Monolith gör välgörenhets-DLC till Shadow of War gratis

Robot
Monolith gör välgörenhets-DLC till Shadow of War gratis

Turerna kring mikrotransaktionerna i spelet fortsätter.

#dlc, #middle-earth, #mikrotransaktioner, #monolith, #shadow-of-war, #warner-bros


Medlem

Aj aj, nu är det dags att korrekturläsa, Calle

Citat:

dessa förstörde spelat

Citat:

annat huruvida vinstne

Citat:

Många därför intrycket

Medlem

Bra första steg. Nu behöver de bara ta bort microtransactions så är vi all good.

...Skulle kunna vara ok med det som Sterling sa. Alltså att om jag inte ens ser den där giriga orken överhuvudtaget om jag inte medvetet söker upp den...Och att det inte påverkar balansen givetvis.

Medlem

Jag råkar av en händelse vara ledig när detta spelet släpps, så jag kommer nog att spela sönder det i 2 - 3 dagar. Vi får se hur spelet känns utan mikrotransaktioner. Om spelet kommer att kännas extra grindigt eller vi får många meddelanden på skärmen om mikrotransaktioner så kommer jag bli vansinnig på utvecklarna och då är det sista gången jag köper något från Warner.

Medlem

Tangentbordskrigarna fäller ännu en väderkvarn.

Medlem

Sådär ja. Då fick vi - som hävdade att detta var galet - rätt i slutändan.

Jag förstår inte fans. Jag är själv ett stort fan av Shadow of Mordor och Monolith, men knäppa beslut är knäppa beslut. Och jag garanterar er att det var utgivaren Warner Brother som drev den här frågan. Det är inget fel att vara ett fan av en speltillverkare men när dem blint lyder sin utgivare och gör dumma beslut själva är det bra att säga stopp. Monolith är inte din kompis - sluta försvara deras giriga och dumma beslut för de förstör spelet!


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem
Skrivet av Troll1:

Tangentbordskrigarna fäller ännu en väderkvarn.

Du får ingen mat.

Medlem

Jag avbokade, de får inte mina pengar iaf. Detta ändrar ingenting för mig, de blev påkomna utav TB och andra, så de blev tvungna att ändra sig.

Medlem

De kan väl ta pengar från mikrotransaktionerna och donera till familjen?
Undrar lite över varför WB games har moderatorer på reddit och steam som tar bort negativa diskussioner om Shadow of war och dessa mikrotransaktioner. Även trådar som innehåller destruktiv feedback och inte bara hat inlägg tas bort. Konsumenterna får alltså inte diskutera sina åsikter om de framstår som negativa?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MrPeters:

Aj aj, nu är det dags att korrekturläsa, Calle

Shieet. Kasst!


signatur
Medlem

@Nercis: Låt mig göra en kvalificerad gissning och säga att du menade KONSTRUKTIV feedback och inte DESTRUKTIV xD?

Medlem

Jag anser inte att detta påverkar mitt beslut att köpa spelet. Jag anser att det troligen inte kommer att påverka min upplevelse av spelet nämnvärt.
Jag anser däremot att det är otroligt girigt. Och branschen är som sådan. Jag har svårt att tro att ett multimiljardär-företag som detta inte skulle ha råd att hedra en avliden kollega via egna medel. Som om de inte har ekonomi att täcka kostnaden för gåvan till de anhöriga.
Istället går man på konsumenterna. Den lilla människan ska betala för den stores förtjänst. För visst är det säkerligen en i grunden fin tanke bakom allt detta MEN... Det är Monolith och WB som får press, uppmärksamhet och hyllningar medan vi får betala notan. Eller ja, så hade det sett ut om de ändå tagit betalt för DLC i fråga.

Jag är så trött på giriga företag, utgivare och studios... Det må vara ett otroligt toxic community inom gaming, rent generellt... men ingen är fan lika giftig som de som styr branschen xD. Jag har inga problem med priserna egentligen då de verkligen ligger efter ekonomin i övrigt. Dessa har alltså inte ökat nämnvärt sista 20 åren trots att marknaden växt mångdubbelt. Däremot hade jag önskat att det var olagligt att sälja 3 skin och ett ljudklipp för 129:- / st. Ifall de åtminstone hade samlat all content i olika Expansions eller paketpris så hade det både känts bättre och blivit billigare

Medlem

Denna titeln är bara ett stort skämt - jag hoppas det floppar och samtliga utvecklare, utgivare etc går i konkurs (mycket tveksamt, folk köper sådan här skit ändå).

Jag kommer inte köpa detta spel eller andra som PUBG, OW, HOTS etc som tillämpar lootboxes som affärsmodell. Första gången jag kom i kontakt med denna förrädiska affärsmodell var i NWO, förvisso är spelet F2P men det ger fortfarande en avsmak.

