Google Pixel 2 or bust?

Skägg.
10 Chambers
Google Pixel 2 or bust?

Det börjar bli dags att byta telefon och pensionera min LG G4. Gillade Nexus 5 skarpt, vanilla Android känns alltid lite rappare än partnertillverkares egna gui-jobb. Därför är jag bra sugen på en Pixel 2 men frågan är vad jag ska välja om den, likt föregångaren, inte kommer till Sverige. Iphone är inte aktuellt.


signatur
Medlem

Beror lite på vad du är ute efter i en telefon, men letar du "ren Android" så kolla in Nokia 8 som ett alternativ.

Relik 📜

Nokia 8 verkar som sagt trevlig, om än rätt dyr för vad du får. @reventlid har en inne i 99-rummet, kika! Annars har du ju Galaxy S8 som Svensson-val, eller Oneplus-familjen om du vill vara teknikhipster.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Skägg.
10 Chambers

Samsung är inte ett alternativ, "tivoli gui" som det sas på kontoret. Men Nokia.. hm. Hur är Sonys lurar nuförtiden?


signatur
Relik 📜
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Samsung är inte ett alternativ, "tivoli gui" som det sas på kontoret. Men Nokia.. hm. Hur är Sonys lurar nuförtiden?

Från en som har en.. De är okej, men det har fan inte hänt mycket senaste två åren. Speciellt nya XZ1 ("nya") nu känns verkligen riktigt bruna. Se bland annat diskussion i kommentarerna här: https://www.99.se/artikel/10744-sony-presenterar-nya-telefone...


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av emilakered:

Från en som har en.. De är okej, men det har fan inte hänt mycket senaste två åren. Speciellt nya XZ1 ("nya") nu känns verkligen riktigt bruna. Se bland annat diskussion i kommentarerna här: https://www.99.se/artikel/10744-sony-presenterar-nya-telefone...

Hm, känns verkligen som det är Pixel or bust.


signatur
Glitterdrottning
Amanda Reventlid

Du får gärna komma in och klämma och känna på den. Nokia 8 är en trevlig lur men måste erkänna att jag är rätt besviken på kameran. Känns mer som en mellansegmentskamera än en flaggskeppskamera.

Skägg.
10 Chambers

Xperia XZ Premium verkar ju ganska trevlig också.


signatur
Medlem

Har du funderat på att kolla på Oneplus telefonerna?

Relik 📜

Jag är ändå lite kär i LG G6. Skamligt sådär. Den verkar enormt tråkig, fast på ett bra sätt.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem
Skrivet av reventlid:

Du får gärna komma in och klämma och känna på den. Nokia 8 är en trevlig lur men måste erkänna att jag är rätt besviken på kameran. Känns mer som en mellansegmentskamera än en flaggskeppskamera.

Kameran är väl den del som var en liten besvikelse för de flesta, men realistiskt sett är Nokia 8 i mellansegmentet (övre delen av den, iaf prismässigt sett). Skall bli intressant att se hur Nokia 9 blir då den kommer, det är den telefon som är menad som flaggskeppsmodell.

Medlem

Honor 9 är riktigt bra. Jag rekommenderar den.

Medlem

Har personligen en XZ Premium som jag är sjukt nöjd med. Den är iof inte så billig, men väldigt kraftfull, bra kamera och skärm.
Den är dessutom, som många av Xperia modellerna väldigt stryktålig, vatten och dammtät till en väldigt bra nivå.

Sen, det kanske flera av dom nya har, men "Smart Stamina" som lär sig ditt användnings och laddningsmönster och sparar på batteriets livslängd.

Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Samsung är inte ett alternativ, "tivoli gui" som det sas på kontoret. Men Nokia.. hm. Hur är Sonys lurar nuförtiden?

Sony har prima lurar. Men kolla också in Huawei Mate 10 som har dedikerad AI-chip inbyggd. 9:an hade gjorts om till Porsche smartphone.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av xtrem11:

Sony har prima lurar. Men kolla också in Huawei Mate 10 som har dedikerad AI-chip inbyggd. 9:an hade gjorts om till Porsche smartphone.

Lutar åt en XZ Premium om Pixel inte kommer hit. Trist att deras slowmo går ner till 720p dock.


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Det är en kul feature, men samtidigt är den begränsad till 6 sekunder real time. Så det är inte det enklaste att få till ett bra slowmo klipp.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av waeress:

@Carl Johansson-Sundelius: Det är en kul feature, men samtidigt är den begränsad till 6 sekunder real time. Så det är inte det enklaste att få till ett bra slowmo klipp.

Mm, alla påpekar det i recensioner. Hur känns den annars?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Mm, alla påpekar det i recensioner. Hur känns den annars?

