Vi tar en tidig titt på Xbox One X och dess spel

Robot
Vi tar en tidig titt på Xbox One X och dess spel

Världens kraftigaste konsol målar vackert 4K-smink på gamla Xbox One-titlar. Men var är de nya spelen?

#assassins-creed-origins, #forza-motorsport-7, #microsoft, #xbox-one-x


Medlem

Kommer nog avboka min scorpio-edition.... Allt släpps ju till PC ändå.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Har en fråga om Xbox One X, är det bara 4k och HDR?
4k och HDR är inte så intressant i MP spel. (för mig)
Håller spelen samma frame-rate i 4k som i 1920x1080 60+ ?
Går det att höja anti-aliasing?

Medlem

Jag har alltid kört Xbox över PS (personlig smak och spel, har inget med prestandan att göra). Denna generationen så sålde jag min Xbox i slutändan för att köpa en PS4 istället. Spelutbudet på de konsollspecifika spelen är så skadat mycket bättre på PS denna generationen. Xbox saknar flaggskepp.

Medlem
Skrivet av Makkapakka:

Jag har alltid kört Xbox över PS (personlig smak och spel, har inget med prestandan att göra). Denna generationen så sålde jag min Xbox i slutändan för att köpa en PS4 istället. Spelutbudet på de konsollspecifika spelen är så skadat mycket bättre på PS denna generationen. Xbox saknar flaggskepp.

Har xbox några flaggskepp ens? kommer inte allt till PC också, eller har jag missat nått? OM det är så att alla spel släpps till båda så förstår jag verkligen inte varför jag ska köpa en xbox? enligt mig säljer exklusiva spel konsoler, utan dem behöver man ingen konsol.

KoP
Medlem

Kommer absolut investera i en Xbox X. Pallar inte bygga en pc med likvärdig hårdvara för dyrare peng. Plug n play is the way.

Medlem
Skrivet av Ducci:

Har en fråga om Xbox One X, är det bara 4k och HDR?
4k och HDR är inte så intressant i MP spel. (för mig)
Håller spelen samma frame-rate i 4k som i 1920x1080 60+ ?
Går det att höja anti-aliasing?

Vad jag har hör så kan konsolen köra spelen i 4k och downsampla till 1080p om man har en 1080p skär. Det innebär att man kommer få en alldeles utmärk anti aliasing.

Medlem

Överflödig konsol, kom med nå nytt och begrav floppen xbox one.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Microsoft får ta och fixa fram lite fler exklusiva spel innan jag överväger ett köp. De har så sjukt många bra IP:n som de bara tycks ha övergivit.

Medlem

Att vad det gnälls i detta forum.. Är gamers mer bittra än medel-Svensson?

Har föreställt Scorpio edition, och är peppad på att det ska bli november snart. Har alltid varit xbox trogen, och kommer antagligen så förbli. Argumentet om bristen på exklusiva spel förstår jag inte, det jag vill spela kommer oftast till alla plattformar. Har också en fullt duglig pc, men tycker spelandet är roligare i soffan med kompisar helt enkelt.

Medlem

@Therant: Ja, GoW, Halo, Crackdown är tre stora serier. Men allihop lyser med en aktiv frånvaro.

@Leffe76: Det enda jag ser på Xbox som är intressant är GoW serien samt Crackdown 3.

Hittills på PS: The Last of Us 2, Days Gone, Horizon: Zero Dawn, Until Dawn, Spider-man, Infamous: Second Son... resten av intressanta spel delas mellan konsollerna.

2 spel räcker inte för jag ska köpa en konsoll. Men som sagt, personlig smak.

Medlem

Xboxen hade många exklusiva spel förr till 360:n. Allt från Dead Rising till Mass Effect. Det fanns hur mycket som helst, och många argument till att skaffa en xbox. Idag finns det inte många.

Gears of War 4 är de jag på rak arm kommer på som en exklusivitet till konsolen.

Medlem

@Lolflakes: Crackdown, Halo icke att förglömma

Medlem

Vilket fokus det var i artikeln om avsaknaden av exklusiva spel och att detta tydligen gör konsolen oattraktiv? Varför ska det vara en fördel att ha spel som bara en viss grupp kan spela för de valt en viss plattform. Borde det inte vara tvärtom? Att MS faktiskt borde ha lite cred för att de försöker öppna upp den inskränkta dagismentaliteten på spelvärlden, där det alltid bråkas om PC eller konsoll, PS4 eller XBOX osv osv.
Exempelvis så råkade ju Fortnite bli crossplatform över helgen och PS4 kunde spela mot Xbox. Detta tyckte MS va kul och hade gärna sett det fortsatt, men spelvärlden och Sony började genast gråta, varför?
"Tyvärr" har jag skaffat mig både xbox och playstation av samtliga generationer genom åren pga av dessa himla exklusiva titlar.
Vore skönt att slippa "min pappa är starkare än din" i framtiden, men det är väll utopi... har ju bråkats sedan nintendo vs sega när jag var liten, och säkert innan dess.

