*2K får site att dra tillbaka lågt NBA 2K18-betyg

Medlem

Fantastiskt smart av 2K, aldrig hörtalas om Streisandeffekten? Kommer vara på tungan på många stora youtubers veckor framöver nu.

Medlem

Lär av Warframe hur det går till.
Spelet är kul att grinda, utvecklarna sympatiska och öppna, vilket leder till loyala spelare som köper skins och valuta för att stödja spelet.

En perfekt winwin.

Medlem

Jag betalade över 10.000 kr för bilar på "Need For Speed: World", och då har jag inte räknat med vad spelet kostade när jag förköpte det 2010. Visst, det fanns som gratisversion, men jag ville ha allt extra som ingick när man betalade för spelet.
Men det blev många coola och snygga bilar som jag köpte vartefter de kom ut.
Det går inte att spela det längre, efter att servrarna stängdes 2015. Det var inte så många år det gick att spela. Det finns privata servrar uppe, men de vågar jag inte gå in på.
Jag gillade det spelet i NFS-serien. Det var riktigt roligt och snyggt. Multiplayer-delen var kul.
Så lite blåst känner jag mig ju när jag tänker på det. Hade jag vetat att de skulle stänga ner servrarna efter bara några år, så hade jag ju inte köpt så många bilar.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Need_for_Speed:_World


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Jag betalade över 10.000 kr för bilar på "Need For Speed: World", och då har jag inte räknat med vad spelet kostade när jag förköpte det 2010. Visst, det fanns som gratisversion, men jag ville ha allt extra som ingick när man betalade för spelet.
Men det blev många coola och snygga bilar som jag köpte vartefter de kom ut.
Det går inte att spela det längre, efter att servrarna stängdes 2015. Det var inte så många år det gick att spela. Det finns privata servrar uppe, men de vågar jag inte gå in på.
Jag gillade det spelet i NFS-serien. Det var riktigt roligt och snyggt. Multiplayer-delen var kul.
Så lite blåst känner jag mig ju när jag tänker på det. Hade jag vetat att de skulle stänga ner servrarna efter bara några år, så hade jag ju inte köpt så många bilar.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Need_for_Speed:_World

Sedan har ju EA ett ganska känt rykte om sig att stänga ned servrar relativt tidigt så det var ju inte direkt oväntat, särskilt inte med de spelarsiffrorna NFS:World hade.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Sedan har ju EA ett ganska känt rykte om sig att stänga ned servrar relativt tidigt så det var ju inte direkt oväntat, särskilt inte med de spelarsiffrorna NFS:World hade.

Men jag visste ju tyvärr inte det, då.
Man lär sig den hårda vägen, ibland.
Ska försöka tänka efter före.
Men NFS:World var kul.
Skulle inte köpt så många coola bilar bara.


signatur

autograph

Medlem
Mikrotransaktioner kvar så länge folk inte röstar med plånboken

Folk gnäller och sätter låga betyg på Steam.
Ja, det är skit med mikrotransaktioner (på den här nivån...).

MEN så länge folk köper skiten kommer de finnas kvar.
Tror inte 2K bryr sig märkbart om arga kommentarer på div forum, när de samtidigt ser miljontals dollar rassla in som mikrotransaktioner.
Hade folk helt enkelt bojkottat spel som bygger helt på mikrotransaktioner så hade företaget fått ändra sin affärsmodel.

Röda siffror slår bra mycket hårdare än folk som gnäller på forum, sen springer raka vägen och köper spelet ändå

Lite mikrotransaktioner är helt okay, men när man förväntas betala flera gånger spelets kostnad för skit som borde ingått från början blir man bara trött...grinda 20 timmar eller betala 15 spänn liksom...

12
Skriv svar