PS4- och Xbox One-spelare möttes i Fortnite – av misstag

Robot
PS4- och Xbox One-spelare möttes i Fortnite – av misstag
Medlem

Tur att det åtgärdades snabbt, så att man begränsade antalet barn som kom till skada.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Releasehästryttare

Jag kan se Sonys sida i det hela, om de har en viss policy i sina mp spel så kanske Ms inte har samma, så spelare kan bryta mot de reglerna och Sony kan inte göra nått åt saken.

Medlem

Sony är nog det mest naiva och trångsynta företag där ute. Vi lever inte på 80talet längre....

Medlem

Undra om Sony nånsin kommer släppa på detta, för jag menar kan väl inte vara svårt att slänga in i inställningarna om man vill spela cross-plattform eller inte.
Om man nu inte vill det så är det bara att kryssa i till exempel PS4 för att möta andra PS4.


signatur
Medlem

@Priapsi: Ja mellanslag är inte att leka med!

Medlem

Dom kommer inte kunna hålla ps4 stängd för crossplay länge till tror jag. Detta är något som alla spelare vill ha. Och misstänker att utvecklarna står väldigt positiva till det. bättre att ha en hel full server än 2 halvfulla. Jag tänker på spel som kanske inte har världens största spelarbas längre och ibland är det svårt att hitta med/motspelare

Medlem

Lustigt att inte utvecklarna får bestämma detta själva? Tycker de gått kan slå på det allihopa i protest. Sen får väl Sony ta bort spelen om de vågar. Tror dock spelarna blir mer arga på Sony än på utvecklarna som släpper crossplay

KoP
Medlem

Kom igen nu Sony. Få tummen ur röven och mjukna upp lite angående x-platform.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Sony är nog det mest naiva och trångsynta företag där ute. Vi lever inte på 80talet längre....

Förra generationen var det tvärtom MS som sa nej till Crossplay. Den större vill inte hjälpa lillkillen, så enkelt är det. MS tackade nej när Sony tyckte det var en bra idé, nu har Sony växt om och då kommer MS och ändrar sig. Sony's beslut är inte ett dugg konstigt ur den synvinkeln. Sedan har de ganska långtgående policy's som skyddar yngre spelare, så det kan ligga något i deras uttallanden då de såklart inte kan straffa XBOX spelare om de bryter mot PS4's användaravtal eller stänga av dem från spel.

Medlem
Skrivet av aholman:

Lustigt att inte utvecklarna får bestämma detta själva? Tycker de gått kan slå på det allihopa i protest. Sen får väl Sony ta bort spelen om de vågar. Tror dock spelarna blir mer arga på Sony än på utvecklarna som släpper crossplay

Ganska säker på att det blir dyrt för utvecklarna. Visst kan Sony stänga av deras multiplayer tills det fixas men skulle inte bli förvånad om det brter lite avtal och kostar ett par miljoner för utvecklarna vilket kanske inte är så kul. Riskerar också att inte få släppa några fler spel till PS4, den största konsolen, kort och gott inte en bra idé och det kommer inte hända.

Medlem

Sony undrar säkert hur många PS4-ägare som skulle skaffa en scorpio om crossplay aktiverades för alla spel. Utöver exclusives (och ps+?) så är väl spelarbasen i multiplayer en rätt viktig faktor för många vid val av plattform.

Medlem

Sony är det nya EA

Medlem

Sorry Sony, you used to be cool!

KoP
Medlem
Skrivet av joonsson:

Förra generationen var det tvärtom MS som sa nej till Crossplay. Den större vill inte hjälpa lillkillen, så enkelt är det. MS tackade nej när Sony tyckte det var en bra idé, nu har Sony växt om och då kommer MS och ändrar sig. Sony's beslut är inte ett dugg konstigt ur den synvinkeln. Sedan har de ganska långtgående policy's som skyddar yngre spelare, så det kan ligga något i deras uttallanden då de såklart inte kan straffa XBOX spelare om de bryter mot PS4's användaravtal eller stänga av dem från spel.

