Snart kan syndare bli permanent bannade från competitive i Overwatch

Robot
Snart kan syndare bli permanent bannade från competitive i Overwatch
Medlem

Gillar Blizzards anti troll beteende starkt.

Medlem

Det tackar vi för, jag har inte spelat competitive sedan säsong 1 pga. alla negativa medspelare så kanske man kan börja spela igen.

Medlem

Nu börjar det likna något.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

nu har jag inte koll på blizzards report system men fungerar det så att någon kollar igenom "gamet" eller är det som i dota? där du kan slänga reports höger vänster och överstiger den commends så åker du till LP/mutad?

Dvs ingen "admin" som kollar igenom matcherna?

Alltid bra när man försöker kombatera otrevligt negativa och trolliga lagkamrater vad jag menar är dock att duktiga spelare som sköter sig kan få skit med, som jag nämnt i en annan tråd om detta om dom använder sig utav samma system som ex dota.

Medlem

Enligt Blizzard kollar admins på spelarens matcher innan han eventuelt blir bannad så finns inget auto bans.

Dock är det problem på konsol versionen (om det inte ändrats) om man blev reportade där kunde man bli bannad av konsol utvecklaren vilket är lite annorlunda.

Medlem

Det ska ju dock till jäkligt mycket för att bli bannad en hel säsong. Jag var nära när min router strulade och jag blev utslängd ur var och varannan match men det var många abandons innan det skedde.

Medlem

@FuzioN: Är ganska säker på att först och främst kollar blizzard först när man fått några reports på sig. Finns ju många parametrar att ta in. Kan ju även se hur många gånger en reporter rapporterat fel och då nedgradera hens trovärdighet. Man kan ju tycka att ljuga och rapportera någon för abuse när de inte gjort något också bör bestraffas på nåt sätt. En "AI" skulle lätt kunna avgöra om en spelare faktiskt sagt och skrivit saker som man inte får etc. Men kommer nog än så länge vara en människa som har sista ordet.

Medlem

Pewdipie hade varit illa ute

Medlem

Det blir bara bättre och bättre, snyggt jobbat Blizzard!

Medlem

Ord är farliga och gör ont.

Medlem
Skrivet av Corewin:

Enligt Blizzard kollar admins på spelarens matcher innan han eventuelt blir bannad så finns inget auto bans.

Dock är det problem på konsol versionen (om det inte ändrats) om man blev reportade där kunde man bli bannad av konsol utvecklaren vilket är lite annorlunda.

Skrivet av aholman:

@FuzioN: Är ganska säker på att först och främst kollar blizzard först när man fått några reports på sig. Finns ju många parametrar att ta in. Kan ju även se hur många gånger en reporter rapporterat fel och då nedgradera hens trovärdighet. Man kan ju tycka att ljuga och rapportera någon för abuse när de inte gjort något också bör bestraffas på nåt sätt. En "AI" skulle lätt kunna avgöra om en spelare faktiskt sagt och skrivit saker som man inte får etc. Men kommer nog än så länge vara en människa som har sista ordet.

Okej bra!

1
Skriv svar