Medlem
Skrivet av Olidion:

Vilket fokus det var i artikeln om avsaknaden av exklusiva spel och att detta tydligen gör konsolen oattraktiv? Varför ska det vara en fördel att ha spel som bara en viss grupp kan spela för de valt en viss plattform. Borde det inte vara tvärtom? Att MS faktiskt borde ha lite cred för att de försöker öppna upp den inskränkta dagismentaliteten på spelvärlden, där det alltid bråkas om PC eller konsoll, PS4 eller XBOX osv osv.
Exempelvis så råkade ju Fortnite bli crossplatform över helgen och PS4 kunde spela mot Xbox. Detta tyckte MS va kul och hade gärna sett det fortsatt, men spelvärlden och Sony började genast gråta, varför?
"Tyvärr" har jag skaffat mig både xbox och playstation av samtliga generationer genom åren pga av dessa himla exklusiva titlar.
Vore skönt att slippa "min pappa är starkare än din" i framtiden, men det är väll utopi... har ju bråkats sedan nintendo vs sega när jag var liten, och säkert innan dess.

Självklart är det bra att M$ öppnar upp, men det gör ju också att det finns typ ingen anledning att köpa Xbox längre, då PC är så mycket bättre.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Tycker Sony har bättre exlusiva spel generellt, men tycker MS (efter Spencer tog över) vart låååångt mer kundvänliga, medans Sony bara glider på ett bananskal.
Uppskattar verkligen bakåtkompabiliteten och Xbox Game Pass till exempel.
Hoppas verkligen att Xbox kan få några riktigt bra titlar framöver, för MS gör allt (utom spelen) bättre än Sony nu IMO.

Medlem

Varför jämför alla Xbox och PS4. Det finns även en 3:e - Switch. Den kommer spöa båda två.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Varför jämför alla Xbox och PS4. Det finns även en 3:e - Switch. Den kommer spöa båda två.

Först får det gärna komma lite spel, förstår inte varför Nintendo inte portar över alla bra WiiU titlar till Switchen, hade ju sålt som smör.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Självklart är det bra att M$ öppnar upp, men det gör ju också att det finns typ ingen anledning att köpa Xbox längre, då PC är så mycket bättre.

Inte i min värld, och alla andra som hellre fördrar att ha en surfplatta eller lätt laptop som vardagssurf & jobb och en konsol för spel. För egen del behöver jag ordentlig laptop för jobbet, då känns det mer naturligt att ha en bra konsol istället för köpa en dator till som står hemma för spel.

Medlem
Skrivet av Olidion:

Inte i min värld, och alla andra som hellre fördrar att ha en surfplatta eller lätt laptop som vardagssurf & jobb och en konsol för spel. För egen del behöver jag ordentlig laptop för jobbet, då känns det mer naturligt att ha en bra konsol istället för köpa en dator till som står hemma för spel.

Jao, vi har alla olika höga krav... Jag vill ha ut mer av mina spelsessioner, helt enkelt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jao, vi har alla olika höga krav... Jag vill ha ut mer av mina spelsessioner, helt enkelt.

Så sant!

Medlem
Skrivet av Dunder:

Självklart är det bra att M$ öppnar upp, men det gör ju också att det finns typ ingen anledning att köpa Xbox längre, då PC är så mycket bättre.

Problemet är väl att om du ska ha en PC som klarar 4k/60 fps i samma multiplatformstitlar behöver du en bra mycket dyrare PC än vad Xbox One X kostar.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Problemet är väl att om du ska ha en PC som klarar 4k/60 fps i samma multiplatformstitlar behöver du en bra mycket dyrare PC än vad Xbox One X kostar.

Sanna ord!

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Problemet är väl att om du ska ha en PC som klarar 4k/60 fps i samma multiplatformstitlar behöver du en bra mycket dyrare PC än vad Xbox One X kostar.

