Fortnites Battle Royale-läge blir gratis - Battlegrounds-skaparna skriver bekymrat pressmeddelande

Medlem

Ah detta rabalder.

Problemet med att Fortnite kopierar Battle Royale-genren handlar helt enkelt om att Epic levererar den motor (Unreal Engine) som driver PUBG och skapar därmed en intressekonflikt med sin egen kund (eller som Bluehole kallar det: sin affärspartner).

Medlem

De borde vara tacksamma att motorn de använder kommer optimeras för deras eget spel. Gör ett bättre spel än Epic bara så är det inget problem. Jag kan tänka mig att överge BG då jag tycker det är väldigt taffligt implementerat.

Medlem
Skrivet av mill:

De borde vara tacksamma att motorn de använder kommer optimeras för deras eget spel. Gör ett bättre spel än Epic bara så är det inget problem. Jag kan tänka mig att överge BG då jag tycker det är väldigt taffligt implementerat.

Ganska naivt men vill du tro att det är så det fungerar så orkar jag inte försöka stoppa dig ytterligare.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Åh, Battle Royale. Aldrig läst boken, men filmatiseringen hör till den mest överreklamerade smörja jag någonsin sett.

Vad gäller topic så känns det lite löjligt att Bluehole ens reagerar. De har inte direkt ensamrätt på genren, och PUBG:s existens är ju i sin tur piggybacking på antiklimaxet DayZ resulterade i.

BR fanns både till Arma 2 och 3 långt innan H1DZ1H1 koperiade hela idén.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:

BR fanns både till Arma 2 och 3 långt innan H1DZ1H1 koperiade hela idén.

Och helt ärligt, det fungerade bättre i Arma 2 och 3 än vad de har gjort i alla kopior efter dem.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av azynkron:

BR fanns både till Arma 2 och 3 långt innan H1DZ1H1 koperiade hela idén.

Osäker på varför du citerade mitt inlägg?

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Osäker på varför du citerade mitt inlägg?

Because.. reasons?

Du pratade om att de piggybackade på DayZ och poängen är att det började även innan DayZ.
</>clarification<>


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av azynkron:

Because.. reasons?

Du pratade om att de piggybackade på DayZ och poängen är att det började även innan DayZ.
</>clarification<>

Genren ja. Min poäng var emellertid att både satsningen på PUBG och den kommersiella succé det resulterade i bygger på marknaden DayZ visade upp och tomrummet spelet lämnade efter sig.

Vad gäller själva Battle Royale-subgenren har den ju funnits hur länge som helst i form av moddar till diverse spel, långt innan Arma såg dagens ljus.

Medlem
Skrivet av Esri:

Stämmer bra, problemet är bara att deras "vanliga" läge är riktigt dåligt genomtänkt. För min hade jag hellre sett att de la all fokus på att få det att fungera istället för att hoppa på PUBG tåget. Hade hoppats på att kunna spela ett bra towerdefence spel i coop... så var det inte.

Jag tror dock att epic hade detta som en key question på deras måndags möte.

"Ska vi nu göra som Esri bad om eller ska vi dra in ytterligare 2.6miljarder kronor?"

Medlem
Skrivet av Allexz:

Jag tror dock att epic hade detta som en key question på deras måndags möte.

"Ska vi nu göra som Esri bad om eller ska vi dra in ytterligare 2.6miljarder kronor?"

Vad sägs om att låta bli att svara på saker som är nästan ett år gammalt? Eller ska de ta upp det på sitt möte också?

12
Skriv svar