Snes Mini och NES Classic använder exakt samma hårdvara

Medlem

Jag ville köpa denna, men priset är alldeles för högt för min smak. Secret of mana kommer till ps4.. En del har jag redan och de andra kan jag köpa till min gamla snes och få de billigare.

Medlem

Vaaa inget NHL?? vilket öken

Medlem

Jag fick mitt min SNES idag. Saknar pilot wings och nhl.
Sen vet jag inte om Pole Position fanns till Snes!

Medlem

kommer säkert ett hack senare

Redaktör

@Banjo: Men kostnad för spellicenser förklarar inte varför den är mycket dyrare i Sverige än internationellt. SNES Classic kostar minst 800 kr mer i Sverige än NES Classic, men 200 kr (20 dollar) mer internationellt. Kemikalieskatten gör inte heller så mycket, gissningvis 100 kr (NES Classic vägde ca 0,8 kg, skatten är 120 kr/kg).

Eftersom svenska butiker tog ca 800 kr för NES Classic och internationella prisökningen för SNES Classic är ca 200 kr, borde den senare kosta 1 000 - 1 200 kr i Sverige för att ligga i fas med omvärlden. Men, baserat på att den kostar 1 600 kr har någon i Sverige - Bergsala och/eller återförsäljarna - lagt på 400-600 kr. Värt att notera är också att vissa butiker nu vill ha nästan 2 000 kr för maskinen. Då är påslaget 600 - 1 000 kr.


signatur
Medlem

@MusseÖL: Finns redan. Någon dumpade Star Fox 2 från konsolen. Så antagligen är det bara en liten tidsfråga innan dom fyllt hela biblioteket med snes roms

Medlem
Skrivet av JellymooseN:

@Winzi: Tycker ju att den känns värd det. Släpper Sony en DS4 som känns lika premium så köper jag direkt.

Och jag tycker att controllen till switch är värt detta med, kanske känns mer så för att jag fick joy cons som hade grovt dålig täckning... det felet kommer jag alldrig acceptera att Nintendo vägrar ersätta... knappt 2m ifrån enheten utan något annat som kan störa och sätter jag benen i kors och kontrollen hamnar snett bakom ena benet så tappar den kontakt.

Några sådana problem finns inte i pro controllern och den här väldigt lik kännsla och utseende som en xbox kontroll så den är faktiskt riktigt skön att lira med.

Medlem
Skrivet av Banjo:

Nja, den kostade väl 6500 i Sverige och 600 euro / 600 dollar i resten av världen? Fast det fanns väl två modeller också, en lite billigare med 20 GB hd och som ej tog PS2-spel och sen lyxmodellen med HELA 60 GB (idag skrattar vi åt det) och bakåtkompatibel med PS2.

Oerhört dyr var den i vilket fall som helst, men intressant att Sony lyckades ta sig tillbaka efter den lanseringen, till skillnad från den första Xboxen och Sega Saturn. De var också dyra i början och tog sig väl aldrig riktigt tillbaka. Microsoft gjorde väl förlust med Xboxen varje kvartal de första åren.

Mjo, men 6500kr vid den tidpunkten var närmare 930 dollar då dollarn var låg vid den tidpunkten. Samt att i sverige så släpptes enbart 60gbs-versionen till en början.
Mer info om priset i de olika valutorna vid den tiden här: http://www.x-rates.com/historical/?from=SEK&amount=6500&date=...
Kollar man på vad 600 dollar var värt i svenska kronor vid den tiden hamnar man vid samma prisklass som dåvarande priset för xbox 360 med cirka 4200kr. 600 euro var ungefär 5600kr vid den tidpunkten.

Sony tog sig mest tillbaka i o med brand recognition, samt borttagandet utav features från deras nyare iterationer utav hårdvara, vilket enligt mig är ett slag mot konsumenterna. Om man jämför med Xbox 360 så fick den både ett billigare pris samt fler funktioner med varje ny iteration av hårdvaran.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

12
Skriv svar