Våra första intryck från Fortnite: Battle Royale

Robot
Våra första intryck från Fortnite: Battle Royale

Bygg dig till framgång eller skjut andra i fejset, som vanligt.

#battle-royale, #epic, #fortnite


Medlem

Med absolut noll koll på spelet,
så får jag nog säga att efter att tittat en stund på din stream att visst är det mycket likt PUBG på ett surrealistiskt sätt

Och jag kan t.o.m. förstå viss oro från PUBG gänget, kommer nog att prova lite själv, drar väl kanske inte några jättemängder av PUBG spelarna men en del blir det nog.

Man kan hoppas,
att detta kan få lite rulle på PUBG gänget igen då jag personligen i alla fall tycker att efter att de gick ned i tempo med uppdateringarna i sin kommuniké om färre uppdateringar och lägre tempo på släppen för några månader sedan som nu kom som av en händelse samtidigt med att de berättade om Xbox One porten som de faktiskt visat körbar såg jag någonstans, en utveckling som de lovade skulle komma först efter EA'n på PC.

För det verkar "gått i stå" med "vault", bana och annat så jag hoppas detta sätter fokus och fart på PC utvecklingen av PUBG igen.

Visst,
kan ha fel men nog är det rätt beskedliga uppdateringar den sista tiden i PUBG mot det höga tempot de en gång i tiden höll.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av cb99:

Med absolut noll koll på spelet,
så får jag nog säga att efter att tittat en stund på din stream att visst är det mycket likt PUBG på ett surrealistiskt sätt

Och jag kan t.o.m. förstå viss oro från PUBG gänget, kommer nog att prova lite själv, drar väl kanske inte några jättemängder av PUBG spelarna men en del blir det nog.

Man kan hoppas,
att detta kan få lite rulle på PUBG gänget igen då jag personligen i alla fall tycker att efter att de gick ned i tempo med uppdateringarna i sin kommuniké om färre uppdateringar,lägre tempo på släppen för några månader sedan som nu kom som av en händelse samtidigt med att de berättade om Xbox One porten som de faktiskt visat körbar såg jag någonstans, en utveckling som de lovade skulle komma först efter EA'n på PC.

För det verkar "gått i stå" med "vault", bana och annat så jag hoppas detta sätter fokus och fart på PC utvecklingen av PUBG igen.

Visst,
kan ha fel men nog är det rätt beskedliga uppdateringar den sista tiden i PUBG mot det höga tempot de en gång i tiden höll.

-cb99

Gratis är ju alltid gott. Väldigt casual, och tycker inte det ersätter upplevelsen i Battlegrounds direkt. Kan till och med bli en inkörsport för de som vill gå vidare från denna lekfulla framtoning.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Gratis är ju alltid gott. Väldigt casual, och tycker inte det ersätter upplevelsen i Battlegrounds direkt. Kan till och med bli en inkörsport för de som vill gå vidare från denna lekfulla framtoning.

Det är alltså en inkörsport till tyngre droger? Count me in.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Gratis är ju alltid gott. Väldigt casual, och tycker inte det ersätter upplevelsen i Battlegrounds direkt. Kan till och med bli en inkörsport för de som vill gå vidare från denna lekfulla framtoning.

Håller med, upplevelsen i PUBG är mycket större än i Fortnite BR. Dock har det en liten charm när man ser folk som bygger ett fort i slutet och man drar fram en Bazooka och spränger det i bitar haha!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bushkalle:

Håller med, upplevelsen i PUBG är mycket större än i Fortnite BR. Dock har det en liten charm när man ser folk som bygger ett fort i slutet och man drar fram en Bazooka och spränger det i bitar haha!

Det är ju sånt jag skulle vilja se massor av i det här spelet.


signatur
Medlem

Kört några matcher nu och jag diggar faktiskt den lite mer cartoonish-stilen. Dessutom flyter det på grymt bra till skillnad från PUBG. Det var dock länge sen jag testade PUBG sist så det är säkert bättre nu.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar