Musiker/ band på FZ?

Medlem
Musiker/ band på FZ?

Finns det några musiker/ bandmedlemar här på FZ?

Här är bandet jag spelar i, jag kör sång och komp.

http://www.garageband.com/artist/the_speed

Medlem

Spelar trummor, piano och lite, lite, lite gitarr.

Medlem

Riktigt bra måste jag säga!

Jag lirar en hel del gitarr på min fritid, men har inget seriöst band än. I skolan brukar jag och några polare spela några covers som ett band. Det är ju alltid en början.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag spelar munspel i ett punkband.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag e en jävel på Guitar hero:up:

Medlem

låter fan jätte bra fortsätt så


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem
Skrivet av MarkusWolf:

Finns det några musiker/ bandmedlemar här på FZ?

Här är bandet jag spelar i, jag kör sång och komp.

http://www.garageband.com/artist/the_speed

Det där var ju snuskigt jävla bra, ett nytt favoritband nästan

Själv spelar jag el-bas och komponerar lite musik till och från :3


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Jag spelar munspel i ett punkband.

Spännande bjosarn! Kan man få höra?

Själv spelar jag piano, och andra klaviatur såsom synthar, och gitarr. Jag komponerar en del också.

Man kan säga att jag spelar i ett band, men det går lite knackigt. Vi är inte särskilt disciplinerade och skulle behöva en metal-gitarrist.


signatur

I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel

Medlem

räknas jag som en musiker om jag använder fruity loops?

Brain, grymt spelande från videon!

Medlem
Skrivet av GrovPortion:

räknas jag som en musiker om jag använder fruity loops?

Brain, grymt spelande från videon!

Klart du gör, man måste ju ändå förstå vilka toner som funkar tillsammans och sånt, musikteori du vet


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av GrovPortion:

räknas jag som en musiker om jag använder fruity loops?

Brain, grymt spelande från videon!

Klart du gör, man måste ju ändå förstå vilka toner som funkar tillsammans och sånt, musikteori du vet

Förutsatt att man tänker så. Jag har sett massor med folk som använder färdiga loopar och bara kombinerar ihop dem på ren slump. Om man ska kalla sig musiker tycker jag att man ska ha en viss medvetandegrad om det man pysslar med. Detta för att kunna väga in en grad av proffesionalism i begreppet och särskilja musiker från utövare av musik.

På samma sätt som jag inte väljer att kalla mig matematiker bara för att jag sitter med en miniräknare och kontrollräknar mina lönespecifikationer eller biolog för att jag slår upp vilka fåglar jag har på fågelbordet skulle jag inte kalla mig musiker om jag utan förståelse sitter och plockar ihop färdiga musikslingor som är gjorda för att passa ihop från första början.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Spelar gitarr, lite munspel, och även piano. Har agerat låtskrivare åt min bror ett tag och numera skriver jag även med mitt band(vi har influenser från överallt så det blir mycket alternativt åt radiohead/pink floyd-under-70-talet-hållet, men också mycket jazz). Har även kunskaper inom produktions-verktyg på pc/mac, FL studio, Reason, Logic Studio, bland annat. Använder FL studio just nu för att kunna komponera en orkestral uppsättning jag har haft i skallen ett tag. Producerar även tillsammans med en rappare som jag gick i grundskolan med, ni kommer få höra en del från mig snart, truuuuust me !

Säg till om det är någon som är intresserad av någon form av kollaboration, vi på FZ borde göra något tillsammans !

Medlem

Fan Famest, kan hända att man hör av sig till dig då om det behövs någon musik till någon framtida filmproduktion. ^_^


signatur

Videomupp

Medlem

spelar komp i ett band

www.assailant.se


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Famest:

Säg till om det är någon som är intresserad av någon form av kollaboration, vi på FZ borde göra något tillsammans !

Det där låter ju faktiskt som en riktigt bra idé ju!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Bassist och vokalist här


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Medlem

Producerar Hands Up/Commercial Trance och hiphop beats i bla. Reason och Fl studio


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Röjjer dödsmetal på basen. Skriver inget eget dock.


signatur

Eh is pretty cool guy!

Medlem

Lirar gura. Inget band för det finns inga trummisar här.


signatur

Övning ger träning.

Medlem

själv håller jag på och sätta ihop en munspels orkester


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av Famest:

Säg till om det är någon som är intresserad av någon form av kollaboration, vi på FZ borde göra något tillsammans !

Det där låter ju faktiskt som en riktigt bra idé ju!

Visst! Tänk dig, the FZ-theme song. En idé att kolla närmare på. Ska faktiskt tänka lite på det :D.

Medlem

Spelar lite allt möjligt, men gitarr är huvudinstrumentet. Spelar inte i något seriöst band, men har lite olika projekt med kompisar.

Medlem

Båtsman är tillbaka


signatur

Rawr

Medlem

Spelar Nyckelharpa sen 11 år tillbaka och har börjat spela lite gitarr nu de senaste två åren. Har ett band med min familj och vi har konserter och uppträdande lite då och då.Har till och med spelat in en skiva,fast det var bara för att våran speltradition från norra uppland och roslagen skulle arkiveras. =P


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem
Skrivet av Soulless:

spelar komp i ett band

www.assailant.se

Det där var.... Riktigt jävla bra


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=05Z_WvLFpJQ
Spelar inte, men har precis börjat rodda lite PR och kontakt utåt

Medlem
Skrivet av WildThing:

Fan Famest, kan hända att man hör av sig till dig då om det behövs någon musik till någon framtida filmproduktion. ^_^

Har enormt goda kunskaper i både fl studio och reason, producerar all möjlig musik. Gör bla. hiphop beats till en grupp i gävle som heter Maven Mode. Så du kan alltid komma till mig också om du behöver något ^^, hehe.

Då jag gör hiphop beats, så har jag grymt goda kunskaper i orchestration:)


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av Famest:

Säg till om det är någon som är intresserad av någon form av kollaboration, vi på FZ borde göra något tillsammans !

Det där låter ju faktiskt som en riktigt bra idé ju!

Jag är också på:) Har en hemmastudio, spelar gitarr, theremin, kaossilator och har tillgång till en större studio:)

Håller för närvarande på att spela in en demo med mitt band, återkommer med mer information om det sen.

12
Skriv svar