"Bra mycket mer" är fel, men jag betalar gärna lite extra för att få en bättre upplevelse. Sen att man kan göra så fruktansvärt mycket mer med än PC är ganska najs.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Ambassadör
Xbox

Det var då ett jäkla tjat om exklusiva spel hit o dit... 95% av de spel jag spelar är multiplats och de kommer till One X... Shadow of War, Assassin's Creed Origins, Call of Duty WW2, Star Wars Battlefront 2, Destiny 2...ja hösten ser ju verkligen tom ut! facepalm Och det är bara de titlar jag själv är intresserad av.

Tramset om att PC är bättre känns fånigt... Ja, om du köper en Ferrari så är den bättre än en Audi men kostar ju därefter. Kan ju inte jämföra så.
Att Xbox släpper de flesta av sina exklusiva spel på PC är ju bra för oss konsumenter, jag kan ärligt talat inte förstå de som kritiserar det. Det är ju som att bli sur för att någon bjuder på kaffe...miffon!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Tramset om att PC är bättre känns fånigt... Ja, om du köper en Ferrari så är den bättre än en Audi men kostar ju därefter. Kan ju inte jämföra så.
Att Xbox släpper de flesta av sina exklusiva spel på PC är ju bra för oss konsumenter, jag kan ärligt talat inte förstå de som kritiserar det. Det är ju som att bli sur för att någon bjuder på kaffe...miffon!

Fast nu har ju du också fel. En PC kostar inte så mycket mer.

Sen måste du ha läst fel också, då vi inte kritiserade att det blev färre exklusiva spel. Det var bra. Men det tar bort poängen med att köpa Xbox.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Dunder:

Fast nu har ju du också fel. En PC kostar inte så mycket mer.

Sen måste du ha läst fel också, då vi inte kritiserade att det blev färre exklusiva spel. Det var bra. Men det tar bort poängen med att köpa Xbox.

En motsvarande PC kostar mer. En fet PC (som man skaffar om man är PC-gamer) kostar väldigt mycket mer. Visa mig gärna en motsvarande PC, glöm inte 4K-blurayspelare, handkontroll och Win10-licens när du sitter där och plockar ihop något paket. Inte i delar heller, så monteringskostnad ska vara med. Den ska dessutom var liten nog (30x24x6cm) för att få plats dolt i ett vardagsrum (där en familj bor, inte singelkillen som har det som ett förvuxet pojkrum) och i stort sett helt tyst.

Du förutsätter alltså att exklusiva spel är den enda anledningen till att spela på konsol? Inte för mig, och många andra. Jag har spelat på dator sen jag var liten och köpte min första C64, sen Amiga och till sist Win-PC men gled för några år sen av en slump in i konsolvärlden och har inte sett bakåt sedan dess. Det är smidigt och bekymmerslöst.


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne:
Om du är gammal PC användare som börjat gilla konsoler så är den här spel datorn för dig, helt plug and play ser ut som en hot'ad PS4 men med en prestanda som kommer räcka lång framåt och även klarar mer än bara spela spel det är ju en riktig dator oxå.
Kostar lite mer en ett tv-spel, typ i samma pris klass som en mobil telefon idag.
Du får tänka så här när det kommer till priset, en xbox one hade en livstid på ungefär ett år, innan xbox one x på mindre än två år så är redan konsol kostnaden strax under 10.000 med en spel dator behöver du inte uppgradera lika ofta och sällan lika omfattande Windows är bakåt kompatibelt med nästan alla tidigare titlar förutom vissa undantag.
Själv har jag utrymme för en riktig desktop dator med ett riktigt skrivbord, men skulle jag bo trångt eller mindre skulle jag köpa en ASUS ROG.

https://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/258553-...

https://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/262893-...

Ambassadör
Xbox

@Ducci:
Riktigt fina! Men för den här diskussionen så är priset fortfarande minst dubbelt så dyrt.

Det är gott att det finns stabila vardagsrums-PC, kanske blir något liknande i framtiden för min del! Bra tips


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det var då ett jäkla tjat om exklusiva spel hit o dit... 95% av de spel jag spelar är multiplats och de kommer till One X... Shadow of War, Assassin's Creed Origins, Call of Duty WW2, Star Wars Battlefront 2, Destiny 2...ja hösten ser ju verkligen tom ut! facepalm Och det är bara de titlar jag själv är intresserad av.

Det kanske är därför många spelutvecklare hoppar över Xbox? De vet att de flesta Xbox-användarna bara köper "standardspel".

12
Skriv svar