Tips på bra utländska sidor för att handla spel och konsoler.

Tips på bra utländska sidor för att handla spel och konsoler.

Är det någon som har några bra tips på utländska sidor där man kan köpa konsoler eller spel billigare än i Sverige? Eller är det ingen större skillnad?

Handlar i nuläget oftast från Cdon eller playstation store.

Medlem

https://www.base.com/ <-- Brukar har bra deals på pre order.

https://www.amazon.co.uk/ <-- Brukar ha bra deals på pre order och med jämna mellanrum riktigt bra deals på äldre spel. Tex. PSVR gick på 3500kr någon månad efter release vilket då var ett jävligt bra pris.

På prisjakt kan du alltid kolla upp det internationella priset på spel. Då kan du se om det finns någon bra deal i någon butik från england (eller resten av europa).


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Som nämnt kan man hitta billiga grejor på Amazon. Har beställt från Tyska amazon och hittade en Switch kontroll billigare än här i Sverige.

Avstängd

@karatekex: @marcus8958: Blir det verkligen billigare när det finns extrakostnader, t ex tullkostnad, porto och frakt?

Ambassadör
Xbox

Amazon i Tyskland och i UK är stabila!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av xtrem11:

@karatekex: @marcus8958: Blir det verkligen billigare när det finns extrakostnader, t ex tullkostnad, porto och frakt?

Beställer man från ett EU land slipper man tull och frakt kostar typ inte mer än i Sverige. Så ja ibland kan man sparar riktigt mycket.

Medlem

I spelväg så köper jag mestadels alltid härifrån https://www.greenmangaming.com/

Så till exempel så finns ju Destiny 2 för PC där, Digital Deluxe paketet kostar ~743kr, kostar annars 99 euros på Battle.net så man spar drygt 200kr.

Ett annat exempel är Assassin's Creed Origins, standardutgåvan går på ca 499kr här i Sverige. Green Man Gaming har det för 412kr, ingen stor skillnad men onekligen billigare och digital download.

Man får sitta på valuta.se och omvandla pund till svenska kronor en del men är helt klart värt det.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

@LindrothTobias: cdkey är ett bra alternativ har jag märkt när jag själv handlade där. Väldigt rimliga priser, alla är "digital download" så att säga. Jag tror säkert duu kan hitta nåt där till ett bra pris. O just det, de har en mycket bra customer service.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

http://www.allkeyshop.com & https://isthereanydeal.com Mer än så behövs inte för spel

Båda sidor listar och jämför de billigaste butikerna.
AllKeyShop kan verka skum, men jag har handlat mycket där på sidor som har bra betyg. Jämför priser mellan tex G2A, Kinguin, CdKeys, Steam, Origin, mfl. Även för PS4, Xbox1, Nintendo. (endast digitala utgåvor, ej fysisk media)

IsThereAnyDeal listar och jämför de vanligaste butikerna (dvs EJ HongKong-butiker) som GreenManGaming, Amazon, HumbleBundle, Steam etc. Kan även bindas ihop med ditt Steamkonto så du enkelt kan få mail när ett spel du önskar hamnar i rätt pris etc. Endast PC.
Här kan man även se historik på priser så man inte blir lurad på REA-priser.

Medlem

Under Gamecube/Wii tiden köpte jag konsol och spel från Videogamesplus.ca

Fick tull/moms på 2x Gamecube, 2x Wii, 1x Gamecube spel, det var "allt", sparade trots detta så mycket pengar att de spel som inte fick tull och moms blev 2x fler för var jag hade fått betala i Sverige.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Inaktiv

https://www.greenmangaming.com/

Bra priser, och endast legit keys. Har köpt merparten av mina spel där senaste åren.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

https://www.greenmangaming.com/

Bra priser, och endast legit keys. Har köpt merparten av mina spel där senaste åren.

dom kör dock inte endast med legit keys i ordets fulla mening, mer en gråzon, kolla bl.a vad dom gjorde med Witcher 3 och en massa Ubisoft spel om du är intresserad. Preorder spel där vissa nycklar ger preorder bonusar och andra inte osv.

har spelen en chans att bli revokade? nja, men legit är det inte. skulle nog t.o.m säga att dom ligger närmare g2a och dom ställena än t.ex GoG/Steam/UPlay.

Finns en anledning till att isthereanydeal inte listar dom längre.

Avstängd

Jag är nyfiken över Amazon för EU, jag såg ett spel som lockade, kanske ett som är gammalt och inte finns nånstans i butiker i Sverige och köpa. Men den fanns hos Amazon och nånting om att det finns 3 säljare med olika priser, skickas den till Sverige om jag väljer att beställa från nån av 3 säljarna av spelet?

