Känner du som jag känner för Super Mario Odyssey?

Avstängd
Känner du som jag känner för Super Mario Odyssey?

Tjena!

Känner du som jag känner för Super Mario Odyssy, i att de verkar ha visat för mycket av spelet? Det är svårt att hålla sig från att inte klicka på rekommenderade klipp på tuben och värsta är när det även kommer upp en bild på "New Kingdom in Super Mario Odyssy".

Jag tror jag ALDRIG har fått sett så mycket av ett kommande Super Mario-spel som nu, troligen för att YT har blivit så stort och det har blivit en stor grej med trailers och gameplays för att vissa upp kommande spel jämfört med tidigare.

Men jag minns inte att jag såg så mycket för Super Mario 3D World (vilket är lite underligt) innan det kom och absolut inget för Super Mario Galaxy 1&2 (vilket är förståeligt).

Om jag räknat rätt så har de nog visat upp drygt 10 Kingdoms nu och jag oroar mig över om det bara finns kanske 15 Kingdoms? (och jag spekulerar, möjlig spoiler när spelet släpps, att månen även är en Kingdom) Asså tänk att få se typ 67% redan av ett kommande spel!!

Visst, man har inte fått sett hela Kingdomet men stora delar ändå tycker jag för att "överraskningen" av den ska ha försvunnit en del. Det kmr såklart inte göra det tråkigare att spela, men det känns som om en del av "överraskningen att upptäcka något nytt" försvunnit lite från spelet.

Jag hoppas iaf på minst 20 Kingdoms så 10 stycken blir som, "wow, en ny kingdom som jag inte sett i varken trailer eller gameplay". Ajja, veckan innan spelet släpps blir verkligen ett förbud att hänga på YT och liknande sidor som lär spamma sönder previews, reviews och liknande om spelet

Så,vad säger du? Känner du lite som jag, att SMO verkar ha visats upp för mycket? (även om det var vårt fel att titta på det)

Eller tror du att det kommer att finnas minst 20 Kingdoms så man inte känner att man redan har fått sett mer än halva spelet?

Medlem

Kolla inte på så mycket youtube så spilar du inte dig själv
Ska köpa.spelet men har inte sett nått förrutom bild man såg när det annonserades med switch


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skägg.
10 Chambers

Visst är det alltid kul att bli överraskad av nya miljöer men ett Mario-spel handlar för mig snarare om att klara de olika banorna, inte så mycket vad som finns däromkring.


signatur
1
Skriv svar