Medlem
Borderlands 2

Hejsan

Ja, jag vet att spelet är gammalt, men det hindrar mig inte från att damma av det då och då. Har ett par funderingar.

För det första: Använder/använde någon av er någonsin shotguns? (Hagelbössor, om du är språkpolis.)
Själv tycker jag att shotguns i detta spel är snudd på värdelösa. Använder dem aldrig efter level 10.

Om du älskar shotguns i detta spel, förklara gärna varför.

För det andra: Är det bara jag som tycker att orangea grejor i spelet oftast är mer besvär än det är värt?
Sure, de har som regel någon egenskap som är fantastisk, men detta kompenseras som regel med någon annan egenskap som är crap.
Ta "The Bee" som exempel - Fantastisk damage boost- löjligt låg capacity, och oftast hysteriskt lång recharge delay.

Föredrar som regel lila pryttlar i detta spel.

Om ni tycker annorlunda, igen, förklara gärna varför.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Nu var det länge sedan jag spelade BL så jag har glömt det mesta.

Explosive Shotguns var ju hyfsade, men resten var ju skräp. I teorin skulle ju de andra märkena av hagelbrakare också kunna vara bra men oftast krävde de för mycket fippel mitt i striderna för att man skulle orka. Hur många använde egentligen de där vapnen som kastades bort som granater när man laddade om? Häftigt om man fick det att funka men oftast så hann man ju inte med när man skulle springa runt och ducka/anfalla fiender.

För varje vapengrupp så fanns det ju oftast bara en eller kanske två tillverkare som var värd att använda vilket oftast betydde att man använde exakt samma typ av vapen på låg nivå som på hög nivå. Tråkigt i längden.

De oranga klassmodsen var bra. En del av vapnen och granaterna var också användningsbara. Oranga sköldar krävde ju oftast att man hade inriktat sig på någon speciell färdighet eller spelstil för att få ut en bra effekt vilket jag inte höll på med. Lättare att slänga på en riktigt bra lila sköld av rätt typ istället.

Medlem

Orangea utility saker hjälper, kan bli tråkigt att farma men jag fann det värt det. Min Psycho har Legendary Psycho, Sickle, Torch och Terra. Förutom Terra fick jag allt andra på samma ställe (The Dust, direction mot kyrkan bakom verkstan), inklusive andra klassmoddar som inte tillhörde Psychon. Spenderade 1-2 timmar på raken.

Har däremot svårare att få tag på vissa vapen och granater som Storm Front.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

1
Skriv svar