Shadow of Wars mikrotransaktioner ska inte hindra spelglädjen

Robot
Shadow of Wars mikrotransaktioner ska inte hindra spelglädjen
Medlem

Tack, men nej tack.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

På mobiler är spel med mikrotransaktioner gratis. Att införa det på fullpris single-player spel är riktigt dålig stil. Jag kommer visserligen köpa Shadow of War ändå, för jag älskade första spelet och detta ser mycket bra ut. Men jag gillar inte mikrotransaktionerna och kommer inte använda dem.

Medlem

Vadå, är inte detta ett single player spel? Jag fattar loot lådor i mp, man vill visa upp något för nån annan. Men i single player? Aja det är ju eget val o köpa.

Medlem

Förbokade guld versionen för 700kr till PC nedladdning igår.

One game to rule them all.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Bojkott.
Jag kommer aldrig försvara mikrotransaktioner i SP spel, speciellt om man kan även använda det till multiplayer delen.
Och sen var det riktigt vidrigt av dem att tjäna pengar på en mans död.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Bojkott.
Jag kommer aldrig försvara mikrotransaktioner i SP spel, speciellt om man kan även använda det till multiplayer delen.
Och sen var det riktigt vidrigt av dem att tjäna pengar på en mans död.

Samma här. Blir total bojkott utav detta. Hade sett fram emot det här liret. Ända tills jag hörde om lootboxes och all denna oetiska dynga i ett (för mig) single player spel.

Medlem

Ett exempel på riktigt dålig implementering av mikrotransaktioner: https://youtu.be/w_AgjWkNGew?t=2m33s

Dead Space 3 som också har mikrotransaktioner fick däremot aldrig känslan att behöva gå genom det systemet, det fanns där men spelet gav en tillräckligt med resurser så det blev aldrig en tanke.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Kommer förmodligen skaffa det här. Inte för att jag tycker det första var bra utan mer för att jag gillar loot boxes.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Problemet för mig är inte balanseringen och att saker från lådor förmodligen är bättre. Problemet ligger i att dem släpper ett spel för 600kr sen tar bort saker från spelet o sätter dem bakom yttligare en "pay wall".

Medlem

Undrar hur recensionerna kommer se ut på Steam, hehe.

Medlem

Tappade intresset när mikrotransaktionerna presenterades.

Medlem

Enda sättet de inte kan "distrahera" på är genom att inte ha några alls.

Medlem

Har läst intervjun på Eurogamer nu och fattar helt ärligt inte varför dom har loot boxes. Enligt honom är det för dom som "are protective of their spare time and scared when a massive game comes along that they're not getting to see the full experience."
Som jag fattar det är det egentligen bara ett system för dom som hellre lägger pengar än tid på spelet. Men då är frågan; varför ens spela spelet? Då missar man ju den där sköna känslan när man kämpat med en boss och slutligen vinner eller äntligen lyckas få tag i det där vapnet man suktat efter. Ytterst märkligt.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Blir så att mina pengar inte distraherar deras plattform - inget köp helt enkelt.

Medlem

Så den solklara frågan är då, varför ens ha mikrotransaktioner med då?

( förutom det uppenbara roffa-mera-pengar motivet )


signatur

Nämen!

Monolith brukar aldrig jäklar med spelarna, det måste vara någon ond kraft bakom det hela (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

@Oakenborn: ställde mig exakt samma fråga till mig själv.
Jag gissar på att dom bara satsar på att casha in på folk som inte vill/orkar spela spelet.
Att det finns folk som spenderar på onödiga saker vet vi sen länge.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Resten av spelet är designat kring det faktum att mikrotransaktioner finns. Det går inte att komma runt det.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Monolith brukar aldrig jäklar med spelarna, det måste vara någon ond kraft bakom det hela (?)

Kan det va Sauron som gått och blivit girig?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Så singeplayer är så tråkigt att man måste betala för att hoppa över saker? Om så är fallet så förtjänar det självklart både lågt betyg och bojkott när de vågar ta betalt i fullpris. Hoppas bara att folk i alla fall inte förbokat skiten, det är i sånna fall det är dags att rösta med sina pengar. Finns så många bra spel att man i alla fall kan skippa förbokning..

Medlem

Jag var en av dem som kommer bojkotta spelet på grund av mikrotransaktioner (MT) i ett - tillmestadels - singleplayer spel. Detta löser inget enligt mig. Det är själva idiotin med MT som gör mig avtänd och ni kan räkna med att åtminstone den där arenan eller MP kommer vara baserad på MT.


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

@Oakenborn: Exakt. Och visst är känslan av spelet rubbad? Tänk vi kommer alltid få påminnas av guldet vi kan använda för att köpa tattiga loot boxes. Garanterat kommer det dyka upp meddelanden o skit trots att WB bara borstade av den frågan. Fan för WB att göra såhär. Jag älskade första spelet o längtade till uppföljaren. Aja. Jag fokuserar på spel som inte behöver massa krams. Divinity Original Sin 2 är som en frisk fläkt i detta spellandskap!


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

Jävlar va folk gråter i kommentarsfältet. De som "bojkottar" spelet kommer gå miste om ett riktigt bra spel.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

@Kleptoman: Det är principen. Och för övrigt verkar spelet inte bli som jag trodde (inte heller bättre än jag trodde).


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem
Skrivet av aholman:

Så singeplayer är så tråkigt att man måste betala för att hoppa över saker? Om så är fallet så förtjänar det självklart både lågt betyg och bojkott när de vågar ta betalt i fullpris. Hoppas bara att folk i alla fall inte förbokat skiten, det är i sånna fall det är dags att rösta med sina pengar. Finns så många bra spel att man i alla fall kan skippa förbokning..

Håller med dig. Känns överdrivet att bojkotta spelet men det känns däremot som en bra idé att inte förboka denna titel innan någon har hunnit kolla hur loot-systemet fungerar.
Har spelat en del både For Honor och Destiny 2. Spel som båda har slumpmässiga loot-system där man kan spendera pengar för att få saker. Men det är inget som är in your face så jag bryr mig inte om det.


signatur

PSN: MrOakenborn

Inaktiv
Skrivet av Oakenborn:

Håller med dig. Känns överdrivet att bojkotta spelet men det känns däremot som en bra idé att inte förboka denna titel innan någon har hunnit kolla hur loot-systemet fungerar.
Har spelat en del både For Honor och Destiny 2. Spel som båda har slumpmässiga loot-system där man kan spendera pengar för att få saker. Men det är inget som är in your face så jag bryr mig inte om det.

Nu vet jag inte hur det är i For Honor men i Dstiny 2 så är det även endast kosmetiska saker man kan köpa och detta kan man även få gratis varje gång man levlar (man tjänar fortfarande XP efter max lvl).

Medlem

Anledningen till att microtransactions över huvud taget ens existerar är ju för att folk faktiskt betalar för skiten. Lägger vi av med det så borde utvecklare och utgivare se det snart nog.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Jävlar va folk gråter i kommentarsfältet. De som "bojkottar" spelet kommer gå miste om ett riktigt bra spel.

Hur hade du tänkt att folk skulle visa sitt missnöje annars? Bästa sättet att visa för dem att de gör fel är att inte ge dem pengar. Då blir deras investerare sura och förhoppningsvis tänker en gång extra. Kvittar om det är ett bra spel eller inte, dåliga beslut skall inte premieras.

Inaktiv

Min uppfattning är att problemet med när mikrotransaktioner finns i spel så är det oftast designat så att man måste välja att spendera PENGAR eller TID för att det ska vara roligt / gå framåt.

12
Skriv svar