Konflikten eskalerar i trailer för Assassin's Creed Origins

Robot
Konflikten eskalerar i trailer för Assassin's Creed Origins

Egypten: kom för pyramiderna, stanna för blodbadet.

#assassins-creed-origins, #ubisoft


Medlem
Medlem

oooo! Nu börjar det likna nått!

Tror ni PC versionen kommer bli försenad som brukligt?

Har bara tid för ett sandlådespel och just nu hoppade Asscreed upp på första platsen över middle earth: shadow of war


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Det vattnas på keyboarden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Tror ni PC versionen kommer bli försenad som brukligt?

Har bara tid för ett sandlådespel och just nu hoppade Asscreed upp på första platsen över middle earth: shadow of war

Hoppas inte det. Watch Dogs 2 blev ju försenat 1 månad i fjol vilket var tungt för egen del då jag längtat till spelet hela hösten.

Fan vad jag avskyr när de kallar sådana videosnuttar för "GamePlay Trailer"... Cinematic crap..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Avstängd
Skrivet av CARTMAN:

Fan vad jag avskyr när de kallar sådana videosnuttar för "GamePlay Trailer"... Cinematic crap..

Finns hur mycket gameplay som helst på YouTube.

Avstängd

Sambon har beställt detta, och de andra var bra, så man väntar med stor förhoppning=)

Medlem

Lite tråkigt att de helt gett upp sina historiska ambitioner och för min del sabbar hela original-idén som hade just historisk grund i "den gamle på berget". Spelmekaniken har ju blivit allt bättre samtidigt som spelen i sig blivit alltmer meeeeh. För mig förblir hela sidodelen i trean höjdpunkten rent storymässigt och black sails förblir det jag hade mest kul med (men nutidsstoryn var rena katastrofen), och storymässigt jäkla kul att man band ihop den så snyggt med trean i slutet. Franska revolutionen var en snygg, välgjord gäspning och som gammal fackpamp(?) ville jag gilla Syndicate men orkade inte ens spela igenom det.

Det här känns mest som total ret4rd fantasy, helt utspårat utan några original-ambitioner kvar. Men snyggt förvisso, och tråkigt de fullständigt vrider skiten ur CleoPatRa som historiskt var en skicklig ledare som gjorde stora offer för sin befolknings trygghet och välmående (även om det gick rätt rejält åt pipan).

Med det sagt så kan vi med utgångspunkt i den här historien se fram emot AC: Rome antingen som DLC eller nästa del och hur "fel" det än blir så kan det bli en rätt häftig upplevelse. Förlagt vid rätt tid finns det riktigt härliga historiska förutsättningar för en bra story om katolicismens politiska skapelse (och "tidiga" tempelriddare) och det sönderfallande imperiets sista dödsryckningar. Men helst ser jag nog ändå en remake av originalet med modern spelmekanik och en "reboot" av serien istället för denna prequel.

Medlem

Jag har inte spelat Assassins creed sen många år tillbaka. Så jag är inte objektiv till min kritik för dessa spelen. Storyn var ett av de bästa delarna av Ass serien.

Det jag stör mig väldigt mycket på just med trailern, är att rösten säger country. Det är ett ganska nytt begrepp och hade tyckt det var bättre med kingdom eller our world.


signatur

Cheers, to those beautiful ignorant Bastards

Medlem
Skrivet av SenseMaker:

Finns hur mycket gameplay som helst på YouTube.

Tack. Jo då jag vet. Har kollat en del o det ser bra ut detta spel. Blir ett köp till Steam. Gillar dock inte att de ska kalla sådana trailers för "Gameplay Trailers" när det är Cinematic T.. Men det har ju pågått ett tag så.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Avstängd

@CARTMAN: Det spelar ingen roll vad filmklippen råkar heta. Det är inte direkt nån ordning på YouTube, allt handlar om cash. "Gameplay trailer" ger mer klicks.

Sånt där får man lära sig att se igenom.

Medlem
Skrivet av SenseMaker:

@CARTMAN: Det spelar ingen roll vad filmklippen råkar heta. Det är inte direkt nån ordning på YouTube, allt handlar om cash. "Gameplay trailer" ger mer klicks.

Sånt där får man lära sig att se igenom.

Exakt. Har bara svårt att se igenom det. Får väl försöka behärska mig. Anger Management next.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Avstängd

Jag spelar om remaken av tvåan just nu och hade glömt hur bra det var. Hoppas detta blir något liknande.


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar