Thrash-legenderna Megadeth gör spel av sin karriär

Robot
Thrash-legenderna Megadeth gör spel av sin karriär

En historielektion för metalskallar.

#megadeth, #spelmusik


Medlem

Är Megadeth noterat på New york börsen?

Medlem
Skrivet av Rikky:

Är Megadeth noterat på New york börsen?

Dave Mustaine var där för ett tag sen och gjorde reklam för sitt ölmärke

Redaktör

@Nocternity: öl och vin, tydligen. Han har ju en missbrukarhistorik så förhoppningsvis låter han bli att provsmaka.


signatur
Medlem

Jag gillade Megadeth mycket i mina yngre år.
Dock har jag svårt att bortse från att Dave är jäkla arsle nu mer och det går lite bort när de dyker upp i mina playlists.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Redaktör
Skrivet av joary639:

Jag gillade Megadeth mycket i mina yngre år.
Dock har jag svårt att bortse från att Dave är jäkla arsle nu mer och det går lite bort när de dyker upp i mina playlists.

Jag har alltid haft intrycket av att han är ett arsle. Kolla Metalica-filmen "Some kind of monster", han var rätt bitter där över att ha blivit kickad - nästan 20 år efter att det hände.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag har alltid haft intrycket av att han är ett arsle. Kolla Metalica-filmen "Some kind of monster", vill minnas att han var rätt bitter över att ha blivit kickad där - nästan 20 år efter att det hände.

Hehe, ja att han har inte släppt det ännu!
Och som sagt i artikeln så tillhör han ändå the big 4 och fick förmodligen mer som han ville när han starta eget istället för att åka med Ulrich och James där han förmodligen inte fått en syl i vädret i slutänden.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

@Nocternity: öl och vin, tydligen. Han har ju en missbrukarhistorik så förhoppningsvis låter han bli att provsmaka.

Följer honom på instagram och twitter (och råkade få honom retad för sina geografikunskaper på twitter när jag frågade om ölet kommer till Sverige, och han föreslog att det fanns tillgängligt "neighbouring Switzerland"), och han dricker det själv, men får väl anta att han utvecklat nån form av självkontroll.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag har alltid haft intrycket av att han är ett arsle. Kolla Metalica-filmen "Some kind of monster", han var rätt bitter där över att ha blivit kickad - nästan 20 år efter att det hände.

Hade nog dom flesta varit om dom blev utkickade ur det som skulle komma att bli världens största hårdrocksband och till hans försvar, så klippte dom bort en hel del av samtalet, men behöll hans snyftande, och han var tydlig med att han inte ville att dom skulle använda det klippta materialet, men filmmakarna ignorerade det.

Redaktör
Skrivet av Nocternity:

Följer honom på instagram och twitter (och råkade få honom retad för sina geografikunskaper på twitter när jag frågade om ölet kommer till Sverige, och han föreslog att det fanns tillgängligt "neighbouring Switzerland"), och han dricker det själv, men får väl anta att han utvecklat nån form av självkontroll.

Där ser man.

Skrivet av Nocternity:

Hade nog dom flesta varit om dom blev utkickade ur det som skulle komma att bli världens största hårdrocksband och till hans försvar, så klippte dom bort en hel del av samtalet, men behöll hans snyftande, och han var tydlig med att han inte ville att dom skulle använda det klippta materialet, men filmmakarna ignorerade det.

Kan hålla med om att det är fult att ta med det mot hans vilja. Samtidigt: han har en bra karriär men var ändå bitter 20 år senare.


signatur
Medlem

Kan tänka mig ett RPG med Dave, där han går runt och är bitter på Metallica, drar i sig berg av kola och slänger ur sig oneliners baserade på sin grandiosa självbild. Helt utan ironi dessutom.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Föredrar också Slayer som är mitt favoritband och som jag fullkomligen dyrkar. Låten Angel of Death som du länkade är kunglig som handlar om dr.Mengele i koncentrationslägret auschwitz. Har deras 80-tals skivor där de är som bäst. Såg de live under dags festivalen Stockholm Fields på Gärdet 2014. Metallica, Slayer, Mastodon, Ghost m.m var där. Fan vad bra de är alltså. Stenhårda gubbar. Det sprang upp ett fan på scenen när de spelade och ut springer 7-8 vakter och börjar puckla på honom stenhårt. Glömmer jag aldrig...

Angående Megadeth så gillar jag inte Dave Mustaines sångröst.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Tycker den här låten är mer aktuell än någonsin. https://www.youtube.com/watch?v=h2LG7JXK5mQ

Redaktör

@CARTMAN: Jag gillar inte allt av Slayer, men de har en kompromisslös attityd som lyser igenom än. Länge sen jag såg dem live (1994 eller så), men på filmade konserter verkar de precis likadana i dag - i 55-årsåldern - som förr. Sånt gillar man. "Reign in blood" kan för övrigt inte överskattas: en av de mest stilbildande och bästa hårda skivorna nånsin i mitt tycke. Den var rätt ovanlig på CD i början av 90-talet, mina föräldrar var hyggliga nog att skjutsa runt mig bland obskyra skivbutiker vid ett Stockholmsbesök, och till slut hittade jag ett svindyrt importexemplar. Lyckan! Och sorry för OT.


signatur
Medlem

Megadeth + spel = duke nukem....oooh kommer nytt Duke Nukem!

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

@CARTMAN: Jag gillar inte allt av Slayer, men de har en kompromisslös attityd som lyser igenom än. Länge sen jag såg dem live (1994 eller så), men på filmade konserter verkar de precis likadana i dag - i 55-årsåldern - som förr. Sånt gillar man. "Reign in blood" kan för övrigt inte överskattas: en av de mest stilbildande och bästa hårda skivorna nånsin i mitt tycke. Den var rätt ovanlig på CD i början av 90-talet, mina föräldrar var hyggliga nog att skjutsa runt mig bland obskyra skivbutiker vid ett Stockholmsbesök, och till slut hittade jag ett svindyrt importexemplar. Lyckan! Och sorry för OT.

Älskar Slayer! De har dock sina finaste album bakom sig på 80-talet och tidigt 90-tal. (likt övriga Big 4). Bortsett från Anthrax möjlitgvis, deras senaste 2 har varit väldigt väl mottagna

Slayer på konsert är lika bra idag som när jag såg dom första gången på 90-talet dock!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Jag gillar skarpt Megadeth. Riktigt bra att tomtarna i Metallica sparkade honom så att han kunde göra bra musik istället för skiten som Metallica hävt ur sig.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Megadeth och Anthrax Rules!
Metallica var suveräna fram till och med the black album, men Slayer har jag lite svårare för, går att lyssna på men inte mer.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Slayer är grejer, som vi säger i branschen.

Medlem

Inte glömma Quest For Fame Aerosmith det va ju skitkul o spela på en tennisracket

Medlem

Kanske ett spel i samma anda som Rockstar ate my hamster Det vore väl rooooligt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Rock_Star_Ate_My_Hamster

Medlem

@rustaness:

Japp spelar alltid det på fyllan apa roligt

1
Skriv svar