Total War: Wahammer 2:s kampanj Mortal Empires kommer innehålla 117 factions

Robot
Total War: Wahammer 2:s kampanj Mortal Empires kommer innehålla 117 factions

Fiender från första spelet återvänder.

#total-war, #warhammer-2


Medlem

Legat och kollat varenda gameplay om kvällarna nu. Kan inte vänta, och det bästa är att de kommer att överföra många av de nya funktionerna till Mortal Empire, även till de gamla factions. Vortex kommer dock inte vara med i Mortal kampanjen.

Medlem

Jag kommer vänta lite med TWW2, är hårt fast i Divinity Original Sin 2 just nu. Men sen blir det nästa spel att ta upp.

Medlem

TWENTY THOUSAND ROARING ORCS!

Medlem

CTRL + K = CTRL + Kopiera?

eller vad menar ni?


signatur

P.L.U.R

Medlem

@SorbP: ctrl+c brukar vara copy på mina burkar.

Skribent
Skrivet av SorbP:

CTRL + K = CTRL + Kopiera?

eller vad menar ni?

Vafalls! Måste varit en total hjärnfjärt från mig. Tänkte "kopiera" och skrev CTRL+C.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem
Skrivet av esset:

@SorbP: ctrl+c brukar vara copy på mina burkar.

Jo på mina med, så därför jag frågade


signatur

P.L.U.R

Medlem

Wait, blir det 117 spelbara faktioner, eller är det 117 icke spelbara AI-faktioner, eller är det 117 faktioner av både AI-styrda och spelbara faktioner? Enlighten me

Medlem

@ForrestFox: Skulle tippa till 99,99 % säkerhet är det, det senare alternativet. Det är högst troligen mellan 10-20 spelbara raser varav resten AI, med ett dlc-tillägg på 20-30 st till eller nått.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Wait, blir det 117 spelbara faktioner, eller är det 117 icke spelbara AI-faktioner, eller är det 117 faktioner av både AI-styrda och spelbara faktioner? Enlighten me

Eftersom man som ägare av enbart TWWH2 inte kommer kunna spela de tidigare raserna så lär de inte vara spelbara. Inte heller de som äger TWWH1 kommer kunna spela de gamla raserna i början men världarna ska patchas ihop efter nån månad.

Medlem

@Komured: Fast behöver äga båda spelen om du kunna spela Mortal Empires-världen(den ihopsatta världen) .

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

@Komured: Fast behöver äga båda spelen om du kunna spela Mortal Empires-världen(den ihopsatta världen) .

Ungefär det jag skrev Fast inte lika tydligt.

Medlem
Skrivet av zumo:

@ForrestFox: Skulle tippa till 99,99 % säkerhet är det, det senare alternativet. Det är högst troligen mellan 10-20 spelbara raser varav resten AI, med ett dlc-tillägg på 20-30 st till eller nått.

Mja, fast nu finns det ju inte 117 raser. En ras kan ju ha flera olika faktioner (det som skiljer varje faktion inom samma ras är ledare och startplats på kartan), därav mitt intresse om de kommer utöka spelbara faktioner per ras. Men jag gissar att du har rätt, det blir nog svårt för dem att speltesta så att 117 spelbara faktioner funkar som det ska.
Men det hade ju varit intressant att ha så många att välja på med varsin unika startplats på kartan

Medlem
Skrivet av Komured:

Eftersom man som ägare av enbart TWWH2 inte kommer kunna spela de tidigare raserna så lär de inte vara spelbara. Inte heller de som äger TWWH1 kommer kunna spela de gamla raserna i början men världarna ska patchas ihop efter nån månad.

Nej, världarna ska inte "patchas ihop". Har man WH1 så kan man bara spela vanliga kartan. Har man bara WH2 så kan man bara spela en stand-alone-kampanj som är mindre än den stora kartan. Har man däremot båda spelen så får man tillgång till en NY karta, som är jättestor.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

1
Skriv svar