Fräcka Fredag #37 Chatmisär, Blizzcon-swag och hemlig gäst!

Robot
Fräcka Fredag #37 Chatmisär, Blizzcon-swag och hemlig gäst!

Jocke är ledig så idag bjuds det på hemlig gäst!

#dlc, #fräcka-freadag, #queen-of-fz


Inaktiv

Vad hände med NES Classic kopian från Kina? Trodde vi skulle få ser mer om den och dess spel

Medlem

Trevligt avsnitt och kul med nya ansikten i rutan. Dock kändes det lite segt eller långsamt mot slutet. (Kanske bara var jag...)

Som jag skrev i förra avsnittskommentaren så skulle jag höra lite mer om veckans releaser.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_119148:

Vad hände med NES Classic kopian från Kina? Trodde vi skulle få ser mer om den och dess spel

Vi får ingen bild på den... så sitter lite fast.

Skrivet av conthox:

Trevligt avsnitt och kul med nya ansikten i rutan. Dock kändes det lite segt eller långsamt mot slutet. (Kanske bara var jag...)

Som jag skrev i förra avsnittskommentaren så skulle jag höra lite mer om veckans releaser.

Ja, vi tappade lite tråden där. @joakim bennet är en bättre host än mig. Jag embrejsar det.


signatur
Medlem

Kiip embrejsing the anglosisms Calle!

Medlem

Höhö, första gången som Anabelle kör SuperDuperLive med Calle och han springer ifrån studion efter mindre än en minut, typ. Det kunde börjat bättre, men samtidigt gillar jag den spontana känslan som det ger.

"First impressions matter" (eller "last"?) hette det väl....?

Medlem

Jag håller med om att man inte bör tänka att det som händer online alltid stannar online eller är på låtsas, man behöver ta det på allvar och det kan ju göra någon ledsen om man är taskig på nätet också.

Det jag däremot känner ibland är att det som händer online får för stora proportioner jämfört med det som händer offline/afk och att det blir för stort utrymme i media. För jag tycker nämligen att mobbning, hot och trakasserier som sker ansikte mot ansikte ute i "verkligheten" är värre och bidrar till större otrygghet. Särskilt hot tycker jag känns mer allvarliga om de sägs av en riktig person som kanske är arg eller onykter jämfört med någon person som kanske inte ens bor i samma stad.

Så man bör ta det som händer online på allvar, men samtidigt får det inte gå så långt att det överskuggar sådana hot, trakasserier och mobbning som sker på riktigt på skolgårdar, i skolkorridorer, på arbetsplatser, på krogar och så vidare.

Medlem

DLC av det matigare slaget är väldigt mycket som de expansioner som väldigt ofta släpptes till PC-spel på 90-talet och en bit in på 2000-talet. De expansionerna var ju ofta väldigt innehållsrika med nya kartor/banor/enheter/nivåer/kampanjer och ibland nästan som en regelrätt uppföljare, fast utan så stora nyheter.

DLC har en negativ klang, det brukar handla om småkrafs ofta. Fjuttigt innehåll som inte tillför så mycket utan känns som en snabb "cash grab". Expansion däremot har en mer positiv klang.

Vilka är era favoritexpansioner vad gäller PC-spel från förr?

Många gillar väl Half Life´s första expansion och vill framhålla den som en av de bästa expansionerna? Opposing Force hette den väl?

Medlem
Skrivet av Banjo:

DLC av det matigare slaget är väldigt mycket som de expansioner som väldigt ofta släpptes till PC-spel på 90-talet och en bit in på 2000-talet. De expansionerna var ju ofta väldigt innehållsrika med nya kartor/banor/enheter/nivåer/kampanjer och ibland nästan som en regelrätt uppföljare, fast utan så stora nyheter.

DLC har en negativ klang, det brukar handla om småkrafs ofta. Fjuttigt innehåll som inte tillför så mycket utan känns som en snabb "cash grab". Expansion däremot har en mer positiv klang.

Vilka är era favoritexpansioner vad gäller PC-spel från förr?

Många gillar väl Half Life´s första expansion och vill framhålla den som en av de bästa expansionerna? Opposing Force hette den väl?

Jo, det stämmer. DLC är ju egentligen ett samlingsnamn för all content som laddas ned. Men som du säger så förknippas det väl mest med mindre saker som kosmetika.

Mina favoriter bland de äldre klassikerna är utan tvekan "Brood War" till StarCraft samt expansionen till Diablo II.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Banjo:

Höhö, första gången som Anabelle kör SuperDuperLive med Calle och han springer ifrån studion efter mindre än en minut, typ. Det kunde börjat bättre, men samtidigt gillar jag den spontana känslan som det ger.

"First impressions matter" (eller "last"?) hette det väl....?

Hahaha, blev lite stökigt. Jocke är bättre på programledandet än mig.


signatur
Medlem
Skrivet av anon_119148:

Vad hände med NES Classic kopian från Kina? Trodde vi skulle få ser mer om den och dess spel

Den där klonen är ren dynga, tyvärr. Satsa på RetroPie och köp ett NesPi chassi på Ebay för ca: 200kr i stället. Riktigt välbyggt chassi som är på snudd till identisk med NES Classic.
http://www.ebay.com/itm/HOT-Mini-Nes-Retroflag-Nespi-Case-Des...

Moderator | Testpilot

Och jag som försökte hoppa in och prata med er men fick inget svar!

Gör ett försök till nästa Fredag 😊


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

@uberpwnage2.0: Vi skyller på Calle som råkat mutea ljudet, haha. Nästa gång!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hahaha, blev lite stökigt. Jocke är bättre på programledandet än mig.

Du är också bra! Ni kompletterar varandra tycker jag. Jocke är kanske aningen mer extrovert eller yvig och rolig, du är aningen mer lugn, mysig och snäll. Typ.

Jag har endast sett ett par avsnitt så jag ska kanske inte säga för mycket men lite så har jag fått intrycket av att det kanske är.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Och jag som försökte hoppa in och prata med er men fick inget svar!

Gör ett försök till nästa Fredag 😊

Jag får ta och försöka titta live någon gång jag med, det har inte blivit av att jag tittat live utan istället i efterhand.

Och så behöver jag fixa den där Discord-grejen... De som streamar på Mixer använder den också för att "puffa" varandra lite. Så jag har två anledningar att skaffa den. Roligare att streama sina Xbox - speltillfällen om någon faktiskt tittar också.

Medlem

Riktigt kul att titta på er! 😊

Testpilot

Blev lite för fnittrigt emellanåt , därför föredrar jag icke livesändningar. Men annars funkade det bra tycker jag. Tumme upp!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Harakiri:

Blev lite för fnittrigt emellanåt , därför föredrar jag icke livesändningar. Men annars funkade det bra tycker jag. Tumme upp!

Haha, ja, jag som var dålig att hålla tråden.


signatur
Medlem

Kul med överraskningsgästen +

@Anabelle,
Vill passa på och säga att bra levererat från E3 av dig och Erik.
Samt tror det var förra fredagen som det som hastigast nämndes om din musikkarriär så kikade lite och såg att du hade en låt på deezer, min smak så åkte in i min soft och slappa, sova spellista direkt, spår en lysande musikkarriär med mitt känsliga öra.

För er som är ovetande som jag var,
http://www.deezer.com/album/45618871

-cb99

Edit in,
Kan avnjutas här,

https://www.youtube.com/channel/UCkN3Ef7-cgIICg0rtkIq50Q


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Jag gillar Anabelle, men radarparet Jocke och Calle är magiskt. Hoppas på det nästa vecka.

@cb99: Stort tack gånger två

1
Skriv svar