Ataribox har fått riktpris och ungefärligt releasedatum

Robot
Ataribox har fått riktpris och ungefärligt releasedatum

Med träpaneler tvingar vi japanen på knä!

#atari, #atari-2600, #ataribox, #fff, #f8f8f8, #c9c8cd


Medlem

Otroligt läcker box! Dock tror jag inte det blir någon för min del, då jag är lite för ung och uppvuxen med NES, SNES, Sega Megadrive etc.

Redaktör

@Schluug: Atari 2600 var min första spelmaskin, men ärligt talat är det få - om några - spel från den tiden som lockar i dag.


signatur
Medlem

Träpaneler? Lazy Game Review(er) kommer gilla det ^_^

KoP
Medlem

Som uppväxt med en Atari konsol tycker man väl att idén är fin och så. Men finns det någon marknad för den här apparaten? Tror inte direkt att den kommer att bli någon försäljningssuccé.

Hade gärna sett att den hade en slot för att stoppa in Atari 2600/5200 spel.

Fast då kan man lika gärna kunnat släpa upp sin A2600 ifrån källaren.

Medlem

Saftigt pris när det konkurrerar med Xbox One, får se om prestandan lever upp till det. Hade helt klart kunnat tänka mig denna som en hub för HBO och emulatorer på tv:n.

Fragtjuv

Versionen med träpanel är ju ruskigt snygg. Men, och det ör ett stort men, så måste man fråga sig vem som kan tänkas köpa den här konsolen. Marknaden är ju knallhård redan nu.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Men vilka spel kommer man att kunna spela? Är det spel från andra plattformar eller kommer de med en helt egen "standard"?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

på tok för dyr vafan...?

Medlem

Lol, varför Hex-taggarna för färger föressten?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Som en riktig trogen "Atari anhängare" från deras konsoler och vidare igenom 8bit's hemdator "träsket" och framåt så hoppas jag förstås att den kommer att gå bra, och variation och utbud i ämnet konsoler m.m. är väl aldrig fel?

Men med det sagt, nog inget givet köp men det kan förstås ändra sig

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

MEG
Medlem

En av de snyggaste konsolerna iaf


signatur

Death is only the beginning

Medlem

@Raid25:

LGR ...ahhhh min favorit , brukar titta på kvällarna och somnar till rösten av dukenukem ^^

Medlem
Skrivet av gerald:

@Raid25:

LGR ...ahhhh min favorit , brukar titta på kvällarna och somnar till rösten av dukenukem ^^

Precis! Hans "Thrifts" avsnitt är especiellt givande av någon anledning

Medlem
Medlem

Förstår inte vem som skulle betala 250 dollar för detta... Men lycka till, speciellt när det mesta som har haft med Atari att göra har fungerat så smärtfritt genom åren.

Medlem

Inte många Atari-spel som håller än idag, så förstår verkligen inte priset på ca 300 dollar för denna skit. Lika bra att bara köpa en gammal konsol och de få spelen som går att spela istället. Alla nya Atari-spel är ju skräp så de kan man glömma.

Medlem

Finns inget som lockar förutom att den är jävligt snygg.

Medlem

Hmm, har en atari 2600 men den har fan ingen träpanel =/

Medlem

Kan ju vara perfekt att köra just Steam OS/Link på.
För övrigt är Steam Controllern riktigt ruskigt bra och Steam Link är också en trevlig maskin som fungerat bra för sitt pris tills jag köpte en släpbar burk. Enda tråkiga är att den/Steam saknar "appar" som Spotify, PLEX osv. Men även om man räknar Steam OS/Link som fiasko så är åtminstone controllern ett litet guldkorn när man väl vant sig vid den.
Men det blir samma sak med den här burken, om de inte tänker på helhetsbilden, gamla "xboxdrömmen" med en maskin som komplett infotainmentsystem, så kan man lika bra köra PS4:an, Chromecast Ultra, valfri "smart-TV", whatever. Inte tillräckligt många gamla gubbar som gillar gamla Atari-spel. Möjligtvis C=64 eller Amiga.

1
Skriv svar