Va? Vad jag vet har aldrig Sony erbjudit sig att ingå i någon cross platform pakt på Xbox 360/ PS3 tiden. Jag hittar heller inget om det vid google sökning.

Det enda jag finner är spekulationer om huruvida det skulle fungera då PS3'ans och Xbox 360'ns hårdvara skiljde sig så pass mycket ifrån varandra då PS3'an körde med sin cell arkitektur.

Nuförtiden borde det dock inte vara något problem då hårdvaran i både PS4'an och Xbox One är såpass lik varann.

Medlem

Sony förbjuder det nu för att dom tror att dom har en större spelarbas och behöver inte crissplattform som i så fall bara skulle gynna konkurrenten med plastations spelarbas.
Det är vad jag tror


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

När Sony har varit så benägna att göra allt rätt sedan PS4(och att det faktiskt legat i linje med vad spelarna efterfrågat till stor del), har jag svårt att förstå att de inte är villiga att tillgodose denna efterfrågan.

Detta är väl win-win för alla och medför bara en högre exponering och troligen mindre osämja mellan plattformsanhängarna?

Medlem

Ha ha allt salt som kommer att komma från spelare som tycker att den "andra sidans" handkontroller är op. I Destiny 2 som jag spelar för mycket. Blir vissa väldigt iri om man använder vapen som är op för just dom.

Medlem
Skrivet av KoP:

Va? Vad jag vet har aldrig Sony erbjudit sig att ingå i någon cross platform pakt på Xbox 360/ PS3 tiden. Jag hittar heller inget om det vid google sökning.

Det enda jag finner är spekulationer om huruvida det skulle fungera då PS3'ans och Xbox 360'ns hårdvara skiljde sig så pass mycket ifrån varandra då PS3'an körde med sin cell arkitektur.

Jag vill minnas att utvecklarna av Final Fantasy 14 hade tänkt att alla plattformar skulle spela med varandra men MS vägrade och då kom inte spelet dit.

Hårdvaran borde inte ha varit några problem. Om PS3 kan kommunicera med en PC-server och 360 också klarar det borde inte varit några större problem hårdvarumässigt att spela tillsammans.

Då var det MS som hade en större marknad i de länder där multiplayer på konsol var stort - nu är det tvärtom. Man vill inte "ge" motståndarna en större spelarbas.

Ambassadör
Xbox

Sony är tråkiga.


signatur

Jump in.

Medlem

100% att dom "råkade" göra detta fullt medvetet.

Medlem

Jag tycker Sony ska stå på sig, hade jag velat spela med Xbox användare så hade jag köpt den billigare konsolen.
Sony's kunder har betalat för att få en smått cleanare spel upplevelse.

Men jag förstår att många xbox användare och Microsoft tänker annorlunda.

Medlem
Skrivet av Ducci:

Jag tycker Sony ska stå på sig, hade jag velat spela med Xbox användare så hade jag köpt den billigare konsolen.
Sony's kunder har betalat för att få en smått cleanare spel upplevelse.

Men jag förstår att många xbox användare och Microsoft tänker annorlunda.

Första gången jag hör något om att en konsol skulle ge en mer clean spelupplevelse ;D

Medlem
Skrivet av KoP:

Va? Vad jag vet har aldrig Sony erbjudit sig att ingå i någon cross platform pakt på Xbox 360/ PS3 tiden. Jag hittar heller inget om det vid google sökning.

Det enda jag finner är spekulationer om huruvida det skulle fungera då PS3'ans och Xbox 360'ns hårdvara skiljde sig så pass mycket ifrån varandra då PS3'an körde med sin cell arkitektur.

Nuförtiden borde det dock inte vara något problem då hårdvaran i både PS4'an och Xbox One är såpass lik varann.

Nja, det var tal som cross-platform spelade mellan PS3 och Xbox 360, dock var en av skälen till att MS vägrade den gången (även om det inte skulle vara det största skälet) att MS tyckte att Sony hade för dålig nätsäkerhet som skulle öppna "hål" mot Xboxen om cross-platform skulle fungera. Plus situationen då PSN fick alla användares uppgifter läckta och online tjänst körd i botten där under någon vinter.

1
Skriv svar