NBA 2K18 tar ensamt upp hela utrymmet på din Switch

Robot
NBA 2K18 tar ensamt upp hela utrymmet på din Switch

Bara sparfilen är på 5GB.

#nba-2k18, #switch


Medlem

Nog för vi på pc inte får vara med och spela nfl och nhl, men nba är la en annan historia och det släpptes la även till pc igår? om jag inte missuppfattat det helt.

Medlem

Fan vad arg jag blir ännu en gång när jag läser sådana dumheter Nintendo håller på med. Det är fan inte klokt hur det kan vara 32 Gb internt lagring i en konsol år 2017.!! Helt bedrövligt alltså.
Men Nintendo tänkte väl inte på tredje parts AAA-spelen som kommer vara större o ta mer plats.

Jag som vill handla den när Super Mario Odessey släpps. Det spelet kommer ju dock knappast att ta upp sådan mängd utrymme men det kommer ju bli fler spelköp så klart framåt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

@CARTMAN: på wii u gick det att koppla in externa hårddiskar för spel. Så var inga större problem med min basic med hela 8gb lagring.
Kanske är en borttagen funktion till switch pga att de envisas med bärbarhet.

Medlem

5gb sparfil tyder ju på att nåt är seriöst fel. Tror inte det ska vara så

Medlem

@CARTMAN: SD kort? Vad e problemet? Det är ju inte meningen att du ska lagra spel på det interna minnet

Medlem

Man får ta och köpa ett 256gb sd kort och ett 1tb eller 2tb när dom väl kommer.

Sen tror jag att 2k är bara kass på att optimera.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Vad fan lagrar dom i sparfilen lol? Vad ligger en normal sparfil på, några 100 kb?

Medlem
Skrivet av aholman:

Vad fan lagrar dom i sparfilen lol? Vad ligger en normal sparfil på, några 100 kb?

Några megabyte på sina håll, haha, 5gb låter helt sanslöst. Lagras det massa ljud och texturer i sparfilen eller haha.

Medlem

Ett simpelt basketspel ska inte kunna ta så mycket plats. Finns det någon intervju med utvecklarna?

Medlem

Är det inte så att just sparfilerna på switch måste ligga på enheten och inte kan flyttas till SD? Eller har N patchat så att man nu kan göra backup av sina filer om enheten går sönder.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

En sparfil på 5GB? Det är inte bara fel, det är fullständigt orimligt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

KoP
Medlem

5 gb sparfil? Klåpare till programmerare som måste ligga bakom detta snedtramp. :S

Medlem
Skrivet av robbis:

@CARTMAN: SD kort? Vad e problemet? Det är ju inte meningen att du ska lagra spel på det interna minnet

Ok. Så det funkar inte som på en PS4a att det sparas på HDDn.? Ska alla spel sparas på SD kort.? Vad används maskinens Hårddisk till.? Är det bara operativsystemet som är där eller.?

Måste man alltså köpa SD kort när man köper en Switch. Ett sånt borde i så fall följa med.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

@NeoWeo: Ett simpelt basketspel? Ojoj vad fel du har. NBA2k-serien är helt sjuk stort i vad du kan göra och vad som finns i spelet. Spelet tar över 60gb i anspråk på PC.

Medlem

@CARTMAN: hårddisk? Det sitter 32 GB flashminne i en Switch. Man använder SD kort till nedladdade spel.

Medlem

@trifix: ok det är säkert ett jättedjupt spel men jag finner det fascinerande att sparfilen tar nästan lika mycket plats som hela mario odyssey som är på 5,7gig.
Jag har börjat misstänka att dom sparar replays i något videoformat direkt i sparfilen eller att dom dumpar det som finns ram-minnet.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Ok. Så det funkar inte som på en PS4a att det sparas på HDDn.? Ska alla spel sparas på SD kort.? Vad används maskinens Hårddisk till.? Är det bara operativsystemet som är där eller.?

Måste man alltså köpa SD kort när man köper en Switch. Ett sånt borde i så fall följa med.

Switch fungerar som.

