Rollspelet Vampyr skjuts fram till 2018

Robot
Rollspelet Vampyr skjuts fram till 2018

Tekniskt problem bakom förseningen, som har fler positiva sidoeffekter än att du hinner se Coppolas svinsnygga "Bram Stoker's Dracula" en gång till.

#releaselistan, #rpg, #vampyr


Medlem

Hellre en försening än ett trasigt spel

Medlem

Fan, såg fram emot det. Nåja, det är så många bra spel som kommer detta året ändå. Hade nog inte haft tid med ett till just nu Då har de tid att polera det rejält och kanske slänga in lite mer nice content.

Medlem

Ser verkligen fram emot detta.

Medlem

Perkele också. Såg fram emot detta rejält mycket. Vampyr ser riktigt coolt ut. Hösten blir tunnare o tunnare för mig. Nu är det The Evil Within 2, Assassin's Creed Origins och kanske Wolfenstein 2 som jag ser som mina höjdpunkter spelmässigt denna höst.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Ser fram emot detta men.. är det bara jag som tycker att huvudpersonen ser lite VÄL mycket ut som någon som hänger på en trendig burgarbar på södermalm dagarna i ända och spenderar tusentals kronor i månaden på skägg/hårvårdsprodukter? haha. (och detta kommer från en person som själv smörjer skägget med skäggolja då och då).

Medlem

@Ftmch:

Ja eller hur! borde vara en transperson, med rosa och grönt hår. Gärna en småväxt person också med något handikapp, kanske hen även ska vara rullstolsbunden så att ingen kan klaga eller bli kränkt!

Peace out!

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

@Ftmch:

Ja eller hur! borde vara en transperson, med rosa och grönt hår. Gärna en småväxt person också med något handikapp, kanske hen även ska vara rullstolsbunden så att ingen kan klaga eller bli kränkt!

Peace out!

Tänkte snarare på att hans utseende ser lite väl modern-trendigt ut för ett spel som utspelar sig under tidigt 1900tal, men somliga ska väl tvunget tolka saker på sitt sätt ändå, på tala om kränkt.

Medlem

Passande ändå att denna kom upp samma förmiddag som en artikel om intetsägande trailers.

Medlem

Jäklar i havet, detta var ju ett av få spel som verkade intressant av de som kommer under hösten. Men som tidigare sagt av mig och många andra, det är bättre att utvecklarna slutar släppa buggiga spel i förtid och förseningar kan jag leva med istället för att få en ofärdigt produkt som dessutom är fyllt av ovannämnda buggar!

Tycker det har blivit klart mycket bättre på den fronten den senaste tiden, för det är rätt många spel som nu försenas och poleras för att de inte blir klara i tid. Det i sig får mig att fundera på om de inte borde vara lite bättre på att bedöma när spelen är färdiga att släppas istället för att de skall försenas hela tiden. Tillslut blir även det ett irritationsmoment när spelen ständigt kommer senare än det datum som var utannonserat från början. Bättre då att vara lite mera konservativa i sin initiala bedömning om när spelet är klart, för det kan ju hända mycket under en utvecklingscykel. Jag antar att det har med kostymnissarna som sitter där med arga, bistra miner, inte ser längre än 3 månader framåt till nästa kvartalsrapport och därför vill ha ett spel på marknaden snarast möjligt, helst igår, som skapar dessa datum som senare får skjutas fram för att tidsramen var alldeles för snäv.

Dock är det väldigt bra att företagen äntligen verkar ha lärt sig att kunderna och fansen slår bakut och skapar en lokal storm på internet om/när de släpper ofärdiga spel. För vi vill inte ha halvfärdiga, buggiga produkter som skeppats iväg alldeles för tidigt. Se bara på all skit som kastades på EA och speciellt Bioware i samband med att ME:A släpptes. My face is tired memet lär de få leva med väldigt länge.

Givetvis vill inga spelutvecklare och utgivare vill få en sån skitstorm i knät. Det kortsiktiga tänkandet kostar på sikt det positiva kapital ett företag byggt upp under en lång period och därmed minskar också inkomsterna när kunderna inte köper deras produkter i lika stor utsträckning. Borde inte detta fenomen vara något man lär sig på redan på företagsekonomi A kursen? Läste själv en liten kurs på GU på 7,5 hp för en herrans massa år sen som hette något i stil med "Global och lokal ekonomisk utveckling" och jag har för mig att detta fenomen, i alla fall lite ytligt, nämndes där om mitt minne inte är alldeles uppåt väggarna.

1
Skriv svar