Mindre hat skulle göra spelutvecklare mer öppna

Avstängd
Skrivet av Bolleten:

Du tror verkligen det är så? Din fakta är en trollbild?

Inser du inte att du är en sån person som det pratas om "dunning-kruger-specialister [ungefär: självutnämnda, inkompetenta specialister] "

Med all respekt!, käre Bolleten, ursäkta min medverkan här, men! Ni branschfolk som huserar här, ser efter era investeringar, bildar opinion osv., ok!, bra!, men! Alltså?, går det 1 investerare på 3 gamers här? Ni får vara lite smidigare i så fall, det är så genomskinligt att det blir pinsamt, lol! Här om veckan var det en utvecklare/intressent för VR som, utan att med minsta "mellan raderna" gick loss på aka MiniSara i hennes tråd "Därför kommer VR aldrig att slå igenom", något om hur "seg" hon var som inte förstod att dissa VR idag är som att inte tro på automobilen på 1800 talet, typ. Han ARBETAR med VR, lol! Vad fan?, hahaha! Absolut ärligt att vara öppen med vem man är, men seriöst? "Du kan lita på mig sa bilhandlaren, bästa bilen i stan." Vad fan?, lol! Någon jävla ordning får det väl ändå vara!?, lol!

Gå nu tillbaka till jobbet, sköt det först. Arbeta med den uppgift ni har, ta fram en riktig/hel produkt, då kanske ni inte behöver komma hit och "damage controlla" så in i helvete, lol!

PS: Alla ska få vara delaktiga, men låtsas åtminstone att du är opartisk, lol! Risk för jäv annars, lol!

Avstängd
Skrivet av Tomas Helenius:

Hat löser varken trasiga spel eller kassa affärsmodeller. Men det gör färre köpare.

Spel var lika buggiga förr, Det släpptes mängder med patchar till t.ex. UT99, Quake 3 och Operation Flashpoint. PS2-spel gick inte att patcha, de var tvungna att vara mindre buggiga. Kolla denna artikel från 2003:

The first ever console patch is coming to xbox live in the near future. Unreal Championship looks like it will be the first, with Mech Assault coming in a close second. Some think it's the beginning of the end, allowing publishers to release buggy and flawed games before their time, while others think it will allow good games to stay good longer.

Japp!, färre köpare vore något. Först, PC-spel är skit, pga. internet. Exakt!, det är dit vi måste gå, tillbaka till PS2s dagar, inga patchar i världen ska rädda er nu typ. Leverera en fullständig produkt, slipp hat och ät gott.

Avstängd
Skrivet av waeress:

Kul också är att titta på speedruns i gamla 8/16 bitars spel. Och om man då tänker på att dom glitches som utnyttjas faktiskt är buggar så inser man att ja...det fanns fullt med buggar.
För att inte tala om spel som såldes som faktiskt hade grame-breaking buggar som innebar att man inte kunde klara av dom om man inte spelade på ett speciellt sätt.

Nej!, det vet jag inte om jag tycker.

Medlem
Skrivet av waeress:

Kul också är att titta på speedruns i gamla 8/16 bitars spel. Och om man då tänker på att dom glitches som utnyttjas faktiskt är buggar så inser man att ja...det fanns fullt med buggar.
För att inte tala om spel som såldes som faktiskt hade grame-breaking buggar som innebar att man inte kunde klara av dom om man inte spelade på ett speciellt sätt.

Fast många av de gamla spelen som inte var skit, (för ja det finns skitdåliga spel även för i tiden) och hade buggar var ju ändå bra gjorda och det gick att spela igenom hela spelet utan problem. Det "speedruners" gör att hitta på absurda saker som tex att hoppa på ett speciellt sätt på ett speciellt ställe samtidigt som de måste tajma in en explosion eller något. Så ja det finns buggar i de flesta spel om man verkligen letar efter dem.

Men om man spelar ett spel helt normalt så är det många gånger mer påtagligt med buggar i moderna spel i jämförelse med äldre spel. Anledningen till detta är att vi är uppkopplade hela tiden så ett allvarligt fel är inte ett stort problem att åtgärda för utvecklaren efter att spelet har "skeppats". Det tråkiga är att vi som gamers får mer och mer uppleva detta och i stort sett vara ofrivilliga speltestare. När man köper ett produkt så förväntar man sig att den ska fungera fel fritt och inte behöva patchas 2 - 3 månader efter inköp för att du ska kunna använda den fullt-ut.

Medlem

@Halvars90: Jag vill nog påstå att anledningen lika mycket handlar om att spel idag är väldigt mycket mer komplexa. För att leverera en så buggfri produkt på releasedagen som många verkar önska så skulle storspelen behöva lägga på utvecklingstid i storheten 1år+. Något som självklart skulle behöva speglas i priset.

Medlem
Skrivet av waeress:

@Halvars90: Jag vill nog påstå att anledningen lika mycket handlar om att spel idag är väldigt mycket mer komplexa. För att leverera en så buggfri produkt på releasedagen som många verkar önska så skulle storspelen behöva lägga på utvecklingstid i storheten 1år+. Något som självklart skulle behöva speglas i priset.

Ja många av spelen idag är mer avancerade än spel var i tidigare generationer, men det är ändå en väldigt dålig ursäkt. Att spelen skulle bli dyrare har jag inget emot om de fungerar bättre när de släpps.

Prismodellen för spel och vad konsumenter är villiga att betala i överlag är nog den största boven egentligen. För varför förväntar folk sig att ett spel som tex Elder Scrolls ska ha samma pris som Call of Duty och Mario Kart? Vilket spel har mest innehåll och utvecklingstid? Detta är väl egentligen inget som bara berör spelindustrin men det är nog den industri som lider mest.

12
Skriv svar