Nintendo trimmar Super Mario Odyssey – 900p istället för 700p

Robot
Nintendo trimmar Super Mario Odyssey – 900p istället för 700p

Högre upplösning än för bara några månader sedan.

#nintendo, #super-mario-odyssey, #switch


Medlem

Wow! 900p
Jag vet inte riktigt vad de vill säga med den nyheten
"Högsta upplösningen nånsin för Mario. Fortfarande sämre än konkurrenternas förra generation"
Känns som en nyhet som man inte skulle gått ut med utan bara låtit folk få uppleva det vid släppet.

Avstängd

Jag vet inte vad jag ska säga. Mario Kart 8 trodde jag att jag spelade i 1080p till min Wii U tills jag fick veta att det kördes i 720p till Wii U och 1080p till Switch. Nu vet jag inte vad som orsakat att det ska vara svårt att kunna köra i 1080p på en Switch, ett Mario spel som detta ser inte avancerat ut för hårdvaran till Switch. Genom att kunna köras i 1080p

Medlem

@Phyrino: Som många påpekat.. På en tiondels(?) Storlek

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Wow! 900p
Jag vet inte riktigt vad de vill säga med den nyheten
"Högsta upplösningen nånsin för Mario. Fortfarande sämre än konkurrenternas förra generation"
Känns som en nyhet som man inte skulle gått ut med utan bara låtit folk få uppleva det vid släppet.

Det är Digital Foundry's jobb att analysera och förmedla upplösning och FPS, så jag fattar inte vad du klagar på. Nintendo har inte gått ut med information, och jag skulle tippa på att det blir precis som med Splatoon 2, att upplösningen på slutversionen blir 1080p och 60 FPS utan minsta dropp, något som varken Sony eller Microsoft verkar klara av att leverera särskilt bra.

Gen
Medlem

De har en månad på sig att dra upp den till 1080p Förhoppningsvis lyckas de.

Något jag däremot stör mig på något enormt är att objekt som kommer för nära kameran inte fadeas ut i alphastil utan blir något grynigt spektakel. Hyfsat motbjudande :/

Medlem

@Gen: nextgen-rendering där transparancy kostar en miljard fps:(


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

900p 60 fps är grymt med tanke på storleken och portabiliteten på en Switch.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Wow! 900p
Jag vet inte riktigt vad de vill säga med den nyheten
"Högsta upplösningen nånsin för Mario. Fortfarande sämre än konkurrenternas förra generation"
Känns som en nyhet som man inte skulle gått ut med utan bara låtit folk få uppleva det vid släppet.

Nja jag skulle vilja påstå att majoriteten av alla spel den föregående generationen låg runt 720p. Halo 3 var exempelvis 640p.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Nästan 2007 då haha.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Nästan 2007 då haha.

Tja är det upplösning och grafik man är ute efter så är samtliga konsoler dåliga alternativ.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem
Skrivet av Barak:

Tja är det upplösning och grafik man är ute efter så är samtliga konsoler dåliga alternativ.

Kan inte annat än att hålla med. Vad switchen kan göra med tanke på sin storlek är grymt. När skall folk fatta att det är en bärbar konsol? Nintendo prioriterar 60fps över upplösning och det är jag jävligt glad för. 720, 900 eller 1080, kunde inte bry mig mindre, det är spelglädje jag vill åt.

Medlem
Skrivet av Divion:

Kan inte annat än att hålla med. Vad switchen kan göra med tanke på sin storlek är grymt. När skall folk fatta att det är en bärbar konsol? Nintendo prioriterar 60fps över upplösning och det är jag jävligt glad för. 720, 900 eller 1080, kunde inte bry mig mindre, det är spelglädje jag vill åt.

Nintendo marknadsförde den som en stationär konsol som kunde tas med när man lämnade hemmet, att den gjorde genomslag som portabel ger dem inte utrymme att skifta fokus och börja prata om hur fantastisk den är "för att vara portabel". Att de knappt levererar 30 fps i sina egna spel talar heller inte för någon fokus på bilduppdatering.

PS4 och Xbox One (Pro+X inkluderat) har knappast fokus på hög bilduppdatering eller 4K-texturer, men de kommer i alla fall med 1080p som någon form av lägsta standard (även om det också känns väldigt 2007). Nintendo i relation till konkurrensen är ett skämt.

Medlem

900p? Udda val.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av kebbe:

Att de knappt levererar 30 fps i sina egna spel talar heller inte för någon fokus på bilduppdatering.

PS4 och Xbox One (Pro+X inkluderat) har knappast fokus på hög bilduppdatering eller 4K-texturer, men de kommer i alla fall med 1080p som någon form av lägsta standard (även om det också känns väldigt 2007). Nintendo i relation till konkurrensen är ett skämt.

Har du inte läst ett ord (sett filmen ovan?). För det första. Spelet är 60 fps oavsett om du spelar stationärt eller bärtbart. Det borde vara alla speltillverkares fokus. Vem fan bryr sig om 1080p om spelen presterar som skit (läs PS4/Xbone).

Medlem

Tycker att det känns här som om rätt många är missnöjda med sitt val att köpa en bärbar konsol. Smaken är som baken jag är nöjd med vad som kommit och kommer till switchen. Men jag skulle inte använda det som en ersättare till min ps4. Utan bara en möjlighet att få ett större utbud av olika typer av spel. Och möjlighet att spela på rasten och till och från jobbet. Har tom spelat mp i splatoon 2 och mario kart 8 på bussen. Inte att föredra pågrund av att jag ibland ger ljud ifrån mig när jag spelar. Ser inga problem med switchen och känner att jag spelar mer på den när den är bärbar. Spelade Mario Odyssé på Comic con mässan och hade inga problem med det då.

1
Skriv svar