I övrigt är jag nöjd. Den är snabb, har en bra skärm och kamera och är stryktålig.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av waeress:

I övrigt är jag nöjd. Den är snabb, har en bra skärm och kamera och är stryktålig.

Har funderat på om 4K-skärmen drar massa extra batteri, men kanske inte är så?


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Jag har inte haft några problem med batterilängden, men det beror kanske på användning. Sällan jag kollar på längre filmklipp t.ex. Men om man då bortser från det jag inte har erfarenhet av så räcker batteriet länge.

Smart-stamina läget är iaf bra för det för att dra ut på batteriets livslängd.
Den lär sig ditt användningsmönster efter hand och om du har den på laddning laddar den inte konstant.

Medlem

Är kameran viktig och iphone inte ett alternativ så är det väl samsung som är första kandidat.

Känner du att touchwiz är för "tivoli" går det ju alltid att byta launcher. Jag kör alltid Nova i mina telefoner.

Mest för pengarna får du nog med Oneplus eller Honor.

Medlem

Definitivt one plus. Har en 3T själv och har aldrig varit så nöjd med en smartphone (haft 2-3 sony, samsung s6,s7 edge, nexus 5 & 5X) ... Pixel 2 kommer säkert vara perfekt om man har lust att lägga 8-9 lax. One plus 5 kostar 5 lax... Så, mitt förslag är one plus 5 då det är så gott som stock android om du inte vill lyxa till det med en pixel 2.

Medlem

Även om du skriver att iPhone inte är aktuellt så är det en sådan telefon du beskriver.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Frisell:

Är kameran viktig och iphone inte ett alternativ så är det väl samsung som är första kandidat.

Känner du att touchwiz är för "tivoli" går det ju alltid att byta launcher. Jag kör alltid Nova i mina telefoner.

Mest för pengarna får du nog med Oneplus eller Honor.

Kört Nova i många år, och just nu på min G4. Kanske blir det även på Pixel. Massa annat junk som Samsung håller på med, som inte fås bort launcher.

Skrivet av fredo:

Definitivt one plus. Har en 3T själv och har aldrig varit så nöjd med en smartphone (haft 2-3 sony, samsung s6,s7 edge, nexus 5 & 5X) ... Pixel 2 kommer säkert vara perfekt om man har lust att lägga 8-9 lax. One plus 5 kostar 5 lax... Så, mitt förslag är one plus 5 då det är så gott som stock android om du inte vill lyxa till det med en pixel 2.

Jo, Oneplus är ju lockande. Kan absolut vara ett alternativ.

Skrivet av mill:

Även om du skriver att iPhone inte är aktuellt så är det en sådan telefon du beskriver.

Haha, den insikten har slagit mig också. Fru kör Iphone, blir fnoskig varje gång jag ska göra något på den. Inte på det där anala "allt ska vara öppet"-sättet, har bara så svårt för deras gränssnitt.


signatur
Medlem

Kan tipsa om Nexus 6P, kolla lite på prestanda jämförelser på Youtube så du får en uppfattning om hur snabb den är. Även om den nu är något år gammal så hänger den med rätt bra.

Snygg, snabb och stock android Sitter med 8.0 OREO nu på min.

*Såg nu att det finns NEXUS 6P vs Pixel XL comparison på Youtube och måste säga att 6P hänger med bra i svängarna än

Medlem

Har själv en OnePlus 3t. En sak jag gillar med en är också servicen. Hade ett litet problem med kameran. Dem skickade en DHL kurir som hämtade mobilen på en torsdag, du kunde följa den hela vägen till reparationmed bilder och allt. Var tillbaka i min hand 6 dagar sedan senare.

Min flickvän som hatar teknik köpte en OnePlus 5 efter hon lånat min några gånger. Hon brukar klaga på allt, men har inte hört något om hennes OnePlus än

Plus att dash är det bästa sedan skivat bröd!

Medlem

Älskade min Nexus 5, men trivs bra med S7'an som jag fick på rea efter note-explosionen.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tvaettis:

Har själv en OnePlus 3t. En sak jag gillar med en är också servicen. Hade ett litet problem med kameran. Dem skickade en DHL kurir som hämtade mobilen på en torsdag, du kunde följa den hela vägen till reparationmed bilder och allt. Var tillbaka i min hand 6 dagar sedan senare.

Min flickvän som hatar teknik köpte en OnePlus 5 efter hon lånat min några gånger. Hon brukar klaga på allt, men har inte hört något om hennes OnePlus än

Plus att dash är det bästa sedan skivat bröd!

Dash?


signatur
Avstängd

Är det kompatibel med andra märken också?

12
Skriv svar