Shadow of Wars mikrotransaktioner ska inte hindra spelglädjen

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Jävlar va folk gråter i kommentarsfältet. De som "bojkottar" spelet kommer gå miste om ett riktigt bra spel.

Å andra sidan finns det massor av andra bra spel man kan köpa så det ingen större förlust.

Medlem

Ska bli kul att köra, givet köp.

Medlem

Det är bara att vänta tills spelet är på 80% rea. Då kanske man kan köpa den. Om man fortfarande är intresserad haha Hoppas den säljer dåligt. Ettan som var så bra...

Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Å andra sidan finns det massor av andra bra spel man kan köpa så det ingen större förlust.

Vilka då? Jag har speltorka, behöver det här spelet känns det som

Medlem

Har just provat att dra igång 1an. Gillar inledningen så kommer nog fortsätta spelandet.
Är detta någon form av onlinedel som det pratas om nu?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

@anon_119148: Jag kan tänka mig att lägga tid, men inte mer pengar.

FM-guru
F.d. Sisyr

Ah näe, vill verkligen inte se den här typen av menlös skit bli standard i spel, så jag säger ifrån på det enda sättet de tomtar som inför miktrotransaktioner begriper; med plånboken.

Vadå är det en online del med i spelet?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skrivet av Oakenborn:

Har läst intervjun på Eurogamer nu och fattar helt ärligt inte varför dom har loot boxes. Enligt honom är det för dom som "are protective of their spare time and scared when a massive game comes along that they're not getting to see the full experience."
Som jag fattar det är det egentligen bara ett system för dom som hellre lägger pengar än tid på spelet. Men då är frågan; varför ens spela spelet? Då missar man ju den där sköna känslan när man kämpat med en boss och slutligen vinner eller äntligen lyckas få tag i det där vapnet man suktat efter. Ytterst märkligt.

Jo men vissa vill ju spela men har faktiskt inte tid att jaga den där fräna dolken eller va det nu kan va.

Kommer inte använda det själv men förstår va dom menar med att det känns mastigt när ett sandlådespel kommer som man VILL lira men vet att man inte kommer ha tid med :/


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Skulle man inte kunna släppa två olika versioner av spelet.
Den ena heter inget speciellt som kostar fullpris men den andra är gratis eller billigare och där behöver man köpa sig fram.
Det senare alternativet väljer dom som inte har så mycket tid (i detta stressiga samhälle) men mer pengar.

Medlem

@rustaness: Jag har 365 spel på mitt steam, så min backlog är ganska hefty, så spel finns "Dock kommer fortfarande gråta att det inte finns några spel att spela"


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Älskade verkligen första spelet, och blev riktigt taggad på en uppföljare.
Men jag kommer trots det inte köpa det då det är det enda sättet man faktiskt kan protestera och visa att mikrostransaktioner/lootboxes inte är uppskattat.


signatur

Before you criticize someone, walk a mile in their shoes. That way, if the person gets angry, you'll be a mile away, and have their shoes.

Medlem

De kan dra åt helvete med sina MT!

12
Skriv svar