Nintendo Network får tvåstegsverifiering

Robot
Nintendo Network får tvåstegsverifiering
Medlem

Var först emot såna här grejer för det kändes "jobbigt", men efter mitt spotify konto blev kapat så uppskattar jag att såna här saker finns!

Medlem
Skrivet av Luftman:

Var först emot såna här grejer för det kändes "jobbigt", men efter mitt spotify konto blev kapat så uppskattar jag att såna här saker finns!

La någon in annan musik i dina spellistor eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Luftman:

Var först emot såna här grejer för det kändes "jobbigt", men efter mitt spotify konto blev kapat så uppskattar jag att såna här saker finns!

Oftast fungerar det bra. Höll dock på att förlora flera konton när telefonen gick sönder, så jag är inget större fan av just Google Authenticator. Det var inga problem att komma igång med Google Authenticator igen, men alla mina sparade konton hade försvunnit. Jag fick maila samtliga tjänster för att få tvåstegsverifieringen inaktiverad, vilket var allt annat än en dans på röda rosor. Av denna anledning så föredrar jag tvåstegsverifiering via SMS. Det kanske inte är säkrare, men det är åtminstone ingen pain in the ass om man skulle förlora en auktoriserad enhet.

Medlem

@Bojkott Byt till Authy om du är orolig, funkar på alla ställen där Google Authenticator funkar, OCH programmet kan skapa och underhålla en krypterad backup som du kan återställa på en ny enhet utan problem.

När jag tänker efter så borde vi rekommendera Authy över Google Authenticator för just den anledningen (möjligheten att återställa allt på ny enhet enkelt).

Authy finns för både iOS och Android.
https://authy.com/download/


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av Hipshot:

La någon in annan musik i dina spellistor eller?

Nej faktiskt inte, hann ju reagera rätt snabbt och blockera åtkomsten då jag använder spotify dagligen. Personen som stal kontot gjorde dock till sin livsuppgift att ta bort mina två största spellistor men inget mer.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Oftast fungerar det bra. Höll dock på att förlora flera konton när telefonen gick sönder, så jag är inget större fan av just Google Authenticator. Det var inga problem att komma igång med Google Authenticator igen, men alla mina sparade konton hade försvunnit. Jag fick maila samtliga tjänster för att få tvåstegsverifieringen inaktiverad, vilket var allt annat än en dans på röda rosor. Av denna anledning så föredrar jag tvåstegsverifiering via SMS. Det kanske inte är säkrare, men det är åtminstone ingen pain in the ass om man skulle förlora en auktoriserad enhet.

Tycker personligen Steams mobilgrunka funkar rätt fint, har aldrig provat googles dock.

Medlem

Härligt, då behöver man tvåstegsverifiera sina fyra Nintendo-konton för att lägga till en vän genom deras 52-siffriga kreditkorts-friendcode.

Medlem
Skrivet av Luftman:

Tycker personligen Steams mobilgrunka funkar rätt fint, har aldrig provat googles dock.

Steam Guard fungerar bra eftersom att den använder sig av SMS. Så om du byter eller tabbar bort din telefon så kan du återaktivera det så länge du har samma telefonnummer.

Avstängd

@Bojkott: Se till att ha backup på authenticatorn nästa gång.

Medlem

Mitt originkonto blev hackat, finns inte en möjlighet i världen att h*n "visste" mitt lösenord,

Men fick ringa till EA support, och dom fixa till allt, och lade in SMS som tvåstegsverifiering... Skulle jag aldrig ha gjort.

Mitt i nätterna ibland plinga telefonen, så stod det på ryska "blblrrlblyatxaxa 4267825"

Fatta tillslut att man kunde ha google authenticator för Origin, och sedan dess har allt fungerat bra.

Avstängd

Mitt ps4 konto blev hackat men har skaffat dubbel säkerhet på det nu via telefonen. Sedan dess har jag aldrig haft problem.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Välkommen förbi millennium skiftet Nintendo.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Avstängd
Skrivet av CARTMAN:

Välkommen förbi millennium skiftet Nintendo.

För tvåstegsverifiering var SÅ vanligt mer än hos internetbanker innan det här årtiondet?

Medlem
Skrivet av Araxes:

För tvåstegsverifiering var SÅ vanligt mer än hos internetbanker innan det här årtiondet?

Nej ja vet men ja menar bara att Nintendo hakar efter alltid lika sent i nätfunktionerna.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Nej ja vet men ja menar bara att Nintendo hakar efter alltid lika sent i nätfunktionerna.

Om något så var Nintendo snabbare på att implementera 2FA på sina Nintendo Accounts än MS eller Sony var för Xbox live och PSN.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

1
Skriv svar