Vid sidan om spel - detta ska du se på tv i höst

Robot
Vid sidan om spel - detta ska du se på tv i höst

Få användning för dina dubbla skärmar eller ta en paus från mörsandet.

#fulkultur, #podcast, #tv-serier


Medlem

Ni missade "The Orville".


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Skrivet av Json_81:

Ni missade "The Orville".

HAHAHAHA

Avstängd

Tycker inte det här ämnet hör hemma på en spelsite.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Araxes:

Tycker inte det här ämnet hör hemma på en spelsite.

Nu blev det lite tightare än vanligt, men en nyhet varannan vecka om nördiga saker vi vet att många gillar. Inte så farligt va?


signatur
Medlem
Skrivet av Araxes:

Tycker inte det här ämnet hör hemma på en spelsite.

Det tycker jag.


signatur

PSN: MrOakenborn

Avstängd

@Oakenborn: Av vilken anledning? Det har ju inget med spel att göra.

Avstängd

@Carl Johansson-Sundelius: Farligt och farligt. Varför inte lägga energin och tiden på att istället...*trumvirvel*...skriva om spel!

Bättre att vara bra på spel än att vara jack of all trades.

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Snälla Calle, en idé som en del-lösning på det här med dåligt chattklimat på nätet o.s.v.

Kan vi inte "rebranda" FZ ifrån "Sveriges äldsta (och enligt oss bästa) sajt om spel och allt däromkring." till något i stil med "Sveriges äldsta (och enligt oss bästa) spel,nörderi och allt däromkring community.". Då slipper vi förhoppningsvis dessa gnäll-kommentarer om att diverse saker "inte hör hemma på en spelsite".

Det har ju alltid funnits saker som angränsat till spelvärlden men inte riktigt varit hela vägen på FZ, från obskyra referenser i TV-Serier till artiklar kring forskning om hur spel påverkar vårat samhälle i stort. Den här artikeln ska egentligen inte behövas försvaras. Stranger Things som bilden refererar till är bland annat fullpackad med spelreferenser och 80-90-tals nörderier som vi nostalgiker älskar. För dem som inte sett den är det till exempel ett jätte bra tips, speciellt om man är intresserad av spelvärlden och hur bred vår favorit kultur faktiskt är.

Spelvärlden och filmvärlden har ju verkligen enligt mig flutit samman mer och mer genom åren, det är inte längre spelkultur eller filmkultur, det är mediakultur. Låt oss omfamna vårat sanna jag och välkomna fler in i vår värld, alla här på FZ är vi nördar på ett eller annat sätt. Ta Anabelle som exempel, hon gillar merch och musik, samtidigt som hon älskar spel.

Med det sagt så vill jag ju kanske inte ha in en massa helt orelaterade artiklar och nyheter som vem Kanye West dejtar eller sånt, men det tror jag inte ni på redaktionen heller vill. Möjligvis Jocke, då han ibland har lite ovanligare intressen

En sån förändring kanske tar bort en del av de onödigt negativa kommentarerna.

Sorry for longpost.


signatur

Nämen!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Araxes:

@Carl Johansson-Sundelius: Farligt och farligt. Varför inte lägga energin och tiden på att istället...*trumvirvel*...skriva om spel!

Bättre att vara bra på spel än att vara jack of all trades.

Hm, rent teoretiskt skulle man kunna tänka så. Vi ser Fulkultur som ett projekt som förenar oss redaktioner på Geeks, och ger oss massor av energi för att det är kul att nörda loss om ett visst ämne. Ibland är det spel (senaste avsnittet var om Battlegrounds), ibland inte.


signatur
Medlem

Räknar dagarna till säsong 2 av Stranger things. Bland det bästa som någonsin gjorts, om vi pratar tv-serier.

Releasehästryttare

Kan rekommenderaThe good place s2 börjar denna veckan

Mr.Robot s3 börjar okt 11

Crazy ex girlfriend s3 börjar okt 13

Frilansare
Skrivet av Struggle:

Med det sagt så vill jag ju kanske inte ha in en massa helt orelaterade artiklar och nyheter som vem Kanye West dejtar eller sånt, men det tror jag inte ni på redaktionen heller vill. Möjligvis Jocke, då han ibland har lite ovanligare intressen

Haha! Kränkt nu

Medlem

@mh76: Jag kör medieblockad fram till premiären (vill undvika spoilers) men undrar bara en sak. Fortsätter den från första eller är det en ny story?

Releasehästryttare

@androsynth: Är ju samma skådespelare, så borde vara fortsättning.

Medlem
Skrivet av androsynth:

@mh76: Jag kör medieblockad fram till premiären (vill undvika spoilers) men undrar bara en sak. Fortsätter den från första eller är det en ny story?

Jag har bara tittat på ett par trailers och för mig jag läst också om att det är en direkt fortsättning.

Medlem
Skrivet av Araxes:

@Oakenborn: Av vilken anledning? Det har ju inget med spel att göra.

För att jag brukar titta på tv-serier samtidigt som jag spelar. Har två skärmar, en med spel och en med film/tv-serie/youtube. Och sen tycker jag det är bra för nu behöver jag inte besöka andra sidor för att få tips på tv-serier.

Varför tycker du inte att det är kul att få tips på andra medier? Visst, det är en spelsite men om det kommer en artikel i veckan som handlar om något annat förstår jag inte problemet.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

The Shannara Chronicles......ryser.

Medlem

Var det "Heroes" ni tänkte på?
Lät som samma upplägg Med unga som upptäcker sina krafter och någon i familjen jobbar för att fånga in liknande människor 😋

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av gusgun577:

Var det "Heroes" ni tänkte på?
Lät som samma upplägg Med unga som upptäcker sina krafter och någon i familjen jobbar för att fånga in liknande människor 😋

Så hette den!


signatur
Avstängd
Skrivet av Oakenborn:

För att jag brukar titta på tv-serier samtidigt som jag spelar. Har två skärmar, en med spel och en med film/tv-serie/youtube. Och sen tycker jag det är bra för nu behöver jag inte besöka andra sidor för att få tips på tv-serier.

Varför tycker du inte att det är kul att få tips på andra medier? Visst, det är en spelsite men om det kommer en artikel i veckan som handlar om något annat förstår jag inte problemet.

Jag brukar äta samtidigt som jag spelar...

Problemet är att det urvattnar sitens identitet, istället för att fokusera på en nisch och vara bra på den nischen. Det börjar som en artikel i veckan, sen blir det nånting annat, och sen nånting annat. Tillslut är det bara ett mischmasch av mellanmjölk.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Araxes:

Jag brukar äta samtidigt som jag spelar...

Problemet är att det urvattnar sitens identitet, istället för att fokusera på en nisch och vara bra på den nischen. Det börjar som en artikel i veckan, sen blir det nånting annat, och sen nånting annat. Tillslut är det bara ett mischmasch av mellanmjölk.

Ok, jag förstår din oro (den visar också att du bryr sig väldigt mycket om FZ). Vi ser det som att dessa inslag lyfter fram oss skribenter, du får veta mer om till exempelvis mig, Anabelle och Tompa. Det finns inga som helst planer att bredda sajten till varken film eller andra nördiga saker.


signatur
Medlem
Skrivet av Araxes:

Tycker inte det här ämnet hör hemma på en spelsite.

Det hör inte hemma på en site för överklockad hårdvara eller en site för appleprylar heller.

Men rätt gemensamt intresse bland många av läsarna skulle jag tro


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

1
Skriv svar