Doom till Switch får tumme upp av teknikgänget Digital Foundry, trots 30 fps

Robot
Doom till Switch får tumme upp av teknikgänget Digital Foundry, trots 30 fps

Se en rejäl djupdykning ner i spelets tekniska aspekter.

#doom, #id, #nintendo, #switch


Medlem

handhållen doom låter mysigt! men för mig handlar de om prislappen också, är inte så sugen på att punga ut fullpris (igen) bara för att kunna spela på tåget/sängen.

Medlem

Julen är räddad!

Medlem

För mig faller allting på bilduppdateringen. Jag kan inte spela ett fast-paced skjutspel som DOOM i lägre än 60 FPS, oavsett hur bra spelet må vara. Det går bara inte.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Om man äger ett ps4 så köper man inte portade spel till sin switch som blir sämre :0) men däremot så köper man alla "nintendo only" spel samt massa småspel som typ steamworld dig 2 och Isaac afterbirth etc, som är helt sjukt bra portabla spel, dock så är det najs att dom öppnar upp möjligheterna för dom som inte har någon annan konsoll, imo!


signatur

Enjoy!

Medlem

detta spel borde inte ens komma till switch om den inte kan prestera som ps4 eller xbox, vilket skämt.... var är nästa steg porta till android ?

Medlem

@SWEBarb: nä asså, switchen är grym, men svårt att få in en ps4 i en sån liten maskin


signatur

Enjoy!

Medlem

ID's motor är väldigt bra optimerad.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

detta spel borde inte ens komma till switch om den inte kan prestera som ps4 eller xbox, vilket skämt.... var är nästa steg porta till android ?

Lägg switchen utan joycons bredvid en ps4 eller xbone så fattar man snart att den inte kan prestera som dom. Switchen är grymt liten och för sin storlek är det sjuk prestanda.

Medlem

@Whizper: portabilteten väger högre för mig än extra fläskig grafik förutsatt att spelkänslan är bibehållen.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

detta spel borde inte ens komma till switch om den inte kan prestera som ps4 eller xbox, vilket skämt.... var är nästa steg porta till android ?

Wow.. vet inte vad jag ska säga.

Det är ju inte direkt jämförbara konsoler, varför gör bara inte MS och Sony sina enheter portabla också, kan väl inte vara så jäkla svårt, eller? Tråkigt bara att enheten väger flera kilo och behöver nätanslutning, och en extra skärm i ryggsäcken.

Medlem

Tror switchen är bra även för spel som doom, kanske lär utvecklare att man i alla fall kan optimera lite grann, känsla bara lite i alla fall! Kolla bara på zelda som exempel, skulle utvecklare krama ut så mycket godis per prestanda skulle vi dubbla fps eller ögongodis på samma hårdvara

Medlem

Helt sinnessjukt att det här spelet ens kan gå att köra på switchen. Det här ett tekniskt underverk. Spelet är fortfarande i beta och jag hoppas dom hinner optimera spelet ännu mer.

Medlem

Undrar om de döper det färdiga spelet till Nintendoom.

1
Skriv svar