Någon har hittat NES Golf undangömt i operativsystemet för Nintendo Switch

Robot
Någon har hittat NES Golf undangömt i operativsystemet för Nintendo Switch

Komplett med Joycon-stöd i multiplayer.

#nes-golf, #nintendo, #påskägg, #switch


Medlem

Varför inte ha det som säljargument? Tror många skulle vilja köra det mot andra. Men istället väljer de att gömma spelet.

Medlem
Skrivet av mh76:

Varför inte ha det som säljargument? Tror många skulle vilja köra det mot andra. Men istället väljer de att gömma spelet.

Det används förmodligen internt för utvecklingen av nätkoden till alla VC-spel som kommer med online-stöd framöver till Switch.

Geeks Gaming

Släpper Nintendo emulatorer och säljer spelen på eshopen samt släpper möjlighet till att streama spel den tex steam så blir jag den näst lyckligaste personen i världen
(Önsketänkande men drömma får man väl )

Medlem

@Bojkott: ja möjligt att det är så. Får hoppas att Nintendo en vacker dag gör nes golf tillgängligt för alla, utan att behöva hacka konsolen.

Medlem
Skrivet av mh76:

Varför inte ha det som säljargument? Tror många skulle vilja köra det mot andra. Men istället väljer de att gömma spelet.

Skulle vara ganska pinsamt att sälja konsolen med ett 200 år gammalt sportspel av mobilspelskvalitet som killer app.

Medlem

@mh76: Statistiken säger att det kommer bli tillgängligt för alla utan hack. Med det menar jag att de senaste konsolerna från Nintendo har haft stöd för äldre s.k. Virtual Console (VC) spel. Det handlar säkert bara om en fråga att stabilisera och säkerhetstesta funktionen internt som Bojkott skriver. Den här gången ska ju VC spelen ha stöd för Multiplayer online vad jag förstår det som, krävs säkert lite pill att få nästan 30 år gamla spel att lira online

Medlem

Jo förstår att Nintendo vill testa och så. Nintendo är ett av få spelutvecklarna idag, som tar det här med att testa på fullt allvar. Men varför då lägga in det dolt i alla konsoler? När en vanlig konsument ändå inte kan komma åt spelet. Räcker med att deras testare får tillgång till det.

Eller så kanske Nintendo ville att någon skulle hitta spelet :). Som när utvecklare skriver hemliga meddelanden på moderkort, i programmeringskod osv som hittas av hackers.

Jag bara spånar lite :).

1
Skriv svar