Skyddar verkligen en stekpanna mot skott?

Robot
Skyddar verkligen en stekpanna mot skott?

Battlegrounds-spelarnas favorittillhygge får bekänna färg i verkligheten.


Medlem

Så kan dom ju inte ha det. Måste patchas

Medlem

Stekpannan bär man ju mest med sig för att kunna värma på kycklingen med när man vunnit.

Medlem

Jupp, som väntat stoppar det bara små kulor med liten laddning, så fort det blir lite kraftigare vapen med tyngre kulor och/eller kraftigare laddning behövs betydligt bättre pansar än några millimeter gjutjärn.
Gissa varför jag garvar åt Hollywoodfilmer där de tar skydd bakom ett träbord eller en bildörr.

Spelutvecklare

Fast egentligen vet vi alla att stekpannor faktiskt reagerar såhär när det kommer till att bli skjutna:

Medlem

@deadtoast: är detta ett spel eller bara en GIF?!

Medlem

@Wolfkin: Fast att ta skydd bakom bord eller bildörrar ger ju åtminstone ett visuellt skydd, alltså att det blir svårare att sikta på dig, och att det lär ju öka dina chanser att överleva åtminstone till nån grad...

Men filmer där bildörrar, bord eller liknande stoppar grovkalibriga kulor helt är verkligen skrattretande!
Dock undrar jag ibland om amerikanska polisbilar har dörrar stoppade med nåt skottsäkert, för även IRL använder ju dom ofta dörrarna som skydd. Men det kanske bara är för att gömma sig, samt kanske att ha något att stöda vapnen på.

Spelutvecklare

@Megagurra: Det är ett spel jag håller på att göra
Spelet heter "My Friend Pedro: Blood Bullets Bananas'. Du kan se mer på min Twitter: https://twitter.com/deadtoast_com

Medlem

@ompalompa: Jodå, visst visuellt skydd ger det ju men när du ser ett helt vanligt köksbord pepprat med 30 kulor från AK utan nån penetrering blir det bara löjligt.
Vissa polisbilar, åtminstone i USA, har bepansring i dörrarna men det är bara ett fåtal av alla, stort sett bara de som är för special styrkor, en helt vanlig polisbil är samma som vilken personbil som helst, bara lite plåt och stoppning.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av deadtoast:

Fast egentligen vet vi alla att stekpannor faktiskt reagerar såhär när det kommer till att bli skjutna: https://i.imgur.com/U8PSmdP.gif

Touché! Kan man slå tillbaka kulor mot fienden också?


signatur
Spelutvecklare

@Carl Johansson-Sundelius: Nä, man kan inte plocka upp stekpannorna Bara sparka dem. Men man kan sparka en stekpanna in i huvudet på en fiende för att knocka dem

Medlem

Jag har hellre en stekpanna som skydd än inget alls, om någon försöker skjuta mot mig. Men jag är besviken. Jag har hela tiden trott att alla spel är 100% realistiska :(.

Medlem

Polisen är oftast tränade att ta skydd bakom fronten så att de har motorblocket mellan sig och gärningsmannen.

En 9mm som kommer in från rak vinkel går med stor sannolikhet igenom en stekpanna (iaf helmantlade kulor) men det är svårt att testa pga säkerhetsrisken.

Medlem
Skrivet av deadtoast:

@Megagurra: Det är ett spel jag håller på att göra
Spelet heter "My Friend Pedro: Blood Bullets Bananas'. Du kan se mer på min Twitter: https://twitter.com/deadtoast_com

Jag gillar art-stylen på ditt spel och blev genuint nyfiken på det! Kul! Hoppas FZ kan bidra med en artikel när du närmar dig release!


signatur

Nämen!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av deadtoast:

@Carl Johansson-Sundelius: Nä, man kan inte plocka upp stekpannorna Bara sparka dem. Men man kan sparka en stekpanna in i huvudet på en fiende för att knocka dem

Nära nog!

Skrivet av Struggle:

Jag gillar art-stylen på ditt spel och blev genuint nyfiken på det! Kul! Hoppas FZ kan bidra med en artikel när du närmar dig release!

Vi kanske kan få till en AMA på vår Discord. Vad säger du @deadtoast?


signatur
Medlem
Skrivet av Saxit:

Polisen är oftast tränade att ta skydd bakom fronten så att de har motorblocket mellan sig och gärningsmannen.

En 9mm som kommer in från rak vinkel går med stor sannolikhet igenom en stekpanna (iaf helmantlade kulor) men det är svårt att testa pga säkerhetsrisken.

Kan testa i helgen om jag hittar en stekpanna np.

Medlem

@deadtoast: såg ut som ett kul spel! har börjat följa dig på twitter

Medlem
Skrivet av deadtoast:

Fast egentligen vet vi alla att stekpannor faktiskt reagerar såhär när det kommer till att bli skjutna: https://i.imgur.com/U8PSmdP.gif

Du får ta och bli klar någon gång! Är otålig på att testa, känns som man väntat tusen år.

Spelutvecklare
Skrivet av Struggle:

Jag gillar art-stylen på ditt spel och blev genuint nyfiken på det! Kul! Hoppas FZ kan bidra med en artikel när du närmar dig release!

Tack! Har experimenterat med en del olika alternativ, men känns som det börjar närma sig nu

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nära nog!

Vi kanske kan få till en AMA på vår Discord. Vad säger du @deadtoast?

Javisst! Gärna när det börjar bubbla upp till release. Fotfarande lite tid tills dess, men ja! Måste bara lisat ut hur Discord funkar först

Skrivet av educk:

@deadtoast: såg ut som ett kul spel! har börjat följa dig på twitter

Trevligt trevligt, tack tack

Skrivet av Fr0gg0.:

Du får ta och bli klar någon gång! Är otålig på att testa, känns som man väntat tusen år.

Haha.. Det tar tid att göra spel! Den som väntar på något gott...

1
Skriv svar