The Last of Us får patch skräddarsydd för PS4 Pro

Robot
The Last of Us får patch skräddarsydd för PS4 Pro

Remastered-versionen blir ännu mera remastrad.

#naughty-dog, #the-last-of-us


Medlem

Ajdå Första riktiga anledningen för mig att uppgradera.

Avstängd

Detta var ju varför jag köpte mig en Pro i April, kanske turen innan skatten höjdes. Fick min Pro för 3.8K 400 sparade man.

Avstängd
Skrivet av Sebastian V:

Detta var ju varför jag köpte mig en Pro i April, kanske turen innan skatten höjdes. Fick min Pro för 3.8K 400 sparade man.

Finns nya för 3900:- inkl frakt.. konsoler har en förmåga att sjunka ganska mycket i pris över tid.

Sålde min PS4 för 3500:- ihop med ett par spel, det är iofs ett tag sedan nu. Väntar med pro tills slutet av året då det är mycket rea, lär gå att hitta för runt 3600:-, kanske billigare.

Avstängd

Är det värt att köpa en pro även fast man inte har en 4K tv?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Pro känns ju som en väldigt onödig uppdatering då dom flesta spel inte ens körs i 4K. Bättre då att behålla sin konsol och skaffa ett Xbox One X ifall man vill ha lite mer ögongodis.

Medlem

@Emsa: är det inte så att spelen kan köras med bättre fps och 1920x1080 istället för 4k? Tror jag sett någon video på youtube där man kunde välja mellan vanlig ful ps4 grafik och bra flyt eller skarp grafik men sämre flyt. Men kanske beror lite på spel?

Relik 📜
Skrivet av jOnÄTÄn:

@Emsa: är det inte så att spelen kan köras med bättre fps och 1920x1080 istället för 4k? Tror jag sett någon video på youtube där man kunde välja mellan vanlig ful ps4 grafik och bra flyt eller skarp grafik men sämre flyt. Men kanske beror lite på spel?

Det beror på spel. Tyvärr är många enormt "slarviga" där, och tillåter endast "fler pixlar" eller "färre pixlar" utan vidare möjligheter. Finns ett par mycket bra undantag, bland annat Rise of the Tomb Raider och även The Last of Us, då.

Jag körde faktiskt TLoU i helgen och igår. Testade de nya lägena, och stannade ändå kvar vid 1800p med "upp till 60 fps" och standardskuggor. Spelet ligger bra i bildfrekvens, och märkte ingen större skillnad på skuggorna när jag bytte till 1080p-läget. Däremot blev detaljer på avstånd märkbart mindre skarpa.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Nu blev jag helt plötsligt snuskigt sugen på en PS4 Pro, kan vi vänta oss en Slim framöver eller ligger fokusen på PS5?

Ni som har en, hur ligger den till sett till ljudnivå?

Jag har själv CUH-1200 idag, första modellen andra revisionen(om jag inte minns fel).

Flakmonkey
Skrivet av Qn1f3:

Nu blev jag helt plötsligt snuskigt sugen på en PS4 Pro, kan vi vänta oss en Slim framöver eller ligger fokusen på PS5?

Ni som har en, hur ligger den till sett till ljudnivå?

Jag har själv CUH-1200 idag, första modellen andra revisionen(om jag inte minns fel).

Köpte mig en pro i helgen och där är ljudnivån klart lägre än till min gamla PS4. Dock var min gamla tillskillnad mot pron köpt på releasedagen så det kan ju ha något med saken att göra

Medlem

@Nosnos: Tackar för svaret, jo det är väl viss skillnad mellan CUH-1100(har för mig att releasemodellen är nämnd som så) och CUH-1200.

Då är det inte värre än ursprungsmodellen i alla fall. Ska ta mig en ordentlig funderar och se vad kommande reorna har att erbjuda.

Avstängd

Ingen har svarat på min fråga. Är det värt de utan 4k tv?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ingen har svarat på min fråga. Är det värt de utan 4k tv?

länk

Avstängd
Skrivet av jehuty:

Drygt svar.

Googlade men alla där säger olika.


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar