Forza 7 får många svinhöga betyg (och något "meh")

Robot
Forza 7 får många svinhöga betyg (och något "meh")
Releasehästryttare

30 eller 60 fps lock på pc?

Redaktör

@Devan: du väljer själv, finns 30, 60 och olåst.


signatur
Medlem

Spelet ska visst ha mikrotransaktioner?

Ambassadör
Xbox

"Hur kan vi få med något negativt om Xbox i det här då? -Jag vet, vi kan ju alltid passa på att påpeka att det minsann fanns en ljummen recension i mängden av strålande betyg! Det får ju liksom inte vara för positivt! " En vanlig dag på FZ.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag tycker Forza känns lite hypat, har kört både 4:an, 5:an 6:an och 7ans demo, tycker inte körkänslan finns där och att fysiken känns väldigt stel och seg.

Nu har jag bara kört det på Xbox med gamepad, så antar mycke av känslan försvinner pga jag inte kört med ratt.

Känns lite som Need for Speed, som heller aldrig lyckats med körkänslan riktigt, inte ens som arcade

Det känns mer som ett försök till simulator men det blir mer ett spel. Tycker Project Cars har lyckats bättre om man måste välja.

Redaktör

@Mortaigne: jag nämnde alla recensioner på Metacritic och Opencritic.


signatur
Medlem
Medlem
Skrivet av xverminator:

Jag tycker Forza känns lite hypat, har kört både 4:an, 5:an 6:an och 7ans demo, tycker inte körkänslan finns där och att fysiken känns väldigt stel och seg.

Nu har jag bara kört det på Xbox med gamepad, så antar mycke av känslan försvinner pga jag inte kört med ratt.

Känns lite som Need for Speed, som heller aldrig lyckats med körkänslan riktigt, inte ens som arcade

Det känns mer som ett försök till simulator men det blir mer ett spel. Tycker Project Cars har lyckats bättre om man måste välja.

Om du tycker Forza är hypat, vad är inte Gran Turismo?
Tycker körkänslan är bra både med Gamepad och Ratt (efterföljaren till g27). Har faktiskt varit bra genom hela serien.
Är man van vid arkad så kan en simulator känns just lite stel och seg. Det ska ju inte vara en barnlek att hantera banbil. Det är inte inte i verkligenheten heller.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

"Hur kan vi få med något negativt om Xbox i det här då? -Jag vet, vi kan ju alltid passa på att påpeka att det minsann fanns en ljummen recension i mängden av strålande betyg! Det får ju liksom inte vara för positivt! " En vanlig dag på FZ.

Haha, what? Hur fan tänkte du där? Dessutom släpps det ju till PC också....

Medlem

Jag kunde börja spela Ultimate Edition igår. Det är supersnyggt (som förra "Forza Horizon 3") nu med väldigt realistiska dynamiska väderväxlingar, dag/natt, bra billjud och atmosfär. Och den har perfekt körkänsla!
Dessutom mycket bra och snygga intuitiva menyer, och massor av coola bilar och banor. Jag är redan helt nöjd. Lite kul detalj att man kan välja "gender" på föraren.
Jag ger det högsta betyg!
Project Cars 2 når tyvärr inte riktigt upp till Forza Motorsport 7, tycker jag.


signatur

autograph

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Tomas Helenius:

@Mortaigne: jag nämnde alla recensioner på Metacritic och Opencritic.

Absolut, det är alltid korrekt per se. Men det går liksom inte låta bli att trycka in "meh", "gäspning" och "sågning", det bara måste finnas med på ett hörn på något sätt annars är det inte som det ska.


signatur

Jump in.

KoP
Medlem
Skrivet av Buio:

Spelet ska visst ha mikrotransaktioner?

Det har dom senaste Forza spelen haft så det är inget nytt. Man kan köpa nya bilar om man har för kort tålamod att köra race och vinna pengar som man sedan kan investera i nya fordon.

Medlem

VR är ett måste för min del så köpte precis Project Cars 2 i stället. Kanske slänger ett öga på Forza7 om det får stöd för VR i framtiden.

Redaktör
Skrivet av Mortaigne:

Absolut, det är alltid korrekt per se. Men det går liksom inte låta bli att trycka in "meh", "gäspning" och "sågning", det bara måste finnas med på ett hörn på något sätt annars är det inte som det ska.

Nu känns det som att du bestämt dig för att "FZ ogillar Xbox" och håller fast vid det. Alla fem tillgängliga betyg på samlingssiterna var anmärkningsvärda - fyra för att de var väldigt höga, det femte för att det inte var det. Att välja bort mellanbetyget hade ju om något varit ett ställningstagande, det hade gett bilden av att spelet hyllas överallt - vilket hade varit direkt fel.

