Divinity: Original Sin 2 klättrar till toppen av försäljningslistan på Steam

Robot
Divinity: Original Sin 2 klättrar till toppen av försäljningslistan på Steam

Säljer just nu bättre än Playerunknown's Battlegrounds.

#divinity-original-sin-2, #larian-studios, #steam


Avstängd

Kul Hoppas pubg flugan dör ut asap. DOS2 verkar intressant. Blir nog ett köp.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av SenseMaker:

Kul Hoppas pubg flugan dör ut asap. DOS2 verkar intressant. Blir nog ett köp.

Varför i hela friden hoppas du spelet ska dö ut?

Medlem

Måste nog köpa det även om jag inte kommer spela det inom snar framtid.
Känner för att visa mitt stöd för Larian mest. Har dock slut på cash på PayPal


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Kul att höra. Är ett nästan löjligt bra spel så det förtjänar det verkligen. Hade velat köra det i Coop men det blev inte av.


signatur

// Bacon <3

Avstängd
Skrivet av Sisyr:

Varför i hela friden hoppas du spelet ska dö ut?

Det är för komplicerat att förklara här. Låt oss säga att det skulle bli bra så. Sen är "hoppas" inte en relevant term direkt.

Releasehästryttare

Älskar det, lite jobbigt att det är svårare än 1an dock.

Medlem

ska köpas när det blir 50% off för mig.

Inaktiv
Skrivet av SenseMaker:

Kul Hoppas pubg flugan dör ut asap. DOS2 verkar intressant. Blir nog ett köp.

Fast detta säger inte på något sätt att PUBG minskar.
PUBG växer varje dag.
http://steamcharts.com/app/578080
24-timmarspeaken är samma som all-time peaken så det är fler och fler som spelar PUBG varje dag.
Enda anledningen till att Divinity just nu säljer mer är för att nästan alla redan har PUBG.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av SenseMaker:

Det är för komplicerat att förklara här. Låt oss säga att det skulle bli bra så. Sen är "hoppas" inte en relevant term direkt.

Okej. Rappakalja, alltså. Jag kan låta dig säga det, "oss" vettefan. Det var du som skrev "hoppas", därav mitt svar...

Avstängd
Skrivet av Sisyr:

Okej. Rappakalja, alltså. Jag kan låta dig säga det, "oss" vettefan. Det var du som skrev "hoppas", därav mitt svar...

Eh nope. Inte direkt. Pallar inte ta det här. Fokusera på OT nu vettja.

@anon_306295: temporärt trams. Finns grymmare grejor än sånt där.

Medlem

Hatar turn-based men kanske ska ge detta en chans ändå.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

@Snabeltorsk: Samma här, såg några vids och bestämde mig för att inte köpa det. Hade det vart mer likt Diablo så skulle det bli ett givet köp.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Varför i hela friden hoppas du spelet ska dö ut?

Det är alltid folk som hatar allt som är populärt utan någon riktigt anledning, ganska sorgligt faktiskt.

Avstängd
Skrivet av adde111:

Det är alltid folk som hatar allt som är populärt utan någon riktigt anledning, ganska sorgligt faktiskt.

Har typ 100 anledningar. Hatar det inte, men det kommer dö ut typ feb-april, hörs då om du orkar tjafsa vidare. "Temporärt nöje i en i övrigt urvattnad FPS marknad" sa vi på senaste mässan. Alla höll med när de insåg att vi hade rätt.

Back OT: Turnbased är förresten bättre än real time, eftersom det är mer realistiskt att man kan ta genomtänkta beslut. Det är real RPG. Annars tenderar det att bli hack N slash trams typ dark souls och liknande.

Inaktiv
Skrivet av SenseMaker:

Har typ 100 anledningar. Hatar det inte, men det kommer dö ut typ feb-april, hörs då om du orkar tjafsa vidare. "Temporärt nöje i en i övrigt urvattnad FPS marknad" sa vi på senaste mässan. Alla höll med när de insåg att vi hade rätt.

Back OT: Turnbased är förresten bättre än real time, eftersom det är mer realistiskt att man kan ta genomtänkta beslut. Det är real RPG. Annars tenderar det att bli hack N slash trams typ dark souls och liknande.

"SenseMaker"

Avstängd
Skrivet av anon_306295:

"SenseMaker"

Ja "Pacman"?