Sen kommer vi till den ultimata affärsmodellen; Att ta fullpris OCH lootboxes. Att argumentera för att det är att "variera svårighetsgraden" är ju inte mer än att idiotförklara sitt egna spel.

http://www.eurogamer.net/articles/2017-09-24-shadow-of-war-de...

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Aj aj, nu är det dags att korrekturläsa, Calle

Jävlar vad packad han måste varit..


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

@blohm: Samtidigt som jag håller med dig i det mesta så måste jag ändå flika in och säga att PUBG visserligen har lootboxes men de innehåller enbart kosmetiska klädesplagg och du får tag på poäng att spendera på lootboxes under matcherna beroende på hur bra du presterar. Den enda gången de hade lootboxes man faktiskt kunde köpa för riktiga pengar var under en turnering och även här var det endast klädesplagg i lådorna, så det handlar alltså inte om att man får någon form av övertag beroende på vad du lyckas få ur lådorna. Dessutom skänktes en del av pengarna från dessa lådor till välgörenhet, vilket rättfärdigar deras beslut (om än bara till en viss del).

Medlem
Skrivet av Aphex:

@blohm: Samtidigt som jag håller med dig i det mesta så måste jag ändå flika in och säga att PUBG visserligen har lootboxes men de innehåller enbart kosmetiska klädesplagg och du får tag på poäng att spendera på lootboxes under matcherna beroende på hur bra du presterar. Den enda gången de hade lootboxes man faktiskt kunde köpa för riktiga pengar var under en turnering och även här var det endast klädesplagg i lådorna, så det handlar alltså inte om att man får någon form av övertag beroende på vad du lyckas få ur lådorna. Dessutom skänktes en del av pengarna från dessa lådor till välgörenhet, vilket rättfärdigar deras beslut (om än bara till en viss del).

Fast de har ju gått ut och sagt att när spelet släpps kommer de ta belalt för loot boxes och allvarligt talat så skiter de flesta i om det e kosmetiska prylar för hade det inte påverkat din spelupplevelse så hade inte folk köpt dem. I f2p så är det okay men har jag redan lagt 60 dollar så vill jag ha hela spelet, inte små uppklippta bitar då och då.

Medlem

Too late :>
Sen finns det ju alltid Cheat Engine om man vill fuska i spelet utan att behöva slänga pengar IGEN till utvecklaren för en random loot box... *Sigh*


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

@zumo: Du kritiserar (ganska utförligt) företagens etik, men väljer att stöda dem ändå? Du påstår uttryckligen att den lilla människan straffas, men som sådan ger du glatt pengarna till dem? Wut?

Medlem

@Wookiee: Ja, det gör jag. För alternativet är att jag är utan helt. Och det är jag på tok för gibbtorsk för att hantera;)

Jag kan och kommer inte kunna påverka genom att hålla inne med pengarna. Framför allt inte på såna här självsäljande AAA-titlar. De hade bokstavligen kunnat klämma ur en gigantisk douche o slå in den i ett flashigt fodral, helt utan reklam och ändå sålt bättre än de mesta annat så länge det bar en etablerad titel. Företags-iglarna kommer fortsätta med hutlösa affärsupplägg, DLC och mikrotransaktioner oavsett om jag håller inne med min slant eller inte. Inte heller kommer de nånsin ens märka eller bry sig om jag har köpt deras titel eller ej. Det som däremot påverkas i såna här lägen är att jag troligen plockar upp en billig nyckel på nån omoralisk sida istället för att betala fullpris nånstans, där jag vet att pengarna hamnar rätt.

Mindre företag har man ju faktiskt en möjlighet att påverka, såväl ekonomiskt som feedbackmässigt. Genom gemensamma uppror på forum med mängder av klagomål och dåliga reviews, så kan mycket hända, det vet jag. Men det krävs sånt engagemang och mycket människor och oftast något mycket allvarligare snedsteg av utvecklarna/utgivare än i detta fall.
Visst, jag vill inte säga att det är hopplöst att göra motstånd, att den enda som egentligen påverkas eller straffas är jag själv som missar en i övrigt rolig upplevelse... But it unfortunately pretty much is.

