Se första trailern från Tomb Raider med Alicia Vikander som Lara Croft

Robot
Se första trailern från Tomb Raider med Alicia Vikander som Lara Croft
Medlem

Det lär ju bli generisk, skit-action, likt alla andra filmer från Hollywood nu för tiden. Kanske får vi höra lite lustiga skämt om republikaner också.

KoP
Medlem

Ser ju inte allt för pjåkigt ut måste jag säga. Ser väldigt påkostat och välgjort ut.

Har alltid varit svag för matiné-liknande äventyrsfilmer typ Indiana Jones och Romancing the stone.

Medlem

Trailern är ju inte precis speciellt bra trailer, men tror denna film kan bli rolig iaf, om det blir 10/10 njaaaa

Testpilot

Ser bra ut , man ser att de tagit tydliga influenser från nyutgåvorna av Tomb Raider spelen.

Medlem

Hemsk "engelska" hon har fått fram där. Låter nästan som Tony Irving fast tvärtom

Medlem

Har lite svårt när de blir för mycket långa/hög hopp som nästan får en att undra om hon har en pryl på sig som upphäver gravitationen

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Ser bra ut , man ser att de tagit tydliga influenser från nyutgåvorna av Tomb Raider spelen.

Tydliga influenser? Filmen är ju baserad på spelet..?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Testpilot
Skrivet av Dunder:

Tydliga influenser? Filmen är ju baserad på spelet..?

Det är korrekt , men det jag påvisade är att det finns Tomb Raider spel från 1996->2010 och rebooten från 2013 och influenserna är från 2013

Skrivet av delli:

Har lite svårt när de blir för mycket långa/hög hopp som nästan får en att undra om hon har en pryl på sig som upphäver gravitationen

Kolla när hon "hoppar" från skeppet, hon hoppar inte ens. Hon sträcker upp handen och gör en superman.

Medlem

Ser då bra mycket bättre ut än dom andra Tomb Raider filmerna.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av delli:

Har lite svårt när de blir för mycket långa/hög hopp som nästan får en att undra om hon har en pryl på sig som upphäver gravitationen

Och det har hon ju faktiskt vilket du ser om du tittar på behind the scenes-filmen. Förstår att de gör det, men håller med om att det inte ser bra ut när det blir övertydligt i filmen. Förhoppningsvis syns det inte lika bra i filmen som i trailern.

Behind the scenes-filmen var dessutom bättre reklam för filmen än själva trailern.

Medlem

Ska inte säga om det blir bra eller dåligt. Men det vore riktigt bra om det blev en bra action film =).

Medlem

Tomb Raider av alla jävla spel. Hade hellre sett Dead Space skräckfilm t ex.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Har längtat efter en reboot av tomb raider filmerna, men jag är inte övertygad om att Vikander var rätt dam för jobbet. Håller tummarna.

KoP
Medlem
Skrivet av delli:

Har lite svårt när de blir för mycket långa/hög hopp som nästan får en att undra om hon har en pryl på sig som upphäver gravitationen

Precis som i spelen då med andra ord? Det vore ju tråkigt om all film/spel saknade någon form av fiktion. Sen att det kan se lite lustigt ut ibland, det får man ha lite överseende med.

Finns dock en film jag inte klarat av att se pga överanvändandet av wires: Crouching tiger hidden dragon.

Medlem

Vet inte riktigt vad vänsteraktivis.... Oj förlåt, jag menade förstås Hollywood. Vad de anser vara så bra med henne...

Min åsikt är att hon är överhypead.

Medlem
Skrivet av Dunderhoken:

Vet inte riktigt vad vänsteraktivis.... Oj förlåt, jag menade förstås Hollywood. Vad de anser vara så bra med henne...

Min åsikt är att hon är överhypead.

Kanske beror det lite på att hon spelar i filmer som du normalt inte är intresserad av? Av svenska skådespelare så är det ju bara hon och Ingrid Bergman som någonsin vunnit en Oscar, så att det blir lite hype över henne får man ju acceptera.

Sen tycker jag det har gått lite inflation i att anklaga saker och folk för att vara vänster.

