.
https://www.google.se/amp/wccftech.com/nintendo-switch-suppor...

Ah! Tack för länk!


signatur

Nämen!

Medlem

@ubn87: Det går som en dans. Har man annat spel innan lirar man det tills det plingar till, annars gör man kaffe eller på annat sätt förbereder sig.

Medlem

@Kiwigalaxy: Man kan också bli trött på folk som köper något de antagligen inte gillar sen klagar.

Medlem
Skrivet av EXPLICIT:

Inte det jag syftade på. Skyrim är en fantastisk upplevelse, om det spelas på rätt sätt. Dvs, med 4K textures, massa community patches och immersive mods.

Skulle hellre skjutas än lira det på en konsol, än mindre en handheld.

Det var värst! Själv ser jag fram emot att spela det i bärbart format.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Tycker det är skit tråkigt att Nintendo snålar med kassetternas snåla utrymme . Girighet så det skriker om det.. De får ta o kamma sig alltså.

Det enda Nintendo bestämt om angående kassetterna är maxstorleken som Switch klarar av att läsa. Bethesda som är 'giriga' i det här fallet.

Multiplayern lär ju ingen sakna i vilket fall. Hade den varit bra så hade det varit en helt annan femma.

Medlem

Ja är man PC spelare och allmänt trött på allt annat. Så blir det trevligare om man försöker att förstå att varje individ har olika intressen inom media. För en är switchen väldigt opassande och för en annan så är det "himmelriket". Switchen i sig gör det möjligt att spela överallt lättare en en bärbar dator. Jag kan tom köra mp spel som Splatoon 2 genom det mobila nätverket på min telefon. Med det sagt så spelar jag bara Destiny 2 nu tills jag blivit helt utbränd. Men ska nog hinna med lite Zelda iaf till och från jobbet.

1
Skriv svar