Experiment riktat åt killar och tjejer

Medlem

Hormonstinn (förslagsvis tonåring av heterosexuellt manligt kön) bakom grafiken.

Just det. Jag är man på 40 år.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Det första spontana är givetvis en "rumpa", då kameran är riktad neråt så man inte kan se något av den annars stela och tråkiga omgivningen, "en rumpa" förstärks dessutom av att karaktären kryper och rumpan och benen är det som syns ifrån denna kameravinkel.

Sen funderar jag på om det är någon som fuskar för det står 9999999 av någonting där uppe.

En tredje sak är att omgivningen har väldigt låg detaljrikedom medan karaktärens rumpa och ben har betydligt fler nyanser av skuggning och effekt av bevel (något står uttåt), vilket får karaktären att poppa ut ännu mer ifrån bakgrunden.

Då jag läst lite kognitionsvetenskap varav framförallt visuell perception och uppmärksamhet är jag också medveten om att rumpan kommer dra till sig uppmärksamhet eftersom den besitter särskilda "pop-out"-egenskaper som bevel, kontrast och storlek - dessa tre egenskaper hos visuella stimuli är det vi människor allra först bearbetar i hjärnan, alltså i den primära synbarken (V1). Vilket är anmärkningsvärt eftersom rumpan besitter egenskaper som gör att vi vid ett första ögonkast på bilden kommer att kunna sortera ut rumpan som intressant att kandidat att rikta vårt nästa ögonkast - eftersom rumpan står ut ifrån omgivningen redan i V1-nivå. Det hade inte behövt vara rumpa, utan en hand, boll eller vad som helst går bra. På bilden nedan finns fler exempel på visuell stimuli som vi allra först sorterar ut i V1.

https://visualizedd.files.wordpress.com/2011/04/popout001.jpg

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Syncentrum

Anledningen till att rumpan drar till sig uppmärksamhet i denna bild är helt enkelt för att den har bevel, storlek och betydligt fler grader av kontrast/skuggning som särskiljer karaktärens rumpa som om det vore en droppe blod på ett papper.

Denna bild är tagen för att framhäva rumpan, då kameravinkeln är riktad neråt så det inte går att se något av omgivningen, samt att karaktären inte ens står upp.

Det är antagligen ett spel riktat för män över 16 år och har åtminstone 15 år på nacken, kanske Playstation 2?

Slutligen är jag medveten om att det går att förklara bilden bättre vetenskapligt än vad jag gjort, det finns mycket jag lämnat ute och det skulle gå att diskuteras bättre. Om jag skrivit så här på tentan hade det blivit U.

Om en person har tidigare erfarenhet av detta spel skulle personen möjligtvis inte rikta sitt första ögonkast emot rumpan utan snarare poäng-baren eller något annat "användbart" som kan förtälja något Informativt och intressant.

Underbart svar och applåd till dig! Väldigt intressant att läsa och relatera till!

Testpilot

Första intryck:
1: WTF?
2: Vatusan gör en halvnaken rumpa på det där skrivbordet.
3: Nej det var en halvnaken rumpa som kryper med nåt konstigt på ryggen och det är inte ett skrivbord utan ett spel .
4: Suck ännu en tråd med nåt provocerande som kommer spåra ur.

Man: 46år

Medlem

Ser ett fantastiskt bra spel... Finns det i VR... Count me in. Man, 40års kris snart.

Medlem

Rumpa, sexism, fusk, dålig grafik, det ser inte ut att vara något värt att investera tid i med tanke på denna representation och framställning(även om just denna stillbild är tagen av särskilda skäl).

Innehar manligt kön, lvl 31.

Medlem
Medlem

Nu har det kommit in ganska många svar här, så jag tänkte prata om två saker jag uppmärksammat.

De allra flesta verkar konstatera att det är en rumpa på bilden samt att någon fuskat med tanke på 999999. Det är ingen som tänker på den konstiga grejen hon har på ryggen (definitivt en unik grej med hennes design) eller på hur själva rumpan ser ut.

En del verkar även omedelbart lägga in moraliska värderingar så fort de ser bilden. Intressant allting.

Medlem

Röv. String.

Medlem

@MiniSara:
Det är någon eller några som kommenterat saken på ryggen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Min första tanke var att personen kryper mot en kant för att se vad som finns nedan utan att synas. Undrade vad det var för spel.

Man på 35 år.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

-Röv
-Fult som fan

Man 29 år.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

@MiniSara:
Det är någon eller några som kommenterat saken på ryggen.

OK, men det är ingen som tänker på hur själva rumpan ser ut, förutom att det är ful grafik. Det är typ det första jag tänker på när jag ser någon, hur den personen ser ut. Men alla är vi olika.

Medlem

Generell wtf känsla, följt av "varför kryper hon så konstigt på en musmatta"?
Man 29år

Medlem

Japanskt.
- Man, 23

Medlem

"huh" var min första reaktion. förvånad.
Nu mer road.
Känns lite juvenilt detdär, lite överflödigt, men "to each their own".

Edit: man 25.

Medlem

It's over 9000!

Man
28

Medlem
Medlem

Va..? Vad är det?! Ahaaa en rumpa! Lol
Man, 29

Medlem

Första tanke: Nu har han skitit i det blå skåpet (eller liknande).
Och sen får jag för mig att trådens skapare är en kille p.g.a. bilden på en rumpa.
Anledningen till min första tanke var att vanligtvis när det visas kvinnokroppar på det här viset följer en storm av arga kommentarer om sexism och objektifiering.
Man/pojk, 31


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Tråkigt spel

Man, 29.

Medlem

Solid snakes röv, var min första tanke.

Man, 33 år.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Solid snakes röv, var min första tanke.

Man, 33 år.

Snake har definitivt sexigare röv än tjejen på denna bild.


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

Medlem

Rompa, stealth-spel.

12
Skriv svar