The Simple Apocalypse - Mitt första spelsläpp som utvecklare

Medlem
The Simple Apocalypse - Mitt första spelsläpp som utvecklare

Tjenis!
Jag har äntligen släppt mitt första spel sedan jag började med spelutveckling! Detta var dock inte tanken från början med projektet, utan jag har haft det som ett sidoprojekt till mitt spel "Just Us" som jag utvecklar, där jag testat olika nätverksfuntioner, steam integration m.m.

Tillslut hade spelet så många funktioner/features att jag bestämde mig för att göra ett spelbart spel utav det, och släppa det till försäljning.

Anledningen till att jag släppte det är också pga att jag fått flera förfrågningar om man kan "donera" till mitt projekt "Just Us", vilket jag inte accepterar. (crowdfunding etc), så istället för att folk ska skänka en pengar, erbjuder jag ett helt spel om man vill stödja utvecklingen av mitt huvudspel.

Steam store länk

Release Trailer

Skägg.
10 Chambers
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Mycket spännande! Det är fruktansvärt kul och utvecklande att pyssla med spelutveckling, det är ju inte något nytt PUBG eller CS, men man måste ju börja nånstanns

Medlem

@huklen: ser ju riktigt bra ut. Vad är de största utmaningarna och hur tänker du kring branschen som ny spelutvecklare?

Varför vill du inte använda donationer? Bara en undran.

Lycka till med utvecklingen!

Medlem
Skrivet av arch111:

@huklen: ser ju riktigt bra ut. Vad är de största utmaningarna och hur tänker du kring branschen som ny spelutvecklare?

Varför vill du inte använda donationer? Bara en undran.

Lycka till med utvecklingen!

Tack! Största utmaningen är att synas, PR är nog det mest tidskrävande och den svåraste biten. Att göra spelen är relativt "enkelt" i jämförelse..

Anledningen till att jag inte vill ta emot donationer är för att jag redan har en stadig inkomst och det är inte mitt levebröd, samt att jag vill inte känna en stress och/eller press att slutföra ett projekt, det kommer automatiskt med donationer då folk förväntar sig att få en produkt i slutändan.

Vaknar jag upp en dag och känner att det inte känns rätt längre, eller att min livssituation förändras, så vill jag inte även få känslan av att jag stulit pengar från folk, eller känna mig tvingad att slutföra något som jag inte längre vill arbeta med, om du förstår hur jag menar

Medlem

@huklen: bra svar, förstår absolut vad du menar.

Medlem

Stort tack till FZ som valde att ta med mig i erat nyhetsflöde!

Skägg.
10 Chambers

@huklen: Det var så lite, vi gillar svenska indieprojekt!


signatur
Medlem

@huklen Imponerande. Använder du någon spelmotor eller programmerar du själv?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

@huklen Imponerande. Använder du någon spelmotor eller programmerar du själv?

Båda mina projekt bygger jag i Unreal Engine

Medlem

@huklen: Coolt. Jag har testat Unreal lite men inte kommit särskilt långt. Typ texturerat och ljussatt lite. Vad använder du för att skapa dina 3d modeller? Lärde mig Maya lite halvbra förra hösten men har gått över till Blender p.g.a. priset


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

@huklen: Coolt. Jag har testat Unreal lite men inte kommit särskilt långt. Typ texturerat och ljussatt lite. Vad använder du för att skapa dina 3d modeller? Lärde mig Maya lite halvbra förra hösten men har gått över till Blender p.g.a. priset

Jag började med Blender men gick över till Maya LT när jag kände mig lite mer säker på vad jag pysslade med. För The Simple Apocalypse har jag mest köpt modellerna för att få ihop ett spel som ser bra ut utan att det tar allt för mycke tid från mitt huvudprojekt, iom att jag arbetar helt själv tar jag gärna alla genvägar jag kan för att spara tid, det tar upp nog mycket tid ändå

Medlem

@huklen: Det kan jag förstå. Att bara bygga en bana eller spelvärld tar mycket tid. Så om man ska göra alla modeller, texturering och animationer också kan man lägga hur mycket tid som helst. Nu ska jag inte störa mer. Lycka till med dina spel!


signatur

PSN: MrOakenborn

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av huklen:

Jag började med Blender men gick över till Maya LT när jag kände mig lite mer säker på vad jag pysslade med. För The Simple Apocalypse har jag mest köpt modellerna för att få ihop ett spel som ser bra ut utan att det tar allt för mycke tid från mitt huvudprojekt, iom att jag arbetar helt själv tar jag gärna alla genvägar jag kan för att spara tid, det tar upp nog mycket tid ändå

Påminner mycket om Unturned och Out of Ammo.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Påminner mycket om Unturned och Out of Ammo.

Känner tyvärr inte till Out of Ammo, men Unturned vet jag vad det är, det håller jag med om

1
Skriv svar