Steamworld Dig 2 släpps imorgon – tagga med lanseringstrailer

Robot
Steamworld Dig 2 släpps imorgon – tagga med lanseringstrailer

Gräv ner dig tillsammans med charmigt svenskspel.

#steamworld-dig-2


Medlem

Gött, blir lätt ett köp! Första spelet var väldigt bra, men kanske lite kort. Det är dock inget dåligt nu för tiden har jag märkt, för det är ett av de få spel jag orkat klarat ut tillsammans med Journey.

Medlem

Att skriva om detta spel kanske räknas som en form av grävande journalistik? Höhö

Medlem

Det ska jag shoppa,
blir liksom utmärkt för att testa min nyligen införskaffade SteamLink som jag köpte och som bara testats som hastigast men verkar klart lovande.
Får börja med lite "grottforskning" hemma och se om jag hittar xbox kontrollern till min numera pensionerade htpc som fått ge vika för chromecast's, och android medialådor nuförtiden.

-cb99

Edit in,
Står 22/9 som släppdatum, (PC m.m.)
http://steamcommunity.com/games/571310/announcements/detail/1...


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Geeks Gaming

Ser riktigt kul ut. Tror aldrig jag testade 1:an (ligger eventuellt i backloggen) men minns att det fick en del kritik.

Skrivet av cb99:

Japp, Switch den 21:a, PC 22:a och PS4 27:e

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Ser riktigt kul ut. Tror aldrig jag testade 1:an (ligger eventuellt i backloggen) men minns att det fick en del kritik.

Japp, Switch den 21:a, PC 22:a och PS4 27:e

SteamWorld Dig är helt magiskt!

Vad kritiken grundar sig i är i stort sett en begränsad mängd bossfajter.

Annars är det en solid Metroidvania som korsbefruktats med Boulderdash på bästa vis, vet inte om det är Göteborgshumorn som lyser igenom men humorn, atmosfären och karaktärerna är alla närvarande. Släng sedan på tajt kontroll så finns det inte mycket att klaga på. Banorna är procedurellt genererade i första spelet, något som enbart kommer ske i begränsad utsträckning i tvåan.

Kan även slå ett slag för SteamWorld Heist, som utspelar sig i samma universum men är något så udda som en turbaserad 2D-shooter där skicklighet avgör istället för slump som om något är kutym i sammanhanget.

För min handlar det om vilken plattform jag ska anförtro mig åt, de har ansträngt sig med HD Rumble på Switch, men är det så pass bra eller bara ännu en gimmick?

Medlem
Skrivet av Qn1f3:

.......Kan även slå ett slag för SteamWorld Heist, som utspelar sig i samma universum men är något så udda som en turbaserad 2D-shooter där skicklighet avgör istället för slump som om något är kutym i sammanhanget............

Tack för tipset, blev ett sådant i väntan på 2 imorgon.
Link'en är en kul pryl.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Köpt till det bästa alternativet enligt mig. Switchen såklart!

1
Skriv svar