Medlem
Skrivet av zumo:

@Wookiee: Ja, det gör jag. För alternativet är att jag är utan helt. Och det är jag på tok för gibbtorsk för att hantera;)

Jag kan och kommer inte kunna påverka genom att hålla inne med pengarna. Framför allt inte på såna här självsäljande AAA-titlar. De hade bokstavligen kunnat klämma ur en gigantisk douche o slå in den i ett flashigt fodral, helt utan reklam och ändå sålt bättre än de mesta annat så länge det bar en etablerad titel. Företags-iglarna kommer fortsätta med hutlösa affärsupplägg, DLC och mikrotransaktioner oavsett om jag håller inne med min slant eller inte. Inte heller kommer de nånsin ens märka eller bry sig om jag har köpt deras titel eller ej. Det som däremot påverkas i såna här lägen är att jag troligen plockar upp en billig nyckel på nån omoralisk sida istället för att betala fullpris nånstans, där jag vet att pengarna hamnar rätt.

Mindre företag har man ju faktiskt en möjlighet att påverka, såväl ekonomiskt som feedbackmässigt. Genom gemensamma uppror på forum med mängder av klagomål och dåliga reviews, så kan mycket hända, det vet jag. Men det krävs sånt engagemang och mycket människor och oftast något mycket allvarligare snedsteg av utvecklarna/utgivare än i detta fall.
Visst, jag vill inte säga att det är hopplöst att göra motstånd, att den enda som egentligen påverkas eller straffas är jag själv som missar en i övrigt rolig upplevelse... But it unfortunately pretty much is.

Fast är det inte just det som är problemet med dig och folk som tänker precis som du "jag är bara en person och jag kan inte påverka" när tusentals tänker exakt likadant och köper spelet ändå fast de tycker att det är skit med microtransaktioner?

Denna artikeln är ju bevis nog för att när tillräckligt många säger ifrån så backar de giriga svinen som puplicerar spel, speciellt när de ser hur många som avbokar sina preorders och ger negativ kritik (som de förtjänar flera gånger om)

Samma sak hände ju tidigare i veckan när 2K försökte ändra ett betyg de tyckte var för lågt och folk lackade loss så de backade och betyget åkte upp igen. Eller när 2K försökte stoppa all form av modding i GTA V och fick så mycket skit att spelet gick från overwhelmingly positive till mostly negative på steam.

Medlem

@Barkbiten: Hur påverkar kosmetiska prylar min (eller din) spelupplevelse? Nu pratar jag självklart endast om PUBG och inte andra spel som har liknande affärsmodeller. Så länge det finns tillvägagångssätt att få ta del av kosmetiska saker i spel så struntar jag nästan i om de tar betalt för lådorna vid sidan av, eftersom det inte ger någon en fördel. Dessutom får då utvecklarna mer pengar att röra sig med för att fortsätta med utvecklingen.

Medlem

@zumo: Vad @Barkbiten svarade. Däremot undrar jag också om du inte har något samvetskval i din handling? Dåligt ryckte är endast negativt så länge det kan översättas till sämre försäljning. Men om de två urkopplas är inte längre ryktet relevant. Genom att köpa varan stödjer du i alla avseenden deras bristande moral och etik.

Jag är verkligen intresserad av hur du tänker eftersom jag brottas med precis samma problematik i vardagen (miljövetare, irrelevant för övrigt). Jag undra om detta är en variant av 'tragedy of the commons'...

Medlem
Skrivet av Aphex:

@Barkbiten: Hur påverkar kosmetiska prylar min (eller din) spelupplevelse? Nu pratar jag självklart endast om PUBG och inte andra spel som har liknande affärsmodeller. Så länge det finns tillvägagångssätt att få ta del av kosmetiska saker i spel så struntar jag nästan i om de tar betalt för lådorna vid sidan av, eftersom det inte ger någon en fördel. Dessutom får då utvecklarna mer pengar att röra sig med för att fortsätta med utvecklingen.

Nej det påverkar inte din spelupplevelse men det påverkar definitivt min och många andra som tycker hur din karaktär ser ut är viktigt. Det finns folk som bokstavligen slutat spela Ken i Street Fighter V för det är allmänt överenskommet att han ser förjävlig ut i det spelet.

Sen att skins inte påverkar andras spelupplevelse stämmer inte riktigt, i Bf4 kan du ändra ditt camouflage som kan göra att du syns sämre eller bättre i vissa miljöer. Jag vet dock inte hur det är i PUBG men det finns en anledning till att du inte kan ändra hur din karaktär ser ut i Cs:go t.ex

Jag säger ännu en gång att hade inte kosmetiska prylar påverkat spelupplevelsen för folk så hade det varit helt meninglöst att sälja dem och alla spelkaraktärer hade varit streckgubbar.

Angående att utvecklarna får mer pengar att röra sig med är ju bra, om spelet hade varit F2P. Pubg är forfarande i early access, kostar 30 euro och har redan microtransaktioner. Spelet är dessutom det som spelas mest på steam och har sålt som smör och de pengarna lägger de på att sälja hattar istället för att göra spelet bättre.

1
Skriv svar