Första Max Payne fyller 16 år

Robot
Första Max Payne fyller 16 år

Se dokumentär som förklarar hur en liten studio från Finland kunde skapa en sådan succé.

#death-rally, #max-payne, #remedy-entertainment


Medlem

Skulle så väldigt gärna se ett nytt Max Payne som utspelar sig i mörka gränder i New York och följer lite mer 1:ans upplägg. 3:an var lite av en besvikelse och 2:an var faktiskt helt okej!

Medlem

Kvalitetslir som man varvat några gånger, bra storytelling och intressanta karaktärer! Ettan och tvåan är bäst i min bok

Medlem

Vem blev inte såld efter ha sett lobbysekvensen i 3dmark 2001?
Rullade mycket, tror jag såg den första gången på Hannover mässan.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Skulle inte ha något emot om dom gjorde om första Max Payne med modern grafik.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Ett av de bästa spelen jag har spelat. Fan, nu känner man sig gammal.

Medlem

"They were all dead. The final gunshot was an exclamation mark on everything that had led to this point. I released my finger from the trigger, and it was over." Fortfarande massiva rysningar av första MP, nostalgi är säkert en stor del av det men tycker forfarande inlevelsen och spelet i sig är toppklass. Ettan är speciell

lika skitenödig 2017


signatur

New life, New hope

Medlem

Första Max Payne var helt underbart, gillade hur dom berättade storyn.
Tvåan var väldigt bra den med, tyvärr så är trean inte lika bra. Den bästa delen med trean var att man fick spela i New Jersey igen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Håller tvåan mycket närmre hjärtat, men ettan är värd en ros eller två också. Trean får bara ris däremot.

Tycker dock videomakaren tog i lite väl vad gällde fiender som "kampar". Jag skulle nog också sitta och trycka i ett hörn om Max 'Massmördaren' Payne stormade genom lokalen.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Någon mer som lirade första Max Payne med True Matrix Mod? Spelat igenom det ett antal gånger med den modden. Rekommenderar den starkt.

Medlem

Så mycket MP3 hat här Själv tyckte jag 1an var bäst, 2an kändes bara som en MP1 rehash fast inte lika bra. Gillar 3an väldigt mycket också.

Medlem

@xScaryKidx: True that


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Älskade det när det kom. Väldigt bra!

Medlem

Kanske mitt favoritspel genom tiderna. Älskade stämningen och spelmekaniken och spelade genom det många gånger.

Medlem

Fantastiskt spel. Någon som minns "Lords and Ladies"? Eller var det tvåan...

Medlem

Fler spel med Noir-känsla!

Skrivet av Cladrius:

Någon mer som lirade första Max Payne med True Matrix Mod? Spelat igenom det ett antal gånger med den modden. Rekommenderar den starkt.

Jajäklar den var kul, bullettime dodga när man rusade fram så man kunde hoppsparka ner dom


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Borde det inte finnas gratis nånstans så man kan lira om det?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Borde det inte finnas gratis nånstans så man kan lira om det?

Om det är mod:en du menar så hittar du den här:
http://www.moddb.com/downloads/true-matrix-v16

Max Payne är nog inte gratis däremot.

Medlem

Kommer ihåg att jag tyckte att grafiken var helt otrolig när den kom ut. Och flöt på sjukt bra på min dåvarande pc (kommer inte alls ihåg vad jag hade då men inget bra eftersom jag var ung)

Tekniskt mästerverk för den tiden

Och spelet var otroligt bra också nog en av dom få spel i mitt liv som jag spela om flera gånger

Medlem

Har originalen på alla tre! (pc)


signatur

autograph

Medlem

Max Payne ett av få storydrivna TPS lir där story och gameplay faktiskt hänger ihop.

Där karaktären har tydlig motivation till våldet som utförs.

Där gameplayet handlar om action, flöde och spänning, men också driver storyn framåt och man får även ny insikt över karaktären under gameplayet och inte bara mellansekvenserna.

Där temat, miljön och atmosfären passar storyn, presentationen och igen gameplayet.

Ett spel som inte allitd tar sig själv för seriöst men ironiskt nog känns mer seriöst än typ alla spel som försökt ta sig själva seriöst. Ett spel som tom bryter fjärde väggen men ändå har betydligt mer inlevelse än nästan allt man kör nu för tiden.

Igen, gameplay och story hänger ihop, tyvärr något som är ganska unikt, speciellt i storydrivna shooter lir.

Precis som han säger i videon är Max Payne knappast perfekt, det är en oslipad diamant och det gör det också tråkigt att behöva tänka på vad som skulle kunna varit om vi hade haft en annan spelindustri senaste 16åren. Men jag hoppas fler kan återupptäcka spel som Max Payne och gamla Thief spelen, lära sig av de spelen och återuppta den utveckling som vi en gång hade.

Medlem

@B-B-B-Banänäbrääken: ja och man fick en Neo look, samt lite längre bullettime och nya moves! Och kunde springa på väggen kommer jag ihåg. Hehe måste spela igenom det igen, ett av de bästa PC spelen faktiskt.

https://youtu.be/VblyP_xTzS4

Dock fel musik, när man går in i bullettime så startar Matrix låten.

Medlem

Tvåan är bra men ettan är bäst!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Minns när jag fick detta av brorsan som födelsedagspresent, han var borta hela dagen och var som besviken. När han kom hem hade han köpt Max Payne som jag önskat mig i veckor innan. Fan va glad man blev hahahaha, spelade hela kvällen och halva natten med en kompis som kom över... vilka minnen!

1
Skriv svar