Vet ej om det här är intressant, men ändå: mina högst personliga åsikter (som jag hoppas inte märks i våra nyheter) är att Xbox One har ett svårnavigerat och aningen trögt menysystem, men jag gilar bakåtkompabiliteten och Play Anywhere starkt - två grymt bra funktioner. Prestandaskillnaden mot PS4 rör mig inte i ryggen - poängen med konsolspelande är bekvämlighet och enkelhet, inte prestanda eller tekniskt avancerad grafik.


signatur
Medlem

Jag köpte Ultimate Edition, men får felmeddelande i Windows store när jag ska ladda ner/installera.
När jag googlat efter felkoden verkade som om jag måste installera om Windows, vilket jag inte har någon lust med för tillfället.

Medlem

Hur är pc prestandan då? Demot var ju katastrof på mitt gtx 1060.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av returpack:

Jag köpte Ultimate Edition, men får felmeddelande i Windows store när jag ska ladda ner/installera.
När jag googlat efter felkoden verkade som om jag måste installera om Windows, vilket jag inte har någon lust med för tillfället.

Jag tror inte att du behöver installera om Win10. Jag har också köpt Ultimate Edition, och fick först också ett felmeddelande under installationen: "Kod: 0x80070005".
Jag försökte ladda och installera om spelet några gånger, efter att det stannat upp. För mig löste det sig själv antingen genom en bugfix i natt, eller att jag rensade lite på hårddisken.
Efter att jag laddat ner hela spelet på 111,2GB (inklusive den stora patchen) så såg jag till att det fanns ca 130GB ledigt att installera det på.
Då fungerade det helt plötsligt. Så för mig så kan det helt enkelt ha blivit fel under installationen pga platsbrist.
Detta är just nu det största spel jag haft, och bland de snyggaste och roligaste bilspelen hittills.
Jag har ett GTX 970. Flyter fint!

Tips 2: När jag tidigare fått problem med att starta "Horizon 3" så har det löst sig med att jag startat "Forza Motorsport 6: Apex". Efter att den uppdaterat sig så har Horizon 3 fungerat. Idag var det samma, fast med Forza 7 som plötsligt inte startade. Men efter att jag startat Apex så fungerade Forza 7 igen. Konstigt!?

PS: Jag såg nu när jag spelade Forza Horizon 3 att jag fått "Hoonigan-Cars" DLC gratis. Det var en glad överraskning!
Man fick det om man förbokade Forza Motorsport 7, läste jag nyss i ett reklamerbjudande i själva spelet Horizon 3, kopplat till Windows Store.
Eller så är det för att jag köpt Season pass eller något till Horizon 3 tidigare? Vet inte, men snygga bilar är det ju, och dessutom gratis!


signatur

autograph

Redaktör
Skrivet av PcKaffe:

Hur är pc prestandan då? Demot var ju katastrof på mitt gtx 1060.

Flyter bra tycker jag. Menyerna hackar ibland, men inte ingame.

Med all grafik maxad i 1080p ger benchmarken 87,6 i snitt med den här laptopen (GTX 1070 8 GB, I7-6820HK, 16 GB minne).

Testat att skruva på grafikreglagen? Allt är ju dynamiskt default, det är en del pyssel för att stänga av allt.


signatur
Medlem
Skrivet av xverminator:

Jag tycker Forza känns lite hypat, har kört både 4:an, 5:an 6:an och 7ans demo, tycker inte körkänslan finns där och att fysiken känns väldigt stel och seg.

Nu har jag bara kört det på Xbox med gamepad, så antar mycke av känslan försvinner pga jag inte kört med ratt.

Känns lite som Need for Speed, som heller aldrig lyckats med körkänslan riktigt, inte ens som arcade

Det känns mer som ett försök till simulator men det blir mer ett spel. Tycker Project Cars har lyckats bättre om man måste välja.

Project Cars påminner mycket om Need for Speed Shift. Testa Assetto Corsa om du vill ha mindre arkad än Project Cars och Forza.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Flyter bra tycker jag. Menyerna hackar ibland, men inte ingame.

Med all grafik maxad i 1080p ger benchmarken 87,6 i snitt med den här laptopen (GTX 1070 8 GB, I7-6820HK, 16 GB minne).

Testat att skruva på grafikreglagen? Allt är ju dynamiskt default, det är en del pyssel för att stänga av allt.

Jag bråkade en hel del med demot, enligt windows store så upfyllde min pc alla kraven med råge fast jag fick det inte att flyta acceptabelt in game med alla inställnignar på medium i 1080p. Var många som hade problem med demot enligt FZs artikel om det så jag vågar inte köpa det före man hört lite lovord. Men bortsett från att jag har 8gig ram istället för 16 så är min dator rätt jämförbar med den du länkar så det kanske är fixat till fulla releasen. Tack för rapporten oavsett!


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Nu känns det som att du bestämt dig för att "FZ ogillar Xbox" och håller fast vid det. Alla fem tillgängliga betyg på samlingssiterna var anmärkningsvärda - fyra för att de var väldigt höga, det femte för att det inte var det. Att välja bort mellanbetyget hade ju om något varit ett ställningstagande, det hade gett bilden av att spelet hyllas överallt - vilket hade varit direkt fel.