Medlem

Har handlat mycket från Amazon, mestadels Tyskland men också UK. Har aldrig haft några problem, snabb leverans med UPS hem till dörren och gratis frakt när man handlar för över 39€. Rekommenderas.
Mindfactory (också Tyskland) är också ett bra ställe att handla hårdvara från.

När det gäller spel brukar jag använda isthereanydeal.com och handla från billigaste stället, har använd en hel hög med olika distributionssidor (typ greenmangaming, direct2drive, dlgamer,wingamestore, humblestore osv) och har aldrig haft några problem där heller.

Medlem

@Sebastian V:
Alla säljare skickar inte till Sverige. Kolla ebay om du vill ha äldre udda spel. Köpt en del till ps3 snorbilligt från ebay.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Köpte min Oculus Rift från amazon.co.uk, fungerade riktigt bra med expressleverans på 2 dagar! Så kan verkligen rekommenderas starkt.

Medlem

Jag brukar köpa från instantgaming. Får koden under 15 sekunder efter att jag klickat på "slutför köp". Har köpt cirka 5 spel därifrån utan strul. På g2play samt g2a hände det 3 gånger att jag fått nycklar som redan varit aktiverade, så något lurt verkar det vara med dom sidorna...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

@magma: samma sak här, instant gaming är trovärdiga.

Medlem

Köper oftast på humblebundle eller gog.
Sidor som g2play och andra sidor som ofta kommer högt upp på billiglistorna på allkeyshop kan sälja nycklar som är införskaffade på tvivelaktiga sätt.
Har själv köpt nycklar där så ska inte säga jag är nån ängel men köper mest på humblebundle och gog som sagt där är allt legit


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

ELF
Medlem

@Sebastian V: Ja, zet är flera säljare samlade på samma plats. Hos dig ser det ut som en order om du beställer flera saker. Men det delas upp till repektive säljare. Fick själv hem massvis av småpaket då jag inte visste om detta...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av magma:

Jag brukar köpa från instantgaming. Får koden under 15 sekunder efter att jag klickat på "slutför köp". Har köpt cirka 5 spel därifrån utan strul. På g2play samt g2a hände det 3 gånger att jag fått nycklar som redan varit aktiverade, så något lurt verkar det vara med dom sidorna...

Tro inte är de är bättre. Är i prinp samma sak som G2A.

Medlem

För spel - Greenmangaming.com

Engelsk butik så valutan är Pund Sterling, var riktigt fördelaktigt att handla där när Brexit blev bekräftat och pundet störtdök. Men de brukar ha bra deals på förbokningar, typ 20%, även bra reor överlag.

Stort plus är att de är en auktoriserad återförsäljare så alla nycklar är äkta och fungerar utan problem i Steam där de aktiveras.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Tro inte är de är bättre. Är i prinp samma sak som G2A.

Frågan är hur man bäst stödjer utvecklarna? För på webhallen kostar till exempel wolfenstein 2 600kr. Jämför man med till exempelvis instantgaming eller deluxe-edition på greenmangaming där får man originalspelet och season-pass för under 500kr. Skulle man köpa dessa på webhallen skulle det alltså totalt gå på 800-900kr och då är man uppe och nosar på collectors edition som går runt 900-1000 kr. Där får man inte ens med något season-pass, "enbart" en actionfigur, så är man inte intresserad av detta är denna version totalt onödig.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

@Dreijer: De använder inte begagnade nycklar. Siten är trovärdig, roligaste är när din kod är en fotokopia från jewelcaset.

Jag brukade köpa från GMG men de blev så satans dyra när de gick från $ till £, så handlar 100% från Instant Gaming nu. 18 spel inköpta där sedan 2015, aldrig haft problem med en nyckel.

Edit: 19 spel. Fick nyckeln inom 5 sekunder.

Medlem
Skrivet av Sebastian V:

Jag är nyfiken över Amazon för EU, jag såg ett spel som lockade, kanske ett som är gammalt och inte finns nånstans i butiker i Sverige och köpa. Men den fanns hos Amazon och nånting om att det finns 3 säljare med olika priser, skickas den till Sverige om jag väljer att beställa från nån av 3 säljarna av spelet?

Om säljarna levererar till Sverige så går det utmärkt att välja någon utav dem. Det brukar stå om produkten inte kan levereras till Sverige. Om det inte står på produktsidan så står det alltid vid ”checkout”.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Tro inte är de är bättre. Är i prinp samma sak som G2A.

Källa på detta?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

1
Skriv svar