Medlem

Jag har väl blivit överless på all blockbuster superhjälte action som hollywood spyr ur sig numer så detta ser ju exakt lika klyschigt och uselt ut som man kunnat förvänta sig.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skrivet av KoP:

Precis som i spelen då med andra ord? Det vore ju tråkigt om all film/spel saknade någon form av fiktion. Sen att det kan se lite lustigt ut ibland, det får man ha lite överseende med.

Finns dock en film jag inte klarat av att se pga överanvändandet av wires: Crouching tiger hidden dragon.

Exakt hon hoppar ju överdrivet långt/högt i alla spel...nästan ett signum


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Hemsk "engelska" hon har fått fram där. Låter nästan som Tony Irving fast tvärtom

Håller med, det är riktigt synd för tycker hon passar väldigt bra för rollen på alla andra sätt. Lara Croft är dock så Brittisk som hon kan bli och Vikanders Engelska är distraherande dålig.

Medlem
Skrivet av jawik:

Kanske beror det lite på att hon spelar i filmer som du normalt inte är intresserad av? Av svenska skådespelare så är det ju bara hon och Ingrid Bergman som någonsin vunnit en Oscar, så att det blir lite hype över henne får man ju acceptera.

Sen tycker jag det har gått lite inflation i att anklaga saker och folk för att vara vänster.

Bryr mig föga om Oscar´s... Hon suger enligt mig.
Ja du unge herr jawik... Den som har lite koll vet att hela Hollywood är en enda stor vänsterorgasm...

Medlem
Skrivet av Dunderhoken:

Bryr mig föga om Oscar´s... Hon suger enligt mig.
Ja du unge herr jawik... Den som har lite koll vet att hela Hollywood är en enda stor vänsterorgasm...

Hehe ok. Hollywood brukar ju mest sammankopplas med stora bolag som vill tjäna max med pengar. Det är inte riktigt vänster det brukar luta åt då.

Medlem

Ser riktigt dåligt ut. Hemsk CGI och för många slow mo-hopp.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Tar det för vad det är och är grymt taggad.
Sen är det alltid vissa som ska vara såååå sofistikerade och fnysa åt sådan här filmer....men gå och se en Kieślowski film då och låt oss andra njuta.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av jawik:

Och det har hon ju faktiskt vilket du ser om du tittar på behind the scenes-filmen. Förstår att de gör det, men håller med om att det inte ser bra ut när det blir övertydligt i filmen. Förhoppningsvis syns det inte lika bra i filmen som i trailern.

Behind the scenes-filmen var dessutom bättre reklam för filmen än själva trailern.

Håller med, själva trailern kunde varit mycket bättre i både ton och upplägg, så jag länkar heller till Becoming Lara Croft, och hoppas den mer återspeglar filmens kvalitet.

Ytterligare en likhet mellan de senaste två spelen och filmen är att den kommer att gå att se i stereoskopisk 3d, ett plus enligt mig. Tomb Raider 2013 hade ju fantastisk s3d. Uppföljaren Rise of the Tomb Raider fick 3d i en av patcherna, tyvärr med ett par glitchar direkt i början av spelet som drog ner intrycket. Men ändå. Hoppas 3d-trenden för Tomb Raider fortsätter i nästa spel.

Medlem
Skrivet av jawik:

Hehe ok. Hollywood brukar ju mest sammankopplas med stora bolag som vill tjäna max med pengar. Det är inte riktigt vänster det brukar luta åt då.

Nä men oj.. Vill dem tjäna pengar. Välkommen till världen!

Medlem
Skrivet av erson:

Nä men oj.. Vill dem tjäna pengar. Välkommen till världen!

Nu missade du bollen helt tror jag.

Medlem

Alltså, 0:14 sek in i det andra klippet så ser man ju också hur nacken skulle kunna uppfattas som lång, gör ju det i vissa vinklar även ifall den omdiskuterade bilden ser rätt redigerad ut. Hursomhelst tror jag att den här kan bli oväntat bra, speciellt ifall manus och specialeffekter matchar Alicias skådespeleri.

Medlem
Skrivet av Remus:

Tomb Raider av alla jävla spel. Hade hellre sett Dead Space skräckfilm t ex.

Åh nej, vilken osis, för nu har Hollywood förbrukat sin film-baserat-på-spel för i år! Hoppas nästa år blir ditt år, hade gärna sett en sådan film själv, tillsammans med den här

12
Skriv svar