Nintendo stoppar Youtube-partners att streama deras spel

Robot
Nintendo stoppar Youtube-partners att streama deras spel

Streaming är ändå inte så stort....

#live, #nintendo, #streaming, #youtube


Medlem

Men man kan fortfarande streama men utan att tjäna några pengar?

Medlem
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av NeoWeo:

Men man kan fortfarande streama men utan att tjäna några pengar?

Lite oklart om du får göra det om du registrerat hela kanalen hos Nintendo.


signatur
Medlem

Det finns konservativa och så finns det Nintendo...

Umi
Medlem

Bakåtsträvararna Nintendo...

Medlem

Gäller inte för Twitch antar jag?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Nintendo måste ha något slags världsrekord i att ta korkade affärsbeslut men ändå överleva som företag...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Nintendo och Apple har samma trånga syn på att allt måste ske via deras tjänster.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Nintendo måste ha något slags världsrekord i att ta korkade affärsbeslut men ändå överleva som företag...

Om de inte hade så många bra varumärken så hade de försvunnit för längesedan.

Releasehästryttare

Tidsfråga innan de går efter twitch också då..

#FuckNintendo

Avstängd

Nintendo kommer undan för de kommer inte att få negativa recensioner från bönderna på Steam.

Gen
Medlem

Så jävla töntigt...

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Förstod inte kopplingen till PewDiePies rasistiska uttalande.


signatur

PSN: MrOakenborn

Gnällkuk

Nintendon't strikes again


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Man kan ju också se det som att de i alla fall tar ansvar. Nu slipper dom ju att folk som Mr. Pew sprider N-ordet till deras fans som förmodligen är en hel del yngre(bryr mig inte om PK så värst men i brist på exempel)
Dock tycker jag moralpaniken är så sjuk att.. Ja.. En ska vi få en mer jämställd värld måste ju någon ta sitt ansvar? Speciellt på internet som är en så rutten plats i många fall

Medlem
Skrivet av Stich:

Nintendo och Apple har samma trånga syn på att allt måste ske via deras tjänster.

I vilket fall menar du att Apple har gjort någonting likt detta? Nästan allt på App Store finns till Android och nästan allt till Mac OS finns till Windows. De är långt mer öppna än någon av konsoltillverkarna gällande sina plattformar.

Medlem

Det är absurt att Nintendo inte förstår bättre. 90% av spelen jag köper nuförtiden är spel jag sett streams(let's plays av.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Dunder:

Nintendo måste ha något slags världsrekord i att ta korkade affärsbeslut men ändå överleva som företag...

Sådant företag, sådana kunder..?


signatur

Jump in.

Medlem

kopplingen till pewdiepie's fjanterier kändes ju inte alls krystad...

Medlem
Skrivet av quadratis:

kopplingen till pewdiepie's fjanterier kändes ju inte alls krystad...

Tänkte exakt samma sak. Har ju verkligen ingen koppling, så varför ens ta med det övergår mitt förstånd.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Oakenborn:

@Carl Johansson-Sundelius: Förstod inte kopplingen till PewDiePies rasistiska uttalande.

Känns uppenbart att restriktionerna är en reaktion på streaming-skandalen.


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Kanske. Jag gjorde inte den kopplingen. Tänkte bara att Nintendo är Nintendo. Jag har aldrig varit inne på Youtube Live så jag vet inte om det är reklam och liknande eller om det finansieras av donationer men jag tänkte mest att det är för att det inte blir några pengar till Nintendo som Nintendo inte vill att folk ska streama deras spel. Tänk att vi kan associera så olika


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Seriöst? Hur kan folk inte se sammankopplingen med PewDiePie-skiten?
Efter att Firewatch skaparna lyckades missbruka (enligt mig i alla fall) DMCA lagen och via den plocka ner en YouTubers monetized video så var det klappat å klart för streamers/YouTubers. Jag har aldrig tyckt om PewDiePie men när detta hände så var jag fan förbannad, för det innebar att det bara var en tidsfråga innan fler spelskapare skulle börja missbruka DMCA och plocka ner vilken jävla video de än känner för.
Och se på fan, detta dyker upp strax efter hela Campo Santos "seger". Snart kommer väl Capcom eller SEGA och plockar ner lite videos här och där på YouTube.

Medlem

När jag läser det här, efter den senaste tidens rabalder kring streaming o.sv får jag bara upp Monty Python i skallen...


signatur

Nämen!

Avstängd
Skrivet av Dunder:

Nintendo måste ha något slags världsrekord i att ta korkade affärsbeslut men ändå överleva som företag...

Låt oss säga att dom har ett bra kundunderlag.

Avstängd
Skrivet av Wedge:

Seriöst? Hur kan folk inte se sammankopplingen med PewDiePie-skiten?
Efter att Firewatch skaparna lyckades missbruka (enligt mig i alla fall) DMCA lagen och via den plocka ner en YouTubers monetized video så var det klappat å klart för streamers/YouTubers. Jag har aldrig tyckt om PewDiePie men när detta hände så var jag fan förbannad, för det innebar att det bara var en tidsfråga innan fler spelskapare skulle börja missbruka DMCA och plocka ner vilken jävla video de än känner för.
Och se på fan, detta dyker upp strax efter hela Campo Santos "seger". Snart kommer väl Capcom eller SEGA och plockar ner lite videos här och där på YouTube.

Ja! Nintendo kom ju JUST PÅ detta med YouTube restrictions. Felix, Felix???, vad har du gjort?

Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Känns uppenbart att restriktionerna är en reaktion på streaming-skandalen.

Tänker inte jag alls, tänker snarare att detta går i linje med Nintendos policys dom senaste 5 åren eller så. Typ, hela YouTubes historia. Tror snarare att Nintendo har lika många orsaker till varför som det finns YouTubers/Streamers där ute. Vad är det som är så uppenbart med detta?

Men visst!, bättre med en fågel i handen än tio i skogen, man får ta tillfället i akt, inte sant!?

Avstängd
Skrivet av aholman:

Man kan ju också se det som att de i alla fall tar ansvar. Nu slipper dom ju att folk som Mr. Pew sprider N-ordet till deras fans som förmodligen är en hel del yngre(bryr mig inte om PK så värst men i brist på exempel)
Dock tycker jag moralpaniken är så sjuk att.. Ja.. En ska vi få en mer jämställd värld måste ju någon ta sitt ansvar? Speciellt på internet som är en så rutten plats i många fall

Japp! Ungefär som dom där biblioteken som bränner böcker av Astrid Lindgren, vi måste skydda oss från dåliga influenser. Ta ansvar är ordet!

Medlem

@lackis:
Precis som med Copyright claims till Google, mail till operatörer och abuse på hemsidor så är det förstås företag som tar betalt per claim av t ex. sony/sega och sedan mha. botar som fungerar halvdant sprutar ut signerade legala hot. Ibland även för saker de själva inte äger eller som inte faller under copyright eller dmca. Volymen är dock helt ohanterlig för att hantera seriöst.

12
Skriv svar