Om du INTE har ett SD-kort så sparas DLC/updates eller digitala spel på det interna 32GB lilla flashminnet, sekunden som du sätter i ett SD-kort så lägger Switch per default DLC/updates eller digitala spel på SD-kortet, savegames sparas alltid på Switchens interna flashminne (har jag för mig)


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Nintendo är bra konstiga men som nån skrev, de har säkert inte räknat med tredjepart.

Medlem

@Hulle
Ok. I see. Tack för infon. Känner inte till så mycket grejer om maskinen. Är det bra som Nintendo gjort tycker du eller borde den ha varit som en traditionell konsol likt PS4.? Då tänker jag inte på hybrid funktionen utan mera save funktion t.ex..

Skrivet av Mithos-SWE:

Switch fungerar som.

Om du INTE har ett SD-kort så sparas DLC/updates eller digitala spel på det interna 32GB lilla flashminnet, sekunden som du sätter i ett SD-kort så lägger Switch per default DLC/updates eller digitala spel på SD-kortet, savegames sparas alltid på Switchens interna flashminne (har jag för mig)

Ok. I see. Tack för infon. Känner inte till så mycket grejer om maskinen. Är det bra som Nintendo gjort tycker du eller borde den ha varit som en traditionell konsol likt PS4.? Då tänker jag inte på hybrid funktionen utan mera save funktion t.ex..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av trifix:

@NeoWeo: Ett simpelt basketspel? Ojoj vad fel du har. NBA2k-serien är helt sjuk stort i vad du kan göra och vad som finns i spelet. Spelet tar över 60gb i anspråk på PC.

Ja man kan säkert springa med en analog-stick, passa med en knapp och skjuta med en knapp.

Medlem

@NeoWeo: Ska vi gå in så djupt så är det helt rätt. På PC är savemappen helt sjukt stor. Precis som du säger så ligger även en cache-fil för replays här på flera GB. Nej det är inte inspelat video-material utan filen blir varken större eller mindre. De tog i från början för att ha utrymme helt enkelt.

Medlem

@CARTMAN: det är väl inget konstigt med det, precis som med de flesta androidenheter, 3ds, psvita osv. Switch är ingen stationär konsol, det är främst en handhållen enhet. Sen hur många som enbart har den dockad vet jag inte. Jag själv hade nog mest använt den i handheld mode.

Nu finns det ju dessutom riktigt stora minneskort.

Medlem

Jag förstår inte varför folk envisas med att lägga in spel på det minnesutrymmet då det enligt CopySwede är speciellt avsett för PRIVATkopiering, något som ni ägare dessutom betalat för.

Inaktiv

@Ender: copyswede är ett jävla pack som borde upplösas en gång för alla.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

@Ender: copyswede är ett jävla pack som borde upplösas en gång för alla.

Exakt så.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Fan vad arg jag blir ännu en gång när jag läser sådana dumheter Nintendo håller på med. Det är fan inte klokt hur det kan vara 32 Gb internt lagring i en konsol år 2017.!! Helt bedrövligt alltså.
Men Nintendo tänkte väl inte på tredje parts AAA-spelen som kommer vara större o ta mer plats.

Jag som vill handla den när Super Mario Odessey släpps. Det spelet kommer ju dock knappast att ta upp sådan mängd utrymme men det kommer ju bli fler spelköp så klart framåt.

Har 160GB lagring på min Switch och är inte ens i närheten av att ta slut. Switch-spel är i regel väldigt små, men att det kommer enorma spel då och då är något man får leva med, vilken plattform man än använder. Halo 5 är t.ex. 100GB. Forza 7 kommer hamna på 100GB, och med en 500GB hårddisk med 362GB till godo så tar utrymmet slut ganska fort även där. Antingen köper man extra lagring eller så avinstallerar man.

En fördel med Switch är att fysiska spel inte behöver installeras för att kunna spelas. Allt är lagrat på kassetterna. Detta är ett måste på både PS och Xbox pga att Blu-ray inte klara av att läsa filerna tillräckligt snabbt för dagens spel, så du förlorar utrymme på dessa konsoler vare sig du vill det eller inte.

Medlem

Vanilj Skyrim på PC var ungefär 5,6GB. Nästan slagen av sparfilen i NBA 2k18.

1
Skriv svar