Tyck till – Vilket spel har bäst easter eggs?

Robot
Tyck till – Vilket spel har bäst easter eggs?

Vi vill veta vilket spel som har de bästa överraskningarna.

#diskussion, #easter-eggs, #gta-v


Medlem

Kommer inte ihåg vilket spel det var men något gammalt där man hittar en radio som spelar "Karlsson, Karlsson, världens bästa Karlsson".


signatur

Burn in the light.

Medlem

Min personliga favorit är från första The Witcher: om man har dialogerna på polska så sjunger skogshuggarna i träsket en polsk översättning av Monty Python's "Lumberjack Song".

Medlem

Första jag kommer på är bonfire i witcher 3 som easter egg till Dark Souls.

Gnällkuk

finns så många bra och roliga easter eggs i gta v, skulle nog säga att det vinner på helheten.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Bigfoot från GTA San Andreas gillade jag


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Favoriten är Monkey Island-referensen i Uncharted 4, blev sjukt impad när man upptäckte den! Apropå Monty Python är ju även mördarkaninen utanför en grotta i The Witcher 3 ganska fin

Medlem

Yetin I Delta Force 2 är ju en klassiker, men Just Cause-serien är fullproppad med påskägg som jag utforskat i flera timmar.

Medlem
Releasehästryttare

I PT där radion pratar svenska

Medlem

Monkey island serien :]

Medlem

GTA och Fallout spelen har väldigt fina easter eggs.

Medlem

De spel med bäst easter eggs borde ju vara de som innehåller ett helt spel som man låser upp. Finns ju en del såna.
Nån som kan lista?

Medlem

Hela halo serien!

Medlem

Crysis 2

Borderlands 2 borde ju vinna bara på kvantitet, hela spelet är ju bara easter eggs.

Medlem

@redruM: vet inte om du tänker på samma men var ett rum på en karta till action quake modden till quake 2 som hade en radio som spelade det.

Ontopic en karta till battlefield 1942 expansionen road to rome så hörde man en som satt inne i en silo och knackade och ville komma ut.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skrivet av Molotov:

Ontopic en karta till battlefield 1942 expansionen road to rome så hörde man en som satt inne i en silo och knackade och ville komma ut.

På tal om Battlefield, Megalododen(jättehajen) är ju ganska nice också.

Medlem

"Duke Nukem 3D" har ju några.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av redruM:

Kommer inte ihåg vilket spel det var men något gammalt där man hittar en radio som spelar "Karlsson, Karlsson, världens bästa Karlsson".

Aq2!, the city

Medlem

Wolfenstien och shadow warrior har några roliga.

Medlem

Tycker DOOM 2016 hade en hel del bra Easter Eggs, alltifrån Orginal Banorna i Doom till Dopefish, Terminator, Keen och Skyrim referenser.

https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=684595...

Ps, Pentagramen och sånt dolt i musiken är också häftiga små påskägg


signatur

Nämen!

Medlem

Jag gillade att man kunde hitta ett hemligt rum med Sam från Sam & Max i första Jedi Knight-spelet. Minns hur glad jag blev när jag såg det rummet första gången. Men även i något av de senare spelen minns jag hur det fanns ett hemligt rum med massor av dansande droider och stormtroops.

Jedi Knight-spelen har alltid varit nedlusade med hemligheter, riktigt kul!

Medlem

Påskägg bör väl vara mer eller mindre hemliga och svåra att komma åt? En popkulturell referens eller att använda sig av metaperspektiv borde inte räknas? Eller är jag för snobbig i min syn?

Medlem

WarCraft 2 där fåren exploderar om man klickar på dem tillräckligt många gånger.

Gillar överlag alla sjuka one-liners Blizzards karaktärer säger när man klickat tillräckligt för att göra dem arga.

"Doesn't take a telepath to know what you're thinking." - Kerrigan efter många klick


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Inaktiv

Divinity: Original Sin har en del easter eggs och popkulturella referenser som ett item man kan hitta vid namn "Nine Inch Nails". Vet att jag sett många fler men inget jag kommer på nu.

I S.T.A.L.K.E.R. Shadows of Chernobyl kan man hitta en kropp med en PDA som avslöjar att det är Gordon Freemans kropp man hittat då han skrivit om bland annat "Mesa" och att han bytt ut sin kofot mot en burk med kött.

Medlem

I Project Gotham Racing 2 kunde man i visst läge i sitt garage hitta en arkad-maskin med Geometry Wars på. Eftersom spelet i övrigt inte va nån superhit så lyfte det spelet rejält:)


signatur

????? < Gaming ftw!

Medlem

Gandhi i Civilization 2,3,4,5 & 6. En fredlig passificict som förvandlas till "Little rocket man" när han upptäcker kärnvapen. Började som en bugg i Civ 1, men dom har behållit det säregna beteenendet som feature/easter-egg sen dess.

Medlem
Skrivet av Kennan:

Gandhi i Civilization 2,3,4,5 & 6. En fredlig passificict som förvandlas till "Little rocket man" när han upptäcker kärnvapen. Började som en bugg i Civ 1, men dom har behållit det säregna beteenendet som feature/easter-egg sen dess.

Det var faktiskt när han lär sig demokrati som han går rambo. Det finns en parameter för hur aggressiv en faction leader är på 1-10, med ghandi som den snällaste med 1. När man fick democracy så fick man 2 mindre aggressivitet. Detta ledde till att ghandi fick -1. eftersom parameterarna inte kan ha ett negativt värde läses de som de maximala värdet, vilket råkar vara 255 på en skala på 1-10 :). I senare spel böt det ut det mot någon parameter som motsvarar hur villig en nation är att använda kärnvapen.

Medlem

Aq2!, the city
@Lognoreng: Kul att ni kommer ihåg den gamla kartan, (F.D Ruskprick)

12
Skriv svar