Fortnites Battle Royale-läge blir gratis - Battlegrounds-skaparna skriver bekymrat pressmeddelande

Robot
Fortnites Battle Royale-läge blir gratis - Battlegrounds-skaparna skriver bekymrat pressmeddelande

"Det här känns inte rätt" säger de om Fortnites tolkning.

#battle-royale, #battlegrounds, #blueohole, #fortnite, #h1z1


Medlem

"frågetecjnet " Jag tror Carl har börjat fira att helgen är här liiite för tidigt


signatur

01000001 01101100 01101100 00100000 01111001 01101111 01110101 01110010 00100000 01100010 01100001 01110011 01100101 00100000 01100001 01110010 01100101 00100000 01100010 01100101 01101100 01101111 01101110 01100111 00100000 01110100 01101111 00100000 01110101 01110011 00001010

Medlem

Battlegrounds lär nog sitta ohotat på tronen, så länge Bluehole fortsätter att optimera det. Det tycks ju slå nya spelarrekord varje helg, och i skrivande stund har PUBG 120 000 tittare på Twitch medan Fortnite får nöja sig med knappt 4 000. Såväl spelarna som tittarna har sagt sitt om saken, och lyckades PUBG knuffa bort gratisgiganten Dota 2 från Steams förstaplats tror jag inte att Fortnites prislapp gör någon skillnad.

Men vad vet jag, jag kan ju ha fel...

EDIT: Jag kom just på att Fortnite inte ens finns på Steam, det lär nog ha svårt att slå genom utanför den plattformen...


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Skägg.
10 Chambers

@Pjotor: Alla vill ju ha Epic Launcher...


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr

Åh, Battle Royale. Aldrig läst boken, men filmatiseringen hör till den mest överreklamerade smörja jag någonsin sett.

Vad gäller topic så känns det lite löjligt att Bluehole ens reagerar. De har inte direkt ensamrätt på genren, och PUBG:s existens är ju i sin tur piggybacking på antiklimaxet DayZ resulterade i.

Medlem

Tror vi kommer se bra många fler iterationer av spelläget i alla möjliga former av alla möjliga utvecklare och på fler plattformar framåt. Precis som som hände med survival-spel och minecraft inspirerade byggspel innan det.

Inget någon utvecklare kan hålla för sig själv, och bra är det.

Medlem

Dags att review-bomba PU.

Medlem
Skrivet av mill:

Dags att review-bomba PU.

DONE!

Medlem

Har Fortnite liten spelarbas? Trodde att det blev en succé. Har själv tänkt skaffa det när det blir gratis. Ser ut att vara stort fokusering på microköp och vill inte betala för ett sånt spel.

Medlem

Klart som fan alla har rätt att göra sin egen tolkning... Så är det ju i alla branscher.
Så länge det inte rakt igenom kopierar (Bara till 95 % sen sätter ett nytt namn så är det OK)

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Battlegrounds lär nog sitta ohotat på tronen, så länge Bluehole fortsätter att optimera det. Det tycks ju slå nya spelarrekord varje helg, och i skrivande stund har PUBG 120 000 tittare på Twitch medan Fortnite får nöja sig med knappt 4 000. Såväl spelarna som tittarna har sagt sitt om saken, och lyckades PUBG knuffa bort gratisgiganten Dota 2 från Steams förstaplats tror jag inte att Fortnites prislapp gör någon skillnad.

Men vad vet jag, jag kan ju ha fel...

EDIT: Jag kom just på att Fortnite inte ens finns på Steam, det lär nog ha svårt att slå genom utanför den plattformen...

Att Fortnite kommer spöa PUBG är tveksamt men just nu så finns inte PUBG till konsol än vilket Fortnite gör. Därför kommer Fortnite få ett stort övertag i försäljningssiffror (gratis) till Xbox långt innan PUBG släpps.
Fortnite early access har redan sålt över 1 miljon exemplar så det är inte precis någon flopp och jag förstår att Bluehole är oroad för sin Xbox release.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Att Fortnite kommer spöa PUBG är tveksamt men just nu så finns inte PUBG till konsol än vilket Fortnite gör. Därför kommer Fortnite få ett stort övertag i försäljningssiffror (gratis) till Xbox långt innan PUBG släpps.
Fortnite early access har redan sålt över 1 miljon exemplar så det är inte precis någon flopp och jag förstår att Bluehole är oroad för sin Xbox release.

