Kolla in första 30 minuterna av Monster Hunter: World

Robot
Kolla in första 30 minuterna av Monster Hunter: World

Visar upp karaktärsskapelse, fiske och såklart: monsterjakt!

#capcom, #monster-hunter-world, #tokyo-game-show


Medlem

Jag är så vansinnigt hajpad! Ge mig!

Medlem

Har aldrig spelat ett Monster Hunter spel, enkla förklaringen är för att det har varit på bärbart/konsoler.

Men eftersom detta kommer till PC och ser riktigt intressant ut så lär jag nog testa det.

Synd bara att det som så många andra spel kommer senare till PC, vidrigt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Har aldrig spelat ett Monster Hunter spel, enkla förklaringen är för att det har varit på bärbart/konsoler.

Men eftersom detta kommer till PC och ser riktigt intressant ut så lär jag nog testa det.

Synd bara att det som så många andra spel kommer senare till PC, vidrigt.

Det är konstigt att det bara är folk med PC som klagar när ett spel släpps senare till deras plattform. Tror aldrig jag läst en kommentar från en konsolspelare (eller fanboys som vi brukar kallas av PC master rejs) där det klagas över att ett spel släpps till PC först. Inser också att sista raden kan ha varit sarkasm. Svårt att avgöra i text


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Fezk:

Har aldrig spelat ett Monster Hunter spel, enkla förklaringen är för att det har varit på bärbart/konsoler.

Men eftersom detta kommer till PC och ser riktigt intressant ut så lär jag nog testa det.

Synd bara att det som så många andra spel kommer senare till PC, vidrigt.

Förståeligt att det kommer senare till PC dock. Vi har en ganska mycket knepigare marknad.

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Det är konstigt att det bara är folk med PC som klagar när ett spel släpps senare till deras plattform. Tror aldrig jag läst en kommentar från en konsolspelare (eller fanboys som vi brukar kallas av PC master rejs) där det klagas över att ett spel släpps till PC först. Inser också att sista raden kan ha varit sarkasm. Svårt att avgöra i text

Då måste du ha missat ett EXTREMT antal kommentarer över åren. Bara klagomålen mellan konsoler att ett spel släpps en vecka tidigare till den ena eller andra är förbannat frekvent

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Då måste du ha missat ett EXTREMT antal kommentarer över åren. Bara klagomålen mellan konsoler att ett spel släpps en vecka tidigare till den ena eller andra är förbannat frekvent

Jo dom har jag sett Menar spel som släpps på PC först och sen eventuellt kommer till konsol. Typ Cities Skylines, Pillars of Eternity, PUBG, Sims 4, XCOM 2 o.s.v. Har inte hört/läst mycket klag på det. Men kan ha missat extremt många kommentarer på ämnet.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Det är konstigt att det bara är folk med PC som klagar när ett spel släpps senare till deras plattform. Tror aldrig jag läst en kommentar från en konsolspelare (eller fanboys som vi brukar kallas av PC master rejs) där det klagas över att ett spel släpps till PC först. Inser också att sista raden kan ha varit sarkasm. Svårt att avgöra i text

Skrivet av Oakenborn:

Jo dom har jag sett Menar spel som släpps på PC först och sen eventuellt kommer till konsol. Typ Cities Skylines, Pillars of Eternity, PUBG, Sims 4, XCOM 2 o.s.v. Har inte hört/läst mycket klag på det. Men kan ha missat extremt många kommentarer på ämnet.

Meh, jag bryr mig inte speciellt mycket egentligen. Tycker det är tråkigt för alla parter om ett spel släpps senare(eller inte alls) på vad det än är man spelar på. ( Dock skulle konsoler kunnat slopas överhuvudtaget hähä )

Och sen lär du nog ha missat diverse större forum när det kommer till klagandet. Det är mycket klagande från alla håll och kanter, så håller inte riktigt med dig att "PC-folket" är de enda som klagar.

Sen gällande spelen du nämnde kanske är för att just 99% kör dessa spel på just PC. ^^


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Meh, jag bryr mig inte speciellt mycket egentligen. Tycker det är tråkigt för alla parter om ett spel släpps senare(eller inte alls) på vad det än är man spelar på. ( Dock skulle konsoler kunnat slopas överhuvudtaget hähä )

Och sen lär du nog ha missat diverse större forum när det kommer till klagandet. Det är mycket klagande från alla håll och kanter, så håller inte riktigt med dig att "PC-folket" är de enda som klagar.

Sen gällande spelen du nämnde kanske är för att just 99% kör dessa spel på just PC. ^^

Jo egentligen funkar isometrisk vy bäst med mus och tangentbord. Samma med RTS.
Tyckte egentligen bara att det var lite roligt och överdrivet att avsluta med ordet vidrigt

Har för övrigt aldrig heller spelat Monster Hunter. Ska bli kul att testa. På PS4


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Aldrig spelat ett Monster Hunter tidigare men detta ser helt klart intressant ut.


signatur
Medlem

Senast jag körde Monster Hunter vad MH Tri till Wii, det var kul men samtidigt känndes det väldigt begränsat.. inget multiplayer i jaga monster, bara i arena vilket gick i local co-op också. Men det är det stora som jag ville, så nu med detta till PC (har inget PS eller 3DS så missat alla andra efter Wii versionen) så kommer jag nog definitivt köpa detta.

1
Skriv svar