Gamers köper färre nya konsoler efter kemikalieskattens införande

Medlem
Skrivet av Ender:

Så dem som köpt en ny konsol under årets två första kvartal köpte inte en till under det tredje? Mystiskt, måste ju bero på den där kemikalieskatten.

Vet inte ifall jag skulle orka med böket att köpa en konsol utomlands bara för att spara ett par hundringar. Blir bara jobbigt ifall men åker på något garantiärende. Däremot är det ju en jäkla skitskatt, precis som biltullar. Har ju inget med miljön att göra, folk åker/köper ju ändå med skillnaden att dem betalar mer.

Hade varit lättare att acceptera ifall pengarna åtminstone gick till något vettigt.

Precis.

Dessa alla nya skatter är bara ett sätt för politikerna att hitta mer pengar för det är väl ingen som tror på att staten bryr sig om miljön här och där? Samma med biltullar.

Hade man brytt sig om miljön så hade man inte straffat folk utan försökt hitta alternativa lösningar. Bilismen, ställa om till vätgas och el mer effektivt. Man är duktiga på att gömma sig bakom "Miljön" när det i själva verket är mer fyndiga sätt att få mer klirr i statskassan.

Mark my words. Jag har alltid sagt att förr eller senare kommer vi behöva betala skatt för att andas. Om det fortsätter i samma fyndiga anda att hitta på alla diverse möjliga skatter kommer vi till slut komma dit.

Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:

Hur många konsoler får plats i Sverige?? En konsol har ändå en lång livstid

Precis... marknaden BLIR mättad efter en viss tid. Är oerhört få som köper mer än en konsol av varje sort.

Därför måste det lanseras nya modeller... så vi fortsätter konsumera i en alltför idiotisk takt.

Medlem

@FunnyBoy: Du måste ju tänka på all koldioxid du andas ur dig...vem ska betala för den, Jorden? Fullkomligt rimligt att du står för din del av kakan, och betalar...öhm..skatt för den!

Medlem

Inte reagerat alls, köper som vanligt när jag behöver nån pryl.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
amazon de

Köper från amazon, det är billigare och snabbt leverans

köper inget i sverige om jag inte är tvungen. Allt är nästan gratis kina om man skiter i vilket märke det är. Men nu har dom vidriga asen på postnord bestämt att det inte ska va gratis frakt längre från kina till sverige .. Snart får jag göra egna kläder av tejp, bortslängda plastpåsar och gräs. ..och prata i burktelefon.

Avstängd
Skrivet av Phobo:

Kemikalieskatt? Aldrig hört talas om faktiskt.

Can't blame you, finns så många skatter att det kan vara svårt att hålla koll på alla.

Medlem
Skrivet av Ender:

@FunnyBoy: Du måste ju tänka på all koldioxid du andas ur dig...vem ska betala för den, Jorden? Fullkomligt rimligt att du står för din del av kakan, och betalar...öhm..skatt för den!

Är du på riktigt?

Hur ska ja betala skatt till jorden? Då med dina resonemang så ska även alla djur börja betala skatt.

Medlem
Skrivet av Ender:

@FunnyBoy: Du måste ju tänka på all koldioxid du andas ur dig...vem ska betala för den, Jorden? Fullkomligt rimligt att du står för din del av kakan, och betalar...öhm..skatt för den!

Det är otroligt hur man lyckats hjärntvätta ur vanlig basal biologi kunskap ur många, fotosyntes heter det, co2 är det växter mumsar och vi får syre att andas.

Googla koldioxid berikare för växthus, gör att du för större skördar, en produkt från AGA nedan,
http://www.aga.se/internet.lg.lg.swe/sv/images/AGA%20Greenhou...

Dum skatt,
Lika "smart" som den höjda restaurang momsen en gång i tiden som gjorde att det blev lunch lådor och arbetslöshet i branschen tills de ändrade tillbaka.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av FunnyBoy:

Är du på riktigt?

Hur ska ja betala skatt till jorden? Då med dina resonemang så ska även alla djur börja betala skatt.

Förlåt, jag trodde det tydligt framgick att jag var allt annat än allvarlig.

Medlem
Skrivet av Ender:

Förlåt, jag trodde det tydligt framgick att jag var allt annat än allvarlig.

Aha, som med text så är den ganska lätt att misstolka. No harm done.

Medlem
Skrivet av FunnyBoy:

Aha, som med text så är den ganska lätt att misstolka. No harm done.

True

12
Skriv svar