Det har du förstås rätt i, PUBG kan nog få det lite jobbigt när det ska släppas till konsol. Men hur många Fortnite-spelare spelar det enbart för Battle Royale-läget? Det finns ju andra spellägen också som fokuserar mer på long-term survival och basbyggande om jag har förstått det rätt, eller är de inte lika populära?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Fortnite gått dåligt? Bara early access och relativt dyr sådan men ändå mer än 1m sålda, visst ingenting jämfört med pubg men knappast dåligt.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Åh, Battle Royale. Aldrig läst boken, men filmatiseringen hör till den mest överreklamerade smörja jag någonsin sett.

Kanske beror på att konceptet har kopierats till förbannelse och är uttjatat nu men när filmen kom för 17 år sedan var den något som ingen hade sett förut.

Medlem

Grafiken i spelet är riktigt tråkig, ungefär som Wildstar.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ahris:

Kanske beror på att konceptet har kopierats till förbannelse och är uttjatat nu men när filmen kom för 17 år sedan var den något som ingen hade sett förut.

Det är inget fel på konceptet, och jag såg filmen innan Hunger Games etc kom ut. Det är hantverket som är problemet.

Medlem

Utvecklarna av Battlegrounds kanske ska chilla med sitt greed. Till och med Counter Strike var före dem med några av sina moddar, men på den tiden kallades det inte "battle royale" (möjligtvis är det mer känt som "free-for-all"), dock var konceptet detsamma. Siste man att överleva, och man fick hitta vapen på spelplanen. (Osäker om ens CS var först med detta spelläge, hade inte Delta Force någon liknande mod också? )

Medlem

Problemet är ju inte vem som var först utan att de nämner PUBG i deras marknadsföring. Att skriva saker i stil med "Ni gillade ju X så här är vår version av X" är ju av uppenbara skäl inte okej om företaget inte äger båda rätten till båda titlarna.

Medlem

@Fletchett: klart det är. Det är inte olaglgt att nämna något vid namn.

Medlem

Har spelat Fortnite någorlunda regelbundet sedan early access släppet och tycker det är roligt med en potential att vara väldigt roligt att spela.

Tycker deras Battle Royale läge, dock, är helt sämst. Det är en ganska exakt kopia av PUBG förutom att det på samliga punkter är lite sämre.

Skulle föredra att dom fokuserade på att urvinna potentialen ur Fortnite ist för att göra en helsvängning till en sämre version av ett spel som redan finns.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

@Anton Q: älskar att de la till det läget,kul som omväxling till pve'andet, tycker även byggfunktionerna gör sig bra i battle royale.

Medlem

@Pjotor:
Fortnite save the world kostar pengar. Alla som äger spelet får idag spela battle royale innan det släpps den 26e.
Så vi vet inte ännu hur stort det kommer bli och hur det kommer påverka originalet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Haha, utan att vara speciellt insatt så låter det som den klassiska "att vi gör det mot någon annan är okej, men gör någon det mot oss blir vi ledsna". Om det enda de egentligen klagar över är att Epic använder deras varumärkes namn så kanske de har rätt i sak, men det låter fortfarande småaktigt i mina öron.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Det har du förstås rätt i, PUBG kan nog få det lite jobbigt när det ska släppas till konsol. Men hur många Fortnite-spelare spelar det enbart för Battle Royale-läget? Det finns ju andra spellägen också som fokuserar mer på long-term survival och basbyggande om jag har förstått det rätt, eller är de inte lika populära?

Stämmer bra, problemet är bara att deras "vanliga" läge är riktigt dåligt genomtänkt. För min hade jag hellre sett att de la all fokus på att få det att fungera istället för att hoppa på PUBG tåget. Hade hoppats på att kunna spela ett bra towerdefence spel i coop... så var det inte.

Medlem

@Esri:
Det är två olika teams som jobbar på olika spellägen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

@jehuty:
Jag har köpt deluxe utgåvan och därefter inte lagt en spänn.

Grinda och ha kul med 3 polare så går det rasande fort.
Sjukt bra spel och att dem släpper battle royale delen gratis innebär bara att det är lätt att få in 100 spelare i varje match.

Årets överraskning om du frågar mig. Älskar det.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

@Esri: nu fattar jag inte....det ÄR ett sjukt bra tower defence spel.

Vilken lvl är du? Kommit till tier 2 och evolvat?
Spelar du som constructor? Vill du har riktigt bra baser så spela med eller som constructor.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

@laban005: och på tisdag kommer squads också!! Kommer förändra genre.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

@Esri: nu fattar jag inte....det ÄR ett sjukt bra tower defence spel.

Vilken lvl är du? Kommit till tier 2 och evolvat?
Spelar du som constructor? Vill du har riktigt bra baser så spela med eller som constructor.

Som tower defense spel är det ett av de sämsta spelen på marknaden.

Medlem

@bent toe: jaså kommer det med releasen, kul

12
Skriv svar