Medlem
Skrivet av SenseMaker:

Har typ 100 anledningar. Hatar det inte, men det kommer dö ut typ feb-april, hörs då om du orkar tjafsa vidare. "Temporärt nöje i en i övrigt urvattnad FPS marknad" sa vi på senaste mässan. Alla höll med när de insåg att vi hade rätt.

Back OT: Turnbased är förresten bättre än real time, eftersom det är mer realistiskt att man kan ta genomtänkta beslut. Det är real RPG. Annars tenderar det att bli hack N slash trams typ dark souls och liknande.

Dark souls hack n slash? xD

Medlem

Vad är det med folk som inte kan acceptera att andra tycker ett visst spel är roligt egentligen? Blir ni kränkta av det på något sätt, eller är det egoismen som sätter in då folk inte vill spela samma spel som er? Varför inte bara låta folk spela det de vill och själv göra detsamma.

Medlem
Skrivet av SenseMaker:

Det är för komplicerat att förklara här. Låt oss säga att det skulle bli bra så. Sen är "hoppas" inte en relevant term direkt.

Nej, hoppas är väl ingen term överhuvudtaget. Verkar för övrigt som att du vill att det ska dö ut snabbt bara så att du får rätt. Varför skulle du annars bry dig om vad andra spelar?

Avstängd
Skrivet av Algernon:

Nej, hoppas är väl ingen term överhuvudtaget. Verkar för övrigt som att du vill att det ska dö ut snabbt bara så att du får rätt. Varför skulle du annars bry dig om vad andra spelar?

Bryr mig om branschens utveckling, och sure pubg är en gullig parentes, men på mod/indie nivå. Ser hellre större framsteg än nåt man själv slängde ihop i Source 2004 typ. Det bromsar utvecklingen, får investerare (som ofta inte har koll utan bara follows the money) att satsa på fel produkter.
Så ja, jag "hoppas" och spår, att detta dör ut snabbt, så de tyngre grejorna får plats och utrymme. Det är ju ett fruktansvärt kasst spel, men mina åsikter är irrelevanta ändå. Så nu ignorerar vi dem.

Medlem
Skrivet av SenseMaker:

Back OT: Turnbased är förresten bättre än real time, eftersom det är mer realistiskt att man kan ta genomtänkta beslut. Det är real RPG. Annars tenderar det att bli hack N slash trams typ dark souls och liknande.

Att ta genomtänkta beslut är inte realistiskt för mig

Avstängd
Skrivet av Qrush:

Dark souls hack n slash? xD

Om man jämför med de grejerna jag snackar om så är det det, ja.

Medlem

@SenseMaker: Jag förstår, så kan man förstås resonera

Avstängd
Skrivet av Algernon:

Att ta genomtänkta beslut är inte realistiskt för mig

Blir strategi då. Real time är taktik. Reaktivt vs Proaktivt. Det är där vägen delas.

Medlem
Skrivet av SenseMaker:

Bryr mig om branschens utveckling, och sure pubg är en gullig parentes, men på mod/indie nivå. Ser hellre större framsteg än nåt man själv slängde ihop i Source 2004 typ. Det bromsar utvecklingen, får investerare (som ofta inte har koll utan bara follows the money) att satsa på fel produkter.
Så ja, jag "hoppas" och spår, att detta dör ut snabbt, så de tyngre grejorna får plats och utrymme. Det är ju ett fruktansvärt kasst spel, men mina åsikter är irrelevanta ändå. Så nu ignorerar vi dem.

För spel som DOS2 drar ju jättekliv i branschens utveckling. Dina argument är typ lika vattentäta som ett durkslag.
Det känns som du hipstergnäller.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Avstängd
Skrivet av Quelor:

För spel som DOS2 drar ju jättekliv i branschens utveckling. Dina argument är typ lika vattentäta som ett durkslag.
Det känns som du hipstergnäller.

Håller med. Hoppas det går bra för DOS2. Ja jag hipstergnäller verkligen. Säger inte emot

Medlem

I en tidigare nyhet för några veckor sen var det folk som trodde att DOS2 var mer "seriöst" och inte med samma lätta humor som första spelet. Det är det verkligen inte, det har en lätt utflippad humor som då och då genomsyrar spelet. Så för de som är allergiska mot sådant, så är inte uppföljaren annorlunda.

Avstängd
Skrivet av Natrium:

ska köpas när det blir 50% off för mig.

Eller så väntar man på en enhanced editiion.

Medlem

Härligt spel, good feels so far.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

12
Skriv svar