Vet ej om det här är intressant, men ändå: mina högst personliga åsikter (som jag hoppas inte märks i våra nyheter) är att Xbox One har ett svårnavigerat och aningen trögt menysystem, men jag gilar bakåtkompabiliteten och Play Anywhere starkt - två grymt bra funktioner. Prestandaskillnaden mot PS4 rör mig inte i ryggen - poängen med konsolspelande är bekvämlighet och enkelhet, inte prestanda eller tekniskt avancerad grafik.

Så lät det inte på förra mötet, jag kan bestämt minnas när du stog brevid offeraltaret säga:
"-Vi påkallar Satan! Vår herre och frälsare! Låt oss dricka detta blod och i hemlighet fortsätta ogilla Xbox! AHH HA HA HA HA HA HA!"

(bildbevis)

Skrivet av Tomas Helenius:

Flyter bra tycker jag. Menyerna hackar ibland, men inte ingame.

Med all grafik maxad i 1080p ger benchmarken 87,6 i snitt med den här laptopen (GTX 1070 8 GB, I7-6820HK, 16 GB minne).

Testat att skruva på grafikreglagen? Allt är ju dynamiskt default, det är en del pyssel för att stänga av allt.

Verkar inte funka så bra enligt den här videon.

Där testar han på både ett lowend och highend system och även när grafikkortet eller cpu:n inte är högt belastade får man en massa problem.

Hade inte behövt vara så här om Calle någon gång lyckas fixa ihop den där voodoo-dockan av Bill Gates...

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Project Cars påminner mycket om Need for Speed Shift. Testa Assetto Corsa om du vill ha mindre arkad än Project Cars och Forza.

Du vet att det är samma spelföretag som gjort Project Cars 1 & 2 och Need for Speed Shift 1 & 2?
Fast jag gillar dessa spel också, och även alla i Dirt-serien, Grid och Forza.
Har testat Assetto, men tyckte inte alls om det.


signatur

autograph

Redaktör

@Sapiens: tumme upp på allt!


signatur
Ambassadör
Xbox
Skrivet av Tomas Helenius:

Nu känns det som att du bestämt dig för att "FZ ogillar Xbox" och håller fast vid det. Alla fem tillgängliga betyg på samlingssiterna var anmärkningsvärda - fyra för att de var väldigt höga, det femte för att det inte var det. Att välja bort mellanbetyget hade ju om något varit ett ställningstagande, det hade gett bilden av att spelet hyllas överallt - vilket hade varit direkt fel.

Vet ej om det här är intressant, men ändå: mina högst personliga åsikter (som jag hoppas inte märks i våra nyheter) är att Xbox One har ett svårnavigerat och aningen trögt menysystem, men jag gilar bakåtkompabiliteten och Play Anywhere starkt - två grymt bra funktioner. Prestandaskillnaden mot PS4 rör mig inte i ryggen - poängen med konsolspelande är bekvämlighet och enkelhet, inte prestanda eller tekniskt avancerad grafik.

Jag tycker fortfarande att det lyser igenom. Vi får nog vara överens om att vi är oense på den punkten helt enkelt.

(Och nej, man behöver inte utelämna information bara för att man inte använder rubriker med "meh" och "gäspning". Tror du på riktigt att jag ansåg att ni inte skulle tagit upp den ljumma recensionen? Min kritik handlade om hur det nästan alltid hittas en negativ vinkling, hur liten den än må vara som vid behov understrykes. Som i förhandstitten på One X där det börjar raljeras om bristen på exklusiva launchtitlar... till en konsoluppgradering, alltså inte en ny generation, där huvudpoängen annars är att alla existerande och framtida titlar förbättras mer eller mindre. Men tro fan att det går att hitta något allmänt negativt att klämma till med.)


signatur

Jump in.

Medlem

Jag upptäckte nyss i Forza 7 att jag fått "Fate of the Furious"-car pack DLC.
https://www.gamespot.com/articles/fast-and-furious-8s-cars-co...


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Verkar inte funka så bra enligt den här videon.
Där testar han på både ett lowend och highend system och även när grafikkortet eller cpu:n inte är högt belastade får man en massa problem.
Hade inte behövt vara så här om Calle någon gång lyckas fixa ihop den där voodoo-dockan av Bill Gates...

För mig flöt det i alla fall toppenbra (på pc). Jag är helt nöjd! Det hackar ingenting på min GTX 970, med inställningarna satta på Ultra.
Han i videon hade kanske bara otur, eller så var han bara skitnödig, tyckte jag det mest lät som.


signatur

autograph

Medlem

Kommer ni huvudsakligen recensera på en av plattformarna och i så fall sätter ni ett sammanslaget betyg för bägge eller separata per plattform?


signatur

Nämen!

Medlem

@Sapiens: Är sån här Voodoo du menar Calle borde få ihopa?

Isåfall är jag med dig 100%.


signatur

Nämen!

Medlem

@Mortaigne:

lägg ner bara, du framstår som en idiot. Tomas la tydligt upp alla korten på bordet och summerade resultaten precis som de var. Många bra betyg och ett "meh". Vad är det att diskutera? Jösses

12
Skriv svar