Ultramarines The Movie

Medlem
Ultramarines The Movie

http://www.ultramarinesthemovie.com/

Citat:

Ultramarines is a 70-minute sci-fi thriller that will use CGI and state-of-the-art animation production techniques. Games Workshop is delighted to be working with UK-based production company Codex Pictures, who have the momentous task of bringing the Warhammer 40,000 universe to the screen.

Kul att det kommer vara i full CGI, har länge velat ha en bra (förhoppningvis) sån film. Men skeptisk är man ju. Sen tycker jag 70 minuter är för lite, men vi får la se.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Med tanke på att den är så kort så kanske den endast produceras för TV eller att den släpps på dvd och blu ray direkt.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Warhammer i 70 minuter räcker nog med tanke på att handlingen brukar kunna sammanfattas med: Krig. I senaste 40k-boken jag läste så var det väl sammanlagt 100 repliker som uttalades på 1000 sidor

Medlem

galet najs, längtar redan.

Medlem
Medlem
Skrivet av Kamp:

Ge oss Gotrek & Felix ffs!!

"Not that I have anything against senseless violence, manling, but why exactly are you strangling that old man?"

Gotrek Gurnisson


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Avstängd

Warhammer 40'000 måste ändå vara coolheten extraherad och utgiven i spelform. Jag ser fram emot den här filmen järnet.

Medlem

Kan inte påstå att jag har någon koll på Warhammer men titeln är bland det minst tilltalande jag sett på länge. Skulle ljuga om jag säger att jag inte skulle tycka det var pinsamt att fråga någon utomstående om dom vill se Ultra Marines The Movie med mig. Tror det kan bli svårt att locka "icke-fans" att se den.

Medlem

Jag hade hellre sett Blood Angels/ Luna Wolves/ Thousand Sons/ nånting istället för Ultramarines. det hade även blivit ett mycket bättre namn på filmen.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Avstängd
Skrivet av thordan:

Kan inte påstå att jag har någon koll på Warhammer men titeln är bland det minst tilltalande jag sett på länge. Skulle ljuga om jag säger att jag inte skulle tycka det var pinsamt att fråga någon utomstående om dom vill se Ultra Marines The Movie med mig. Tror det kan bli svårt att locka "icke-fans" att se den.

Det är väl sant, men Ultramarines är ju namnet på det chapter som står i centrum. Min favorit är Blood Ravens, men det är väl inte så konstigt då jag bara har spelat Space Marines i DoW och DoW2 och där är det ju bara dem (nästan) man spelar i kapamnjerna.

Medlem
Skrivet av IronHide:
Skrivet av Kamp:

Ge oss Gotrek & Felix ffs!!

"Not that I have anything against senseless violence, manling, but why exactly are you strangling that old man?"

Gotrek Gurnisson

Älska Gotrek. :heart:
Skulle offra mitt lillfinger för en film om honom.

Känns som det är dags att inhandla de senaste böckerna med honom. Har legat lite på latsidan när det gäller skönlitteratur.

Medlem
Skrivet av Kamp:
Skrivet av IronHide:
Skrivet av Kamp:

Ge oss Gotrek & Felix ffs!!

"Not that I have anything against senseless violence, manling, but why exactly are you strangling that old man?"

Gotrek Gurnisson

Älska Gotrek. :heart:
Skulle offra mitt lillfinger för en film om honom.

Känns som det är dags att inhandla de senaste böckerna med honom. Har legat lite på latsidan när det gäller skönlitteratur.

Inhandlade precis "the third omnibus" med Giantslayer, Orcslayer och Manslayer.

Ska bara hitta tid att läsa, har andra serier att läsa igenom


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Ifall man ska göra en Warhammer film ska den handla om "Horus Heresy". Det är bra att dom ÄNTLIGEN gör en film (Med tanke på att dom tidigaste inte var så bra) men varför just om Ultramarines? Har man inte fått nog om dom redan? Jag vill se Blood Ravens, Black Templars eller World Eaters (KHORNE!).

Undrar hur det skulle bli ifall man gjorde Gaunt's Ghosts till en film... Juste ja, Black Hawk Down + Saving Private Ryan.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

World Eaters skulle nog inte göra sig särskilt bra som huvudkaraktärer, de enda dom skulle säga är "BLOOD FOR THE BLOOD GOD! SKULLS FOR THE SKULL THRONE!!!!!", och inget annat:p

Black Templars har ju lite mer attityd än Ultrasmurfs i alla fall och Gaunts Ghost skulle nog troligtvis bli ganska bra. Men bäst skulle nog en Stormtrooper eller Inquisitor film bli.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Varför inte space wolves? Den enda chapter som man kan hitta astartes som vaknar med bakfylla!


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Inaktiv
Skrivet av m0rfar:

Warhammer i 70 minuter räcker nog med tanke på att handlingen brukar kunna sammanfattas med: Krig. I senaste 40k-boken jag läste så var det väl sammanlagt 100 repliker som uttalades på 1000 sidor

Ah, då sparar dom ju in pengar på dyra röstskådisar. Kan inga unioner

as som strejkar så filmen inte blir klar.

Medlem
Skrivet av IronHide:
Skrivet av Kamp:
Skrivet av IronHide:
Skrivet av Kamp:

Ge oss Gotrek & Felix ffs!!

"Not that I have anything against senseless violence, manling, but why exactly are you strangling that old man?"

Gotrek Gurnisson

Älska Gotrek. :heart:
Skulle offra mitt lillfinger för en film om honom.

Känns som det är dags att inhandla de senaste böckerna med honom. Har legat lite på latsidan när det gäller skönlitteratur.

Inhandlade precis "the third omnibus" med Giantslayer, Orcslayer och Manslayer.

Ska bara hitta tid att läsa, har andra serier att läsa igenom

Jag skulle också inhandlat den om jag inte redan hade alla de böcker. Så jag väntar snällt på fjärde. Men det blir väl till att införskaffa den bara för att man är en sådan Warhammer nörd. :$

1
Skriv svar