Se första trailern från Tomb Raider med Alicia Vikander som Lara Croft

Medlem
Skrivet av jawik:

Kanske beror det lite på att hon spelar i filmer som du normalt inte är intresserad av? Av svenska skådespelare så är det ju bara hon och Ingrid Bergman som någonsin vunnit en Oscar, så att det blir lite hype över henne får man ju acceptera.

Sen tycker jag det har gått lite inflation i att anklaga saker och folk för att vara vänster.

Helt apropå absolut ingenting så kan jag lätt föreställa mig att många av världens Trump-beundrare skulle kunna anse att Hollywood är "vänster". Har såklart inga andra vetenskapliga belägg annat än min magkänsla.

Medlem

Jag ser iaf fram emot filmen med öppet sinne. Lara ska vara lite så där lagom överdriven. Och gällande hennes engelska så har hon nog en grym röstcoach för det. Blir nog ett biobesök tom.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Håller med, det är riktigt synd för tycker hon passar väldigt bra för rollen på alla andra sätt. Lara Croft är dock så Brittisk som hon kan bli och Vikanders Engelska är distraherande dålig.

Tror inte det kommer vara något större problem i filmen, vilken white (or black)-washing som helst är ju hundra gånger värre än vilken dialekt en skådis eventuellt har. Smaksak såklart.
Däremot hade jag gärna sett Emily Blunt i rollen som Lara, apropå engelskan. menar jag

Medlem

Det känns lite som trailern vill göra Lara till en "Arrow"/"Iron Fist"-karaktär med sin bakgrundshistoria. Jag är skeptisk, men vill hålla mig försiktigt positiv.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

@bent toe: man behöver inte vara sofistikerad för att fnysa åt det här. Den kommer bomba på bio.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Att dom har mage att photoshoppa sådär... ( höhö )

Förövrigt, lite tveksam till filmen. Hoppas på det bästa men, bygger ingen hype direkt.


signatur

Nämen!

Medlem

Trailern är det första jag sett av denna film, och måste säga att Vikander inte alls känns rätt i en sådan här roll.
Alldeles för mycket renodlad dramaskådis för att göra ett trovärdigt intryck som actionhjälte.
Sådant kan ju givetvis funka ibland, men Vikander har inte riktigt glimten i ögat och tyngden i utstrålningen som behövs för att man ska köpa hela matiné paketet.

Medlem

1:25 in i trailern, vad är poängen med att teleportera sig ner i vattenfallet?

Medlem
Skrivet av stege99:

Trailern är det första jag sett av denna film, och måste säga att Vikander inte alls känns rätt i en sådan här roll.
Alldeles för mycket renodlad dramaskådis för att göra ett trovärdigt intryck som actionhjälte.
Sådant kan ju givetvis funka ibland, men Vikander har inte riktigt glimten i ögat och tyngden i utstrålningen som behövs för att man ska köpa hela matiné paketet.

Fast visst hade hon en lite lättsammare roll i The Man from U.N.C.L.E., actionkomedi a la Guy Ritchie? Har för mig att hon var helt ok i den. Hennes roll kanske inte var en actionroll där iofs. Det var ett tag sen jag såg den så minnet sviker.

Men hon spelar ju en yngre Lara i denna, och filmen ska väl visa hur hon blev den hon är. Så jag kan tänka mig att det är tänkt att hon ska vara lite softare och "normal" första delen av filmen iaf.

Medlem

@erson: haha vem har pissat på dina finnar?

Får hoppas den blir bra, återstår och se. Hoppas någon dag att Christopher Nolan bestämmer sig för att göra en film baserat på ett tv-spel, de blir grejer

Medlem

@Pretorian24: hur var det i framtiden då? Har vi flygande bilar?


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Det vore ju trevligt om filmmakarna lärde sig att göra trailers som inte avslöjar filmens alla actionscener+story i ett svep.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

@bent toe: öhh troligtvis